ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowa blokada osi obrotu do Mxus 3K V3
Autor Wiadomość
acmen 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018   Dodatkowa blokada osi obrotu do Mxus 3K V3

Zmieniłem felgę na moto + zamierzam dołożyć Sabvotona SVMC72100 + doszło mocowanie do osi pod przyczepkę + 50kg. Stąd chciałem wzmocnić blokadę osi. Do tej pory blokadę obrotu miałem tylko z 1 strony zamocowaną do otworu hamulca:


Od strony tarczy hamulcowej doszło mi mocowanie przyczepki 50kg, czy poprawnie je zamontowałem? Niestety przyczepka może pracować góra dół:


Teraz chcę dołożyć blokadę obrotu z 2 strony gdzie miejsca mam tyle:


Czy wystarczy że użyję uniwersalnej blokady osi obrotu? Czy lepiej zrobić na zamówienie. Jeśli gotowych to którą z 2 poniższych wybrać?

Aktualnie tak mam zamontowane podkładki te z ząbkami od strony koła. Czy czasem ząbki tych podkładek nie powinny się opierać o widełki? Albo całość nie powinna być głębiej?
_________________
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
 
 
SawArt 
młodzik
SawArt


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018   

Blokada nr2 ma kilka możliwych ustawień, napewno dopasujesz, ale mam zastrzeżenia do tych blokad uniwersalnych - mają luz, oś silnika może (bujać się) się w otworze blokady uszkadzając ją. Zastosowałem pasek stalowej blachy 0,15 z szczelinomierza na około osi (było trochę zabawy).

Silnik 3K turbo w piku 7KW z mocnym Regenem i przez dwa lata zero luzu i awarii. :mrgreen:
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018   

Elektryk za 8000zł!? // ALE POCISK! // MÓJ ROWER #1
https://youtu.be/7AjaBACRxbo?t=316 | 8 kwi 2018
 
 
acmen 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018   

Redaktor1966 napisał/a:
Elektryk za 8000zł!? // ALE POCISK! // MÓJ ROWER #1
https://youtu.be/7AjaBACRxbo?t=316 | 8 kwi 2018


Super dzięki!

Ale zainteresowały mnie 2 inne elementy?
1. Wsadzenie wentylatora do silnika. To tak naprawdę poprawia chłodzenie? Mam dostęp do bardzo dobrych wydajnych wentylatorów, ale na 12V lub 24V to oni tam z przetwornicy na zewnątrz okablowanie ciągnęli do koła?
2. Klejenie śrub tarczy, która się odkręca i ścina kable? To takie nagminne? Jeśli tak to jakim klejem polecacie, by potem łatwo to było odkręcić?
_________________
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 08 Maj, 2018   

Wewnątrz silnika ze względu na szczelność obudowy( ochrona przed woda) cyrkulacja powietrza praktycznie nie istnieje, a wentylator przemieszcza nagrzane powietrze z rejonu gorących uzwojeń do ścian obudowy gdzie powietrze oddaje ciepło na obudowę aluminiowa silnika na pewno pomaga zwłaszcza w konstrukcjach wysilonych grubo ponad moce znamionowe i oczywiście dwa extra kabelki trzeba pociągnąć.
Luzujące się śrubki tarczy są nagminne czy nie ale jak widać zdarzają się , a zdecydowanie lepiej kupić klej ( możne być np versahem lub innej firmy byle typu niebieski , czerwony raczej nie bo będzie problem z wymianą tarczy kiedyś w przyszłości ) i spać spokojnie
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 09 Maj, 2018   

Jakby się bardzo nie chciało ciągnąć dodatkowych kabli, to można by spróbować jakiś mostek prostowniczy do faz i przetworniczkę. Ale wtedy wiatraczek będzie działał tylko jak silnik będzie dostanie napięcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group