ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Voliamart klon 9C, Sw900 błąd 07
Autor Wiadomość
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018   Voliamart klon 9C, Sw900 błąd 07

Witam,
Mam taki problem.
Zakupiłem jakiś czas temu od kolegi Glebora zestaw Voliamartu i po montażu zachciało mi się nadlać druty pomiarowe, bo wg mojej oceny słabo jeździł - cóż nauka kosztuje ;)
Po nadlaniu zestaw jeździł bardzo fajnie, ale niestety po krótkiej jeździe wywala błąd 07 na sterowniku - jest to błąd silnik (znalazłem gdzieś również, że błąd hali).
Po ostygnięciu rower jeździ normalnie.
Druty zostały przeze mnie dość mocno spiłowane i objawy występują teraz po znacznie dłuższych czasie, ale jednak. Mam wrażenie, że rower jest słabszy niż był przed tuningiem więc to raczej niewłaściwy kierunek.
Moje pytanie jest nastepujące - wymienić sterownik wraz z wyświetlaczem, czy raczej iść w diagnostykę silnika? mam już sterowinik + wyświetlacz, ale po ostatnich poszukiwaniach na forum zwątpiłem czy to właściwy kierunek. Gdzieś Tas pisał, że to może być jakieś przebicie Faz albo coś podobnego.
Po wywaleniu błędu rower nie jedzie wcale. Zaczyna buczeć silnik. Nie sprawdzałem w sumie jak się zachowuje koło wisząc w powietrzu.
Jakieś pomysły? brać się za ten sterownik z wyświetlaczem, czy raczej rozkręcać silnik - może jakieś kabelki się nadtopiły i jak się nagrzeje dochodzi do przebicia między fazami.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018   

Wszystkie groźne uszkodzenia, czyli zwarcie faz czy spalenie sterownika, raczej nie ustąpią po ostygnięciu. A skoro sterownik zgłasza błąd halli, to bym zaufał i wymienił halle, przy okazji dokładając czujnik temperatury, skoro się bawisz prądem. No i zweryfikował miernikiem, jaki teraz masz maksymalny prąd po Twoich zabawach.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018   

Czy hallotrony mogły się spieprzyć od nagrzania? trochę dziwna sprawa. Nie jeździłem w sumie zestawem bez tuningu. Może był uwalony od początku...
Najdziwniejsze, że objawy występują tylko po nagrzaniu. Silnik jest wtedy ciepły, ale nie gorący. Generalnie nie udało mi się go zgrzać :)
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018   

Zgadzam się że dziwne, ale hallotrony to elementy krzemowe, a ich działanie zależy od temperatury. A co do zagrzania silnika, jego budowa sprawia, że elementy nagrzewające się, ogrzewają obudowę tylko przez powietrze wewnątrz, a obudowa z kolei jest dość dobrze chłodzona. Dlatego bardzo trudno stwierdzić jak bardzo zagrzałeś silnik, bez czujnika wewnątrz.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018   

To by też się zgadzało. Natomiast awaria nastąpiła generalnie po chwili więc konkretnie to nic tam się nie miało szansy popalić. Po obniżeniu znacznym mocy problem występuje po około 20-30 minutach, ale jednak. Wymienię halle. Przy okazji zobaczę czy nic się nie zwędziło w środku.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018   

Ja bym sprawdził kable na twoim miejscu i jak masz to inny sterownik podłączył najpierw a potem grzebal przy silniku. Jak by halle były nie teges to by wogóle nie ruszył.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 11 Maj, 2018   

djmarcin56 napisał/a:
..jak masz to inny sterownik podłączył najpierw a potem grzebal przy silniku.

Też tak sądze,,
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Pią 11 Maj, 2018   

Jutro ten temat mam w planie ogarnąć - zobaczymy co z tego wyjdzie. Ale na mój chłopski rozum czujnik halltronowy raczej by nie działał wcale - zgodnie z tym co piszecie.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Sob 12 Maj, 2018   

No i mamy diagnozę. Hallotrony w silniku. Po wymianie sterownika to samo. Ale sinus 30A jeździ znacznie lepiej niż trapez 26A. Start i przyspieszenie bez porównania.
 
 
lehuu 
początkujący
+50


Wiek: 58
Dołączył: 10 Wrz 2018
Posty: 12
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 01 Paź, 2018   

Witaj, kupiłem taki sam zestaw, od 2 tygodni z nim walczę, brakuje mi danych o tym silniku, gdybyś mógł kilka ustawień podpowiedzieć?
Ile ma magnsów, czy par magnesów?
Ile ustawiasz na SW 900?
Dzięki.
_________________
nawet jak siedzę to pędzę
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 02 Paź, 2018   

nic tam nie ustawiałem. Seryjnie był dobrze ustawiony. Pokazywał prawidłowo.
Silnik to nawój 9x6 - przynajmniej takie oznakowane wdziałem na silniku :)
Po modyfikacji drutów pomiarowych jeździło to całkiem znośnie.
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group