ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa pakiety baterii
Autor Wiadomość
Unr3al2 
początkujący


Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: W-wa
  Wysłany: Sob 19 Maj, 2018   Dwa pakiety baterii

Cześć,
Trochę poszukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie lub była nie zrozumiała dla mnie.
Mam hulajnogę w której jest wsadzona bateria z BMS 7,8ah 36V.
Chciałbym wydłużyć jej możliwy dystans do przejechania dokładając drugą baterię 8ah.
Pomysł padł na taką : link do baterii

Chciałbym główne przewody połączyć równolegle.
Czy do połączenia tych baterii powinienem użyć jakiejś specjalnej płytki ze sterownikiem??(jeśli tak to jakiej)

I jeszcze pytanie o ładowanie.
Czy będę mógł ładować te baterie razem z jednej ładowarki łącząc kable szeregowo?

Bardzo proszę o poradę.

Dziękuje.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 19 Maj, 2018   

Mam w swoim wozidełku dwie baterie połączone równolegle bez żadnych cudów wianków ot kabel plusowy jednej bateri zlutowałem z plusem drugiej a minus z minusem obu baterii i to przylutowane do złącza xt60 ( tu ewentualnie może wylądować bocznik od watomierza )i dalej do sterownika . Bateryjki to dwa pakieciki S13P5 48v17,5Ah ofc z adekwatnymi BMS z osobnym przyłączem ładowarki i rozładowania , ładowanie odbywa sie jednocześnie obu z dwóch ładowarek.
Niepotrzebnie kombinujesz najpierw masz połączone równolegle bo zależy ci na większym dystansie a potem do ładowania będziesz rozpinać kable i łączyć szeregowo żeby jedna ładowarka to ogarnąć ??? zwróć uwagę że wówczas ładowarka będzie musiała być zupełnie inna (36v+36V=72V !!! )dla takiego pakietu akumulatorów niż dla każdego z nich osobno btw nie rozumiem po co takie fikołki??? żeby przyoszczędzić na ładowarce kosztem trwałości baterii bo na pewno nie polepszy jej zdrowia ciągłe rozpinanie i spinanie kabli z czasem powstaną luzy na złączach i kłopot gotowy (spalony sterownik, pożar baterii )???
 
 
Unr3al2 
początkujący


Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 19 Maj, 2018   

Właśnie nic nie chcę rozpinać.
Chcę jedną ładowarką naładować dwa pakiety równocześnie.
Chodzi o wygodę. Nie chcę wozić dwóch ładowarek.

Czy muszę każdą baterię ładować oddzielnie i równocześnie ?
Czy może wystarczy, że będę ładował jedną, a druga będzie się ładować od pierwszej przez kabel zasilający.

Dodam, że jestem zielony w te sprawy.

Dzięki.

schemat.png
Schemat
Pobierz Plik ściągnięto 1857 raz(y) 4,52 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018   

Jeśli kazdy pakiet ma swój BMS i zwieramy wejścia i wyjścia (ładowanie -C i sterownik -P) musimy sie liczyć z niepewną sytuacją co do takiej współpracy. Jedne pakiety z jakimis BMS tak pracują bez problemu ale niektóre sie uszkadzają. Jesli aku zaczną się róznić między sobą to prawdopodobieństwa uszkodzenia rosną. Podobne przypadki opisywane są na drugim forum.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018   

Masz dwie baterie składają się z dziesiątek/setek ogniw które siła rzeczy nie są absolutnie identyczne a w miarę eksploatacji różnice się będą pogłębiać i gdy jedna bateria w wyniku zaistniałych różnic szybciej osiągnie napięcie przy którym ładowarka zaprzestaje ładować a druga bateria jeszcze w tym czasie nie osiągnęła tego poziomu naładowania to jedna będzie niedoładowana co jeszcze przyspieszy proces degradacji baterii. Dlatego dwie ładowarki maja sens i lepiej moim zdaniem sprawdza się niż jedna bo każda ładowarka ładuje swoja baterie do pełnego naładowania i u mnie to działa obserwując końcówkę procesu ładowania zauważyłem że dioda sygnalizująca koniec ładowania nie zapala się w obu ładowarkach jednocześnie .
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018   

Nierowne aku podczas ładowania to rowniez nierówne aku podczas rozladowania. A w przypadku zwarcia + i - na sterowniku, zwrotne prądy miedzy nimi idą przez mosfety orwz sprzężenia zwrotne obu BMS -ow. Zatem nie tylko ladowanie nie jest zbyt bezpieczne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 21 Maj, 2018   

Lepiej by autor zrobił sprzedając ten jednen pakiet i kupić nowy większy odrazu i to jest najlepsza opcja, druga to dołozyć ogniw do tego pakietu pod ten bms o ile się da i o ile nie jest długo uzywany.
Myślę, że teraz panuje taka moda na hulajnogi że pakiet sprzedasz szybko i dokładając kupisz nowy.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Unr3al2 
początkujący


Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 24 Maj, 2018   

Czytając dalej forum dowiedziałem się, że są bms gdzie tym samym złączem idzie ładowanie i rozładowanie.
Może ta druga bateria mając taki bms ogarnie temat.
Dodam, że obecnie hamując silnik ładuje baterie. Np. Z górki.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Czw 24 Maj, 2018   

tak z ciekawości co to za hulajnoga że tyle miejsca masz?
 
 
Unr3al2 
początkujący


Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 25 Maj, 2018   

Bateria ma być na zewnątrz.
Jest to xiaomi m365
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 25 Maj, 2018   

To nie komplikuj sobie życia, ja w córki pojazdach dodatkowe akumulatory podłączam nie równlegle, ale dodatkowo do wbudowanego. Czyli montujesz wyłącznik mocniejszy jakiś na ryginalne aku i prowadzisz przewody do dodatkowego. Wyłaczasz jedno, podłączasz drugie. Nie potrzebujesz to jedziesz tylko na wbudowanym a dodatkowe zostaje w domu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group