Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km |
Autor |
Wiadomość |
mlaster
początkujący
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2017 Posty: 21 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018
|
|
|
Jak często wykonujecie smarowanie bafanga, po jakim przebiegu które części |
|
|
|
|
Musznik
początkujący
Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Stockholm
|
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2018
|
|
|
Czy w waszych bafangach wspomaganie działa płynnie caly czas? Pytam bo u mnie po każdym obrocie korby silnik przerywa i dopiero dalej wspomaga. Czy to normalne ? |
|
|
|
|
mlaster
początkujący
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2017 Posty: 21 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018
|
|
|
płynnie nie zaobserwowałem żadnych przerwań w trakcie pracy napędu |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2018
|
|
|
Zastanawia mnie to co napisał kol. Musznik i wydaje mi się, że mogą być dwie przyczyny takiego działania. Pierwsza to programowa (jest coś spieprzone w programie sterownika-trzeba by to sprawdzić i ew.poprawić w ustawieniach) a druga to awaria mechaniczna systemu PAS (ale wtedy powinien pojawić się kod błędu). Generalnie muszę potwierdzić, że silnik ( i sterownik-podobno sinusoidalny?) działa bardzo płynnie i "miękko" tylko u mnie manetka reaguje z niewielkim opóźnieniem (ale to też może być sprawa programowa- gdyż manetki w moim 8FUN nie było i nie przeprogramowałem sterownika). Innych "niepożądanych" objawów nie zaobserwowałem. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2018
|
|
|
Musznik napisał/a: | Czy w waszych bafangach wspomaganie działa płynnie caly czas? |
Cały czas nie, tylko w pewnym zakresie obrotów korby co wynika z zasady działania i zaprogramowanych ustawień. Patrz np. tu:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022#113022
Musznik napisał/a: |
Pytam bo u mnie po każdym obrocie korby silnik przerywa i dopiero dalej wspomaga. Czy to normalne ? |
Z takim działaniem nie spotkałem się, a nawet sobie tego nie wyobrażam |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Krakusik
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 04 Maj, 2018
|
|
|
Musznik napisał/a: | Czy w waszych bafangach wspomaganie działa płynnie caly czas? Pytam bo u mnie po każdym obrocie korby silnik przerywa i dopiero dalej wspomaga. Czy to normalne ? |
U mnie, przerywanie występuje jeśli zaczynam bardziej siłowo jeździć pojawia się zarówno na manetce jak i wtedy kiedy wspomagam, mam nadzieję, że jest to jakieś zabezpieczenie silnika, a nie awaria. |
|
|
|
|
Musznik
początkujący
Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Stockholm
|
Wysłany: Sob 26 Maj, 2018
|
|
|
Krakusik napisał/a: |
U mnie, przerywanie występuje jeśli zaczynam bardziej siłowo jeździć pojawia się zarówno na manetce jak i wtedy kiedy wspomagam, mam nadzieję, że jest to jakieś zabezpieczenie silnika, a nie awaria. |
To o czym wspominasz u mnie występuje tylko przy rozładowanej baterii. Przerwy we wspomaganiu natomiast są cały czas. Na manetce dziala pięknie. Też podejrzewam jakiś problem z PAS (czujnik albo program). Dam znać jak zakupię kabel, może coś się wyjaśni. |
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 02 Cze, 2018
|
|
|
Update po 1100km :
- Łancuch Accent AC-601 w cenie 19PLN nie wykazuje oznak wyciagniecia ( 0.75 nie wpada w ogniwa )
- koronki ( 4 szt ) : 3 gorskie bez przeskokow , szosowa przy stromych podjazdach i mocy z silnika ponad 300W potrafi przeskoczyc.
- Silnik : przy ciągłej jezdzie z mocami ok 350W robi sie gorący , ostatnio po 135 km w jeden dzien wydaje mi si ze słyszałem jakies stuki przy silnym obciązeniu . Inspekcja głownej zebatki nie wykazala niczego niepokojącego .Przesmarowane nowym smarem i zakrecone ... może miałem omamy słuchowe.
Zasieg na Baterii 16Ah/54V :
- po plaskim 150km
- w gorach ok 70km |
|
|
|
|
kagemar
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2018
|
|
|
Cześć, mam pytanie co do mocowanie koła tylnego w rowerze. Czy używacie samozamykacza czy starsze rozwiązanie na przymocowanie koła nakrętką? |
|
|
|
|
funmark
początkujący
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Sob 09 Cze, 2018
|
|
|
Witam, jestem na etapie wyboru silnika. Mieszkam w Ustroniu i zastanawiam się, czy mid czy silnik w kole. Jazda po górach. podobno midy lepiej się sprawują przy podjazdach. Poczytałem wiele na forach i szczerze mówiąc mam mętlik w głowie. Nie zależy mi na prędkościach tylko aby np na Równicę i dalej wjechać bez problemów. Podobno huby nie lubią jechać pod górkę i nadają się głównie do płaskich terenów. Pozdrawiam |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 09 Cze, 2018
|
|
|
Wjazd na Równicę to dość długi podjazd i hub zapewne może się dość nagrzać tak,że bez czujnika temperatury wjazd może być ryzykowny. Mid nagrzewa się znacznie mniej gdyż stojan jest lepiej chłodzony a i obroty silnika (przez przerzutkę) można utrzymać w lepszym zakresie pracy. |
|
|
|
|
kagemar
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018
|
|
|
Po zamontowaniu silnika Bafang BBS02 pojawił się problem trzeszczenia korby lub silnika. Dźwięk dobiega od strony silnika/korby. Po 30km pojawił się lekki luz na korbie jak i na nakrętkach mocujących silnik. Oczywiście dokręciłem, dokręciłem również ramienia korby. Dźwięk ucichł jednak nadal słychać trzeszczenie, szczególnie przy ruszaniu i przy wybojach. Nie chce dokręcać na siłe aby gwintów nie zerwać ale wszystkie możliwe nakrętki czy śruby są dociągnięte bardzo dobrze i nie ma żadnych luzów które mogę sprawdzić ręcznie.
Jakieś pomysły co mogę z tym zrobić? |
|
|
|
|
exif
początkujący exif
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2018 Posty: 16 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018
|
|
|
funmark jestem z Cisownicy i mam ten sam problem, czy mid i jazda na czantorię, równicę i stożek, ale za cenę wymian łańcucha, wolnobiegu i dbania o smarowanie, czy silnik w hubie i mniejsze problemy z napędem ale nie jeździć w ostry teren:/ |
_________________ 250W HUB
BBSHD 1000W FATBIKE na sprzedaż
Kona Stinky Mxus 3K in progress |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2018
|
|
|
exif napisał/a: | funmark jestem z Cisownicy i mam ten sam problem, czy mid i jazda na czantorię, równicę i stożek, ale za cenę wymian łańcucha, wolnobiegu i dbania o smarowanie, czy silnik w hubie i mniejsze problemy z napędem ale nie jeździć w ostry teren:/ |
A ja jestem z Cieszyna samego
2 lata temu stałem przed tym samym dylematem i padło na mid. Jestem bardzo zadowolony, nie spotkałem podjazdu, którego bym nie pokonał. Monitoruję temperaturę silnika (no, dokładnie to jego okolic) i nie przekroczyłem jeszcze 50 stopni C.
KM. |
|
|
|
|
Roswell
młodzik
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 89 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 15 Cze, 2018
|
|
|
Kaemus napisał/a: | exif napisał/a: | funmark jestem z Cisownicy i mam ten sam problem, czy mid i jazda na czantorię, równicę i stożek, ale za cenę wymian łańcucha, wolnobiegu i dbania o smarowanie, czy silnik w hubie i mniejsze problemy z napędem ale nie jeździć w ostry teren:/ |
A ja jestem z Cieszyna samego
2 lata temu stałem przed tym samym dylematem i padło na mid. Jestem bardzo zadowolony, nie spotkałem podjazdu, którego bym nie pokonał. Monitoruję temperaturę silnika (no, dokładnie to jego okolic) i nie przekroczyłem jeszcze 50 stopni C.
KM. |
Widzę że w powiecie Cieszyńskim są osoby z podobnymi zainteresowaniami i dylematami życiowymi Masz wersję 750W ? Jak bym się ładnie uśmiechnął to była by możliwość przejechać się kawałeczek? |
|
|
|
|
|