ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczny holender - mój pierwszy elektryk
Autor Wiadomość
Elineusz 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2018   Elektryczny holender - mój pierwszy elektryk

To mój pierwszy post więc witam wszystkich użytkowników forum.

Do pracy mam do przejechania spory kawałek przez miasto, trochę sadełka jest do spalenia ale spoconym nie można w pracy być. Trzeba więc zrobić rower elektryczny.

Jako baza rower Montego Liberty. Po mieście sprawdza się idealnie. Koła 28" cały napęd zabudowany, wygodna siedząca postawa.
Chce wymusić ruch nóg więc mid drive. Po poszukiwaniach padło na Bafanga BBS02 48V 750W z PSWPower.

Zestaw już w DHL w Saulheim, mam nadzieję, że dojdzie do piątku. Czas więc na szybko pozałatwiać brakujące/problematyczne rzeczy.

Zestaw naprawczy już prawie skompletowany (łyżki, imbusy, klucze rowerowe, dętka, pompka na CO2, imadełko do łańcucha) Pytanie pierwsze: Brakuje czegoś?

Narzędzia niezbędne do konwersji już pozałatwiane - poza specjalnym - będzie młotek i trzonek od młotka ;)

Teraz pytania, na które nie znalazłem odpowiedzi.
Rower jest naprawdę spory - jakiej długości są przewody do klamek hamulców, wyświetlacza i manetki? Opłaca się samemu przedłużać czy od razu brać przedłużkę?
(lutowanie to nie problem) Myślę o złączkach TEEPLUG - w innych aplikacjach dobrze mi służą.

Rower ma przednią zębatkę 39 a tył 11. W piaście przekładnia Nexus 3. W zestawie jest jest zębatka 44. Przerabiać osłonę ( i zwiększyć max prędkość) czy lepiej kupić przejściówkę i zębatkę bo rozwalę przekładnie albo silnik?
Dostanę taką przejściówkę bez problemu w Polsce czy muszę ściągać z Chin?
Jaką zębatkę polecacie?


Jakby ktoś chciał rower zobaczyć - zdjęcie nie moje ale mogę cyknąć parę jak trzeba.

 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Kwi, 2018   

Elineusz napisał/a:
Chce wymusić ruch nóg więc mid drive.


To jest fałszywe zdanie. Tak samo wymuszają ( a w zasadzie tak samo zniechęcają do ruchu nóg :) ) zarówno centralne jak i huby. Tak patrząc na Twój rower, to poszedłbym w 250W na przód. Na tył odpada, bo masz przerzutkę w piaście. Coś mi się zdaje, że montaż centralnego może kolidować z tą zabudową. A 250W zamiast 750W bardziej Cię zmobilizuje do włożenia jakiegoś wysiłku. :) No i największa zaleta, że taki zestaw powinien być sporo tańszy.
 
 
Elineusz 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Kwi, 2018   

No coż jestem nowy w te klocki więc mogę się mylić. Mleko już się rozlało bo zestawik według śledzenia śmiga właśnie autobahną do Polski i przy pomyślnych wiatrach będę go testował już w weekend a poniedziałek pierwsza wyprawa do pracy na zmodyfikowanym rowerku.

Teren mimo, że miejski to pagórkowaty, z jednym dużym podjazdem i 2 mniejszymi. Przy moich 115 km wagi bałem się, że wszystko popalę pod górkę i chciałem pierwsze 500W, po czytaniu i sprawdzeniu cen wyszło, że 750 wcale tak dużo drożej nie wyjdzie a przynajmniej nie będę narzekał na brak mocy. Wolę przewymiarować i używać niższych ustawień.

Mam nadzieję uzyskać odpowiedzi na postawione wcześniej pytania bo chciałbym problematyczne rzeczy załatwić przez przeróbką. Nie uśmiecha mi się zostawianie rozgrzebanego roweru i czekanie na części.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2018   Re: Elektryczny holender - mój pierwszy elektryk

Elineusz napisał/a:

Teraz pytania, na które nie znalazłem odpowiedzi.
Rower jest naprawdę spory - jakiej długości są przewody do klamek hamulców, wyświetlacza i manetki? Opłaca się samemu przedłużać czy od razu brać przedłużkę?

Przy takiej ramie nie powinno być problemów z długością.
Elineusz napisał/a:

Rower ma przednią zębatkę 39 a tył 11. W piaście przekładnia Nexus 3. W zestawie jest jest zębatka 44. Przerabiać osłonę ( i zwiększyć max prędkość) czy lepiej kupić przejściówkę i zębatkę bo rozwalę przekładnie albo silnik?

Osłonę trzeba będzie zdjąć, nie widzę przeciwwskazań do zastosowania tarczy 44T. Oprócz 11 z tyłu masz też chyba inne przełożenia do wolniejszej jazdy.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Elineusz 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018   

Przejechane już 150 km i jestem mega zadowolony.
Rowerek idzie jak marzenie. Problem mam mały z przyciąganiem koła do przodu przez łańcuch. Po wymianie podkładek na ząbkowane mam nadzieję, że problem się nie powtórzy. Małe przełożenia więc Vmax tylko 40 km/h ale za to na pierwszym biegu pod górkę nawet pełnej mocy nie potrzeba.

Z przewodami prawie bez problemów, w większości są bardzo długie. Jedyny za krótki to ten między wyświetlaczem a pilotem. Ile on ma żył w środku? Przelutowałbym ale nie chce rozbierać puki nie załatwię części.

Silnik chodzi cicho więc posmarowany. Wymieniać smar już czy pod koniec sezonu?
No i ostatni problem. klucz hakowy + młoteczek nie dokręcił wystarczająco mocowania silnika (2 razy już poprawiałem) Ma ktoś w Krakowie oryginalny klucz i pożyczy na 10 minut za parę piwek?
 
 
Roswell 
młodzik


Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 89
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 18 Maj, 2018   

Możesz powiedzieć coś więcej o sklepie w którym zamawiałeś? Czy to sprawdzony i pewny sklep? Cena wygląda na atrakcyjną o ile dobrze patrzę to za bafanga 750W wychodzi 420$ z przesyłką i nie trzeba płacić żadnych opłat celnych.
 
 
Elineusz 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 18 Maj, 2018   

Pswpower z aliexpress. Wybrałem bo był polecany na tym forum.
 
 
zenon407 
początkujący


Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 09 Cze, 2018   

MOżesz pokazac jak Bafanga BBS02 48V 750W zamontoweś na swoim rowerze?


Pozdro
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 09 Cze, 2018   

Umocowanie silnika to prawdziwe wyzwanie,sam swojego chyba z trzy czy cztery razy skręcałem mając jakiś (chiński,łamany) klucz hakowy. W końcu użyłem "żabki" z przedłużaczem i na razie się nie obrócił.
@zenon407
Chyba wszystkie midy Bafanga (4Fun) montuje się jednakowo czyli demontując oryginalny support i w jego miejsce wkłada się support Bafanga skręcając całość nakrętką wchodzącą w skład zestawu.
 
 
zenon407 
początkujący


Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018   

Ok Dzieki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group