ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Bionx front
Autor Wiadomość
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018   Silnik Bionx front

Witam

Znalazłem nowy model silnika Bionx do przedniego kola typu DD

Silnik z obręczą i śrubami i blokadą obrotu waży 5kg

Ma niestety szerszy rozstaw mocowania zmierzyłem nie mniej niż 118,5mm.



ma mocowanie pod hamulec rolkowy
Ośka jest pełna na gwincie ma 10mm na blokadzie przed obrotem jest 12.5mm a od strony mocowania hamulca rolkowego jest 15mm

_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2018   

Zrobiłem ściągacz do rozpołowienia silnika





_________________
pozdr
Tomek
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2018   

Fajny ściągacz, ale do rozpołowienia i tak musisz jedną stronę rozszprychować a konkretnie to tę z której wychodzą kable i jest stożkowa blokada obrotu osi.Aby tą blokadę zdjąć musisz mieć normalny ściągacz do łożysk, gdyż bez niego tej blokady nie ściągniesz.Otwierać też musisz od tej strony o której wyżej gdyż wtedy masz dostęp do sterownika.Nie próbuj w żadnym wypadku używać (lub pomagać sobie) młotka gdyż uszkodzisz cieńkościenny-ciśnieniowy odlew korpusu.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2018   

Niestety jest to dodatkowa zabawa a potem trzeba zapleść i wycentrować
Może kolega nie zauważył ale to jest Bionx na przednie koło.
Ma ośkę pełną i jest szerszy niż standardowy silnik na przód.
Kupiłem go z widelcem ba rozstaw jakieś 118mm na mocowaniu w widelcu.
Ośka jest obustronnie wypłaszczona w jednym miejscu na dodatkową blokadę przed obrotem
a blokuje się na specjalnych wypustkach na widelcu
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2018   

Bionx na przód od środka na razie tylko rozpołowiony



na wirniku 32 bieguny na stojanie 30 zębów








Średnica stojana to 135,5mm

Wysokość pakietu blach stojana to 47,5mm

Czujniki hala rozmieszczone co 120° mechanicznych

Szerokość magnesu na biegunie 8,7mm

Grubość magnesu 4mm

Wysokość magnesu 50mm

Ośka pod łożyska ma średnicę 17mm

Szerokość na mocowaniu silnika w widełkach to 120mm

Żeby pozbyć się elektroniki trzeba ściągnąć łożysko z ośki i odkręcić PCB
od szkieletu stojana

Silniki te widziałem używane w rowerach Diamant
_________________
pozdr
Tomek
 
 
skoro 
początkujący


Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018   

Ciekawe czy taki sam mocny jak zwykły tylni
 
 
Zero_3 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 20
Skąd: Centrum
Wysłany: Pon 25 Lut, 2019   

No i udało się coś z tego silnika wycisnąć? Pytam bo właśnie zdobyłem taki sam.
Tomson, przerobiłeś tego Bionxa?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group