|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik Bionx front |
Autor |
Wiadomość |
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018 Silnik Bionx front
|
|
|
Witam
Znalazłem nowy model silnika Bionx do przedniego kola typu DD
Silnik z obręczą i śrubami i blokadą obrotu waży 5kg
Ma niestety szerszy rozstaw mocowania zmierzyłem nie mniej niż 118,5mm.
ma mocowanie pod hamulec rolkowy
Ośka jest pełna na gwincie ma 10mm na blokadzie przed obrotem jest 12.5mm a od strony mocowania hamulca rolkowego jest 15mm
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2018
|
|
|
Zrobiłem ściągacz do rozpołowienia silnika
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2018
|
|
|
Fajny ściągacz, ale do rozpołowienia i tak musisz jedną stronę rozszprychować a konkretnie to tę z której wychodzą kable i jest stożkowa blokada obrotu osi.Aby tą blokadę zdjąć musisz mieć normalny ściągacz do łożysk, gdyż bez niego tej blokady nie ściągniesz.Otwierać też musisz od tej strony o której wyżej gdyż wtedy masz dostęp do sterownika.Nie próbuj w żadnym wypadku używać (lub pomagać sobie) młotka gdyż uszkodzisz cieńkościenny-ciśnieniowy odlew korpusu. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2018
|
|
|
Niestety jest to dodatkowa zabawa a potem trzeba zapleść i wycentrować
Może kolega nie zauważył ale to jest Bionx na przednie koło.
Ma ośkę pełną i jest szerszy niż standardowy silnik na przód.
Kupiłem go z widelcem ba rozstaw jakieś 118mm na mocowaniu w widelcu.
Ośka jest obustronnie wypłaszczona w jednym miejscu na dodatkową blokadę przed obrotem
a blokuje się na specjalnych wypustkach na widelcu |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2018
|
|
|
Bionx na przód od środka na razie tylko rozpołowiony
na wirniku 32 bieguny na stojanie 30 zębów
Średnica stojana to 135,5mm
Wysokość pakietu blach stojana to 47,5mm
Czujniki hala rozmieszczone co 120° mechanicznych
Szerokość magnesu na biegunie 8,7mm
Grubość magnesu 4mm
Wysokość magnesu 50mm
Ośka pod łożyska ma średnicę 17mm
Szerokość na mocowaniu silnika w widełkach to 120mm
Żeby pozbyć się elektroniki trzeba ściągnąć łożysko z ośki i odkręcić PCB
od szkieletu stojana
Silniki te widziałem używane w rowerach Diamant |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
skoro
początkujący
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018
|
|
|
Ciekawe czy taki sam mocny jak zwykły tylni |
|
|
|
|
Zero_3
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2019 Posty: 20 Skąd: Centrum
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2019
|
|
|
No i udało się coś z tego silnika wycisnąć? Pytam bo właśnie zdobyłem taki sam.
Tomson, przerobiłeś tego Bionxa? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|