ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018   

PawLas napisał/a:

Mitar, czy podczas braku internetu plik .csv będzie gdzieś zapisany? Wiadomo, że nie do Dropbox a :) Czy po nawiązaniu połączenia plik będzie wysłany do chmury? Jak to działa?


Pliki są zawsze zapisywane w folderze aplikacji, nawet jeśli nie masz połączenia czy tokenu dropboxa, jak tylko program uzyska połączenie wszystko zaległe ci się wyśle.



.
 
 
realis 
początkujący


Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 2
Skąd: Wawa
Wysłany: Sob 24 Mar, 2018   

Cześć wszystkim

swietny projekt, czegoś takiego właśnie szukałem.
, apka de facto zastępuje wyświetlacz co daje przewagę nad innymi sterownikami z rynku i oszczędność kilkaset zł -rewelacja.

czy sterownik gdzieś spisuje zużyte W?

czy porównując X4 do Sabvoton 72080 można powiedzieć że przy 72v X4 to max 60A a Savb. to 80A?

ile chwilowo max wytrzyma X4

pzdr

m
 
 
PawLas 
początkujący



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Nie 25 Mar, 2018   

Mój Barmal X4 działa do 80A I baterii.
Po około minucie jazdy pod górę 70A - 80A temperatura sterownika wzrasta o 10 stopni. Sterownik w torbie.
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 204
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2018   

Kilka pytań do X4, jak się powtórzę to sorry:
1.Zapis z instrukcji:
"X9, X8, X10: wejście PAS. X9-sygnał z czujnika PAS, X8-PAS +, X9- PAS –"
- rozumiem iż PAS "-" to X10?
- czy oznaczenia tyczą się pinów dolnych i górnych?
2.Zapis z instrukcji:
"Po włączeniu sterownik startuje w profilu domyślnym (Ekran licznika): 0.
Aby aktywować czujnik PAS dla przykładu w profilu 0 należy zmienić w aplikacji przyciskiem
„Set Profil” wartość na 4, ustawić np. limit obrotów na 80 i zapisać.
Po resecie sterownik startuje z profilem domyślnym = 0, silnik po przekręceniu manetki nie
obraca się. Aby uaktywnić silnik konieczne jest podłączenie czujnika PAS do wejścia w
sterowniku i zakręcenie korbą. Po wykryciu przez sterownik ruchu na wejściu PAS zostaje
zwolniona manetka i silnik zaczyna się po jej odkręceniu obracać ze zredukowanymi do 80%
obrotami."
Nie do końca potrafię to rozszyfrować, jak jeżdżę na profilu 4 i zrestartuję sterownik to wróci na profil 0 który nie potrzebuje pas to czemu manetka nie wyzwala obrotów? Tu się pogubiłem.
3. Czy PAS z 12 magnesami (V12) będzie działać?
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Kwi, 2018   

Mam pytanie, czy w firmware w wersji z autosetem działa Boost? Pytam bo u mnie zawsze włącza się wykrywanie halli po zwarciu pinu X12 do masy, bez względu na to jak mam ustawione hall change w apce. Mam na myśli dokładnie wersję ostatnią czyli X2_1.0.36.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 29 Maj, 2018   

Jest może gdzieś filmik jak ten sterownik współpracuje z silnikiem 9c? Kultura pracy i głośność. Jaki obecnie czas oczekiwania?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Pią 01 Cze, 2018   

esati napisał/a:
Jest może gdzieś filmik jak ten sterownik współpracuje z silnikiem 9c? Kultura pracy i głośność. Jaki obecnie czas oczekiwania?

Tu jest blokowy:

A tu foc:

Obecnie staruję serię X2-ek. To potrwa jakieś 5 tygodni jeszcze.
Pozdrawiam
Bartek
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Cze, 2018   

Dobre porównanie, różnica ogromna sinus/FOC cichy a silnik przy sterowaniu blokowym wydaje dźwięk jak przekładnia
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Cze, 2018   

Dziękuje. Przekonuje mnie to. Zamawiam X4 i czekam. Wysłałem PM.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Śro 06 Cze, 2018   

Aktualizacja Opisu w pierwszym poście.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Cze, 2018   

Czy ktoś się orientuje czy w silnikach 9C 10x6 po 2017r (dekiel z trapezowymi wytłoczeniami) są kondensatory na czujnikach halla?
A jeśli nikt nie wie to pytanie do barmala - bez otwierania silnika jestem w stanie to stwierdzić? (np. po podłączeniu oscyloskopu do halli).

Cytat:

Uwaga!
Kondensatory blokujące są niezbędnie konieczne dla prawidłowego działania hallotronów.
Bardzo często, szczególnie w silnikach chińskich producentów występujące sensory są niestety i wbrew wszelkim notom katalogowym, montowane bez kondensatorów pomocniczych, które mają za zadanie dostarczyć niezbędną dla czujników energię w momencie przełączenia.
Sterownik, szczególnie w trybie komutacji sinusoidalnej zdany jest na poprawny sygnał z położenia wirnika. W momencie braku lub nipoprawnego sygnału sterownik nie jest w stanie prawidłowo wygenerować prąd o przebiegu sinusoidalnym co może skutkować niepoprawną pracą silnika.
Zalecane jest zatem wyposażenie hallotronów w kondensatory oraz, w celu zminimalizowania zakłóceń, ekranowania sygnałów hallotronów oraz faz silnika lub oddzielenia obou grup przewodów od siebie (zobacz niżej).
Kable fazowe silnika powinny być ponadto posiadać odpowiedni do uzyskiwanej mocy przekrój.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Śro 06 Cze, 2018   

esati napisał/a:
Czy ktoś się orientuje czy w silnikach 9C 10x6 po 2017r (dekiel z trapezowymi wytłoczeniami) są kondensatory na czujnikach halla?
A jeśli nikt nie wie to pytanie do barmala - bez otwierania silnika jestem w stanie to stwierdzić? (np. po podłączeniu oscyloskopu do halli).

Cytat:

Uwaga!
Kondensatory blokujące są niezbędnie konieczne dla prawidłowego działania hallotronów.
Bardzo często, szczególnie w silnikach chińskich producentów występujące sensory są niestety i wbrew wszelkim notom katalogowym, montowane bez kondensatorów pomocniczych, które mają za zadanie dostarczyć niezbędną dla czujników energię w momencie przełączenia.
Sterownik, szczególnie w trybie komutacji sinusoidalnej zdany jest na poprawny sygnał z położenia wirnika. W momencie braku lub nipoprawnego sygnału sterownik nie jest w stanie prawidłowo wygenerować prąd o przebiegu sinusoidalnym co może skutkować niepoprawną pracą silnika.
Zalecane jest zatem wyposażenie hallotronów w kondensatory oraz, w celu zminimalizowania zakłóceń, ekranowania sygnałów hallotronów oraz faz silnika lub oddzielenia obou grup przewodów od siebie (zobacz niżej).
Kable fazowe silnika powinny być ponadto posiadać odpowiedni do uzyskiwanej mocy przekrój.

Nie wydaje mi się wprawdzie ale czy są nie wiem.
Bez otwierania nie stwierdzisz czy są zamontowane.
Ja bym najpierw spróbował bez nich. Chyba że i tak masz czy musisz rozbierać silnik to przy okazji i świętego spokoju dołóż.
Jeśli pojawiłyby się jakiekolwiek dziwne rzeczy to najpierw rozdzielić kabel i później kondensatory.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Wto 12 Cze, 2018   

Aktualizacja softu w pierwszym poście.
Co się zmieniło:
Prądkość max. = 100% sterownika blokowego (bez tzw. Fluxa).
Poprawione regulatory Iq + Id.
Progi temperaturowe odcięcia dla silnika i sterownika. Jest ich mniej, konkretnie 3 => 85, 90 i 115°C i ograniczenie prądu procentualnie odpowiednio od 80 do 70% i przy 115°C odcięcie.
Manetka: samoczynny reset wyłączenia po zablokowaniu = 2 sekundy. Czyli nie trzeba ręcznie resetować sterownika.
Manetka po włączeniu mniej wrażliwa na poruszenie i tym samym na blokadę sterownika.
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.
Reakcja na manetkę skrócona.
Zwiększony zakres prądu regena.
Dodatkowo wewnętrzny regulator prądu aku bardziej agresywny. Przez co silnik dynamiczniej rusza.
No i na koniec: poprawiony start silnika od 0.
Łącznie silnik pracuje bez wibracji i startuje bardzo dynamicznie od 0.
Soft bez autoseta dla X2 i X4. Po aktualizacji najlepiej przeprowadzić ponowną parametryzację.
 
 
PawLas 
początkujący



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Śro 13 Cze, 2018   

Cytat:
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.


Wyłączenie sterownika (stacyjki) podczas jazdy i ponowne załączenie w ruchu nie wymaga zatrzymania sie? Dobrze rozumiem? Sterownik podejmie pracę w ruchu?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Śro 13 Cze, 2018   

PawLas napisał/a:
Cytat:
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.


Wyłączenie sterownika (stacyjki) podczas jazdy i ponowne załączenie w ruchu nie wymaga zatrzymania sie? Dobrze rozumiem? Sterownik podejmie pracę w ruchu?

Nie do końca. Minimalny ruch jest dopuszczalny :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group