ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy w budowie elektryka
Autor Wiadomość
Majkelos 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 12
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018   Pomocy w budowie elektryka

witajcie , od kilku miesiecy przymierzam sie do budowy elektryka , mojego 1 elektryka dodam.
Rower jaki chce zmodyfikowac to gazelle , na amortyzatorze przednim z hamulcami tarczowymi rama aluminiowa , koła 28 cali . Obecnie sa zalozone szosówki 1 calowe , ale chce wlozyc opony ktore troszke po lekkim terenie beda dawaly rade max 1.6cala.
Rowerek ma mi sluzyc do dojazdow do pracy jakies 14 km w jedna strone . Chcialbym na manetce jechac do 50 nie musi miec jakies super przyspieszenie bo chce tez jezdzic ze wspomaganiem . Tez jazdy po miescie bede chcial zaliczac wiec super mocny silnik nie bedzie mi potrzebny . NIE chce midow bo poprostu mi to nie odpowiada , musi to byc silnik bezprzekladniowy bezszczotkowy . Przekladniowy odpada z powodu ze swiszczy przy jezdzie i ma te przekladnie planetarna z trybikow plastikowych :/
Co do baterii bedzie robiona na zamowienie pod skrzynke z laminatu ktora robie bedzie miala pojemnosci +- 18 ah z nowych ogniw li-on , wiec zaseg tez nie bedzie zly .
Panowie pisze tego posta gdyz po wymianie kilku zdani z kolego Glebor mam mętlik w głowie. Kolega proponuje mi abym szukal silnika mxus v3 turbo co w.g mnie to jest za duza moc ktorej potrzebuje , wczesniej czytalem opinie ludzi ze 500w do jazd w zupelnosci wystarczy , na innych forach mowili ze 1000w to juz mozna na torach wyscigowych smigac bo nie jest to moc ktora na codzien sie wykorzysta . Jeszcze gdzies indziej widzialem testy takich zestawow 1000w vs 2000w . i wydaje mi sie ze ponizej 1000w slabo to jezdzi. Panowie pomozcie
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018   

Wbrew pozorom Glebor głupio nie gada majac koło 28' (podczas gdy w ebike max to 26' a standard to 24') potrzebujesz silnik z relatywnie wysokim momentem wiec mxus 3k pewien sens ma w tych założeniach. Moim zdaniem potrzebujesz do koła 28' silnik z wolnym nawojem np 9C 7x9 (7x9 wolny nawój 10x6 szybki nawój absolutnie nie sprawdzi sie u ciebie) ma on spory moment co przy tej średnicy koła będzie pomocne )lub innej firmy z podobnym typem uzwojenia powinien rozwijać prędkość na obręczy 28' w granicach do 45km/h na instalacji 48V jesli dasz 60v baterie i sterownik będzie 50km/h ( zalezy od masy i oporów toczenia jakie napotka ) do tego sterownik 30A prądu ciągłego np GT1500 lub jakiś sinus z serii KT
 
 
Majkelos 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 12
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018   

Inc0 napisał/a:
Wbrew pozorom Glebor głupio nie gada majac koło 28' (podczas gdy w ebike max to 26' a standard to 24') potrzebujesz silnik z relatywnie wysokim momentem wiec mxus 3k pewien sens ma w tych założeniach. Moim zdaniem potrzebujesz do koła 28' silnik z wolnym nawojem np 9C 7x9 (7x9 wolny nawój 10x6 szybki nawój absolutnie nie sprawdzi sie u ciebie) ma on spory moment co przy tej średnicy koła będzie pomocne )lub innej firmy z podobnym typem uzwojenia powinien rozwijać prędkość na obręczy 28' w granicach do 45km/h na instalacji 48V jesli dasz 60v baterie i sterownik będzie 50km/h ( zalezy od masy i oporów toczenia jakie napotka ) do tego sterownik 30A prądu ciągłego np GT1500 lub jakiś sinus z serii KT


Czytalem ze standardowe ramy czy to stalowe czy aluminiowe nie wytrzymujadlugo z tymi silnikami, a chcialbym uniknac pekniec ramy. Doszedlem z Gleborem do wniosku ze 1500w od niego styknie 😁
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018   

A ja czytałem że ziemia jest płaska i jest na poparcie tej tezy 200dowodów :P Wszystko musi być w granicach rozsądku, rozgięcie nie występuje gdy masz hamulce typu v-brake jedynie w przypadku tarczowych hamulców rozgiecie jest większą niz 135mm ale nie jest duże niemniej jednak powoduje taki efekt jaki opisałem powyżej . Skoro Glegor cie prowadzi to nie pobładzisz.
 
 
Maciekxxx 
początkujący


Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Nie będę robił nowego tematu, zapytam tutaj, bo też montuje pierwszego elektryka na silniku w tylnym kole 500 lub 750W, akumulator z 15-20Ah Jaki BMS i ładowarkę polecacie? Akumulator ogarnę. Nie chce kupić jakiegoś gówna na Ali, chciałbym żeby to było coś sprawdzonego. Dziękuję za pomoc.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

BMS weź do 20A ciąglego. Do poszukania u Chińczyka w kwocie do 50zł, albo na allegro za około 100 PLN. Czasami możesz kupić też tutaj. Może ktoś ma akurat do pozbycia się. Dla takiego akumulatora ładowarka 2-4A. Zależy jak szybko chcesz ładować pakiet. Przez noc większość ładowarek nawet 2A naładuje Ci taki akumulator. 4A będzie ładowała od zera w około 5-6 godzin. 2A w około 10-12h (przy 20Ah). Instalację - silnik, akumulator, sterownik zrób na 48V.
 
 
Maciekxxx 
początkujący


Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Dziękuję. Ile za taką ładowarkę wyjdzie kasy? Można brać śmiało z Ali, nie spierzy akumulatora?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group