 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa elektryka |
Autor |
Wiadomość |
maniek76
początkujący

Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: pkn
|
Wysłany: Śro 13 Cze, 2018 Budowa elektryka
|
|
|
Witam wszystkich. To jest właściwie mój pierwszy post na tym forum. Jestem tutaj od długiego czasu jednak dopiero niedawno dołączyłem i zdecydowałem się na budowę swojego e bike.
Tak więc podstawą do budowy jest nie pierwszej nowości carrera valour na koła 26 cali więc odeszło mi zmienianie obręczy ponieważ zestaw który kupiłem miał już obręcz 26 cali, jak i całą masę rzeczy które są potrzebne do elektryfikacji.
Oprócz zmiany koła i dołożenie osprzętu potrzebnego do sterownia wymieniłem/dołożyłem układ hamulcowy - tarczowy. Przód jak i tył.
Tak więc zestaw gotowy do montażu po założeniu dętki i opony.
Tak więc oś się nie mieściła, należało wybrać trochę aluminium z ramy aby oś się schowała.
Dołożyłem zabezpieczenie przeciwko obróceniu się osi.
Podstawa do baterii montowana na 2 śruby w oryginalne otwory do bidony plus dodatkowe 3 wkręty. Użyłem właściwie blachowkrętów z płaskim łbem. Całość trzyma się sztywno i pewnie. Użyłem również kleju do gwintu. Nie wydaje mi się żeby 3 otwory 2mm spowodowały problem z wytrzymałością ramy, a nie przejmuje mnie to że są teraz w niej otwory.
Jak narazie to tyle. Prace trwają, nie mam sporo czasu aby podejść do tego raz i skończyć.
20180612_203800.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 636 raz(y) 4,23 MB |
20180612_195224.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 485 raz(y) 4,48 MB |
20180612_190708.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 475 raz(y) 3,54 MB |
20180612_190700.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 479 raz(y) 4,59 MB |
|
|
|
|
 |
maniek76
początkujący

Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: pkn
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2018
|
|
|
Witam, rower złożony, działający jednak jak jest z czujnikiem PAS, czy jakby moc przekazywana na koło powinna być adekwatna do prędkości obrotu korbą? |
|
|
|
 |
Inc0
prezes

Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2018
|
|
|
Zazwyczaj sterownik wykrywa poprzez czujnik pass ruch korby i wspomaga z zaprogramowaną siła z czujnikiem nacisku odbywa sie to bardziej intuicyjnie sterownik wykrywa siłe nacisku na korbe i dozuje moc adekwatnie do nacisku |
|
|
|
 |
sebal7
młodzik sebal7

Dołączył: 07 Maj 2018 Posty: 71 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2018
|
|
|
Maniek76 jak wrażenia z jazdy ?
Mam taki sam zestaw , możesz napisać jaki pakiet baterii zastosowałeś ?
Jak wygląda zasięg . |
|
|
|
 |
wibi
szef

Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | Zazwyczaj sterownik wykrywa poprzez czujnik pass ruch korby i wspomaga z zaprogramowaną siła z czujnikiem nacisku odbywa sie to bardziej intuicyjnie sterownik wykrywa siłe nacisku na korbe i dozuje moc adekwatnie do nacisku |
O jakiej ty sile nacisku piszesz, czujnik nacisku jest tylko w niektórych,fabrycznych i markowych rowerach. Z dostępnych na rynku do samodzielnego montażu czujnik nacisku ma jedynie Tongsheng TSDZ2.Standardowe sterowniki chińskie mają tylko system PAS wykrywający ruch korby i wspomagają wówczas z pełną mocą ustawioną trybem wspomagania. |
|
|
|
 |
Inc0
prezes

Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018
|
|
|
wibi o żadnym konkretnym kolega zapytał maniek76 napisał/a: | jak jest z czujnikiem PAS, czy jakby moc przekazywana na koło powinna być adekwatna do prędkości obrotu korbą? | wiec napisałem co napisałem |
|
|
|
 |
maniek76
początkujący

Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: pkn
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018
|
|
|
sebal7 napisał/a: | Maniek76 jak wrażenia z jazdy ?
Mam taki sam zestaw , możesz napisać jaki pakiet baterii zastosowałeś ?
Jak wygląda zasięg . |
Witaj, wrazenia z jazdy sa super. Akumulator mam od Glebora, tak samo jak i zestaw do konwersji, nie pamietam czy jest to 11Ah czy 13Ah, ale na 48V zasieg dla mnie jest interesujacy. Jechalem z endomondo I fakt ze srednia byla 20km/h to zasieg wyszedl mi 30 km, I wrocilem do domu dlatego ze juz nadgarstki bolaly. Nie jest to kwestia mojego oszczedzania energii ale ograniczona przez ruch miejski i jazde po parkach.
Przy jednostajnej jezdzie silnik jest cieply. Przy dynamicznej jezdzie warto uchylic zamek od sterownika zeby troche go wentylowac.
Napiecie wynosilo jeszcze 46V. Rower przyspiesza jak skuter i po miescie to super sprawa jednak ciekawa dla zlodzieja wiec jezdze tylko rekreacyjnie.
Wibi a czy mozna jakos przeprogramowac ta moc ktora ma byc podawana przez pas?
Sory za brak PL znakow ale jezyk francuski w windowsie nie wiem jak przestawic ;/ |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|