ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór silnika do koła z hamulcem wstecznym
Autor Wiadomość
h_jump 
początkujący


Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   Wybór silnika do koła z hamulcem wstecznym

Witam

Zamierzam zamontować silnik w rowerze który ma biegi w piaście , no i w związku z tym jest też hamulec wsteczny .
Jestem na etapie wyboru silnika. Na razie skłaniam się w stronę Bafang BBS01 250W- podoba mi się że jest możliwość programowania sterownika.
Mam pytanie czy któryś z forumowiczów może podpowiedzieć czy silnik Bafang BBS01 można w taki sposób oprogramować , żę będzie reagował na przekręcenie pedałów wstecz w taki sposób że odetnie napięcie gdy rowerzysta zacznie hamować ?
Innymi słowy czy ten silnik nadaje się do rowerów z hamulcem wstecznym?


Będę wdzięczny za info.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 57
Skąd: gd
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

BBS się w tym przypadku nie nada. W samym silniku masz wolnobieg (sprzęgiełko) i możesz obracać swobodnie pedałami wstecz i nie powoduje to obrotu łańcucha wstecz, więc hamulec torpedo nie zadziała.

Jeśli masz możliwość dołożenia v-brake to będzie najlepsza opcja.
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 562
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

silnik w przednim kole
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

Ja mam Wigry 8 (2017). Na zdjęciach wszędzie był z mocowaniami do V-brake, a przyszedł bez.
Zastosowałem 2 uchwyty do mocowania lusterek w motocyklach, do tego piwoty i obowiązkowo podkowa. Chińskie podkowy nie wytrzymywały i rozginała się rama. Zastosowałem podkowę wypalaną plazmą z 4 mm mocnej blachy. Trzeba pokombinować z blokadą sprężyny ramion V-brake (podkładka z oszlifowanym otworem nałożona na pivota plus 3 otworki do blokady sprężyny). Ja podkładkę nałożyłem nie od strony gwintu tylko po przeciwnej (inaczej niż na zdjęciu). Teraz 20 calowe koło staje czasami nawet w miejscu.
Jest dobrze. Oczywiście Bafang 750W - moment nieoceniony, trzeba uważać, przed przeprogramowaniem silnika 2 razy zrzucił mnie rumak z siodła przy ruszaniu. Dostał 16A maximum i uspokoił się, no i 10% na manetkę przy ruszaniu.

PODKŁADKA_2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 163 raz(y) 30,28 KB

OBEJMA.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 184 raz(y) 412,55 KB

V-brake.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 173 raz(y) 265,59 KB

 
 
h_jump 
początkujący


Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Zastanowię się jeszcze która opcja będzie dla mnie lepsza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group