|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
rower elektryczny |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
noel841106 napisał/a: | Wpiąć w przewód pomiędzy sterownikiem, a akumulatorem amperomierz. Ale ładowanie ogniw li-ion ci nie zniszczy. Nic im się nie stanie. |
Pamietaj ze zele nie maja BMSa liony najczesciej tak. Czyli nie jest obojętne czy prąd plynie z Aku do sterownika/silnika czy odwrotnie .., |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | noel841106 napisał/a: | Wpiąć w przewód pomiędzy sterownikiem, a akumulatorem amperomierz. Ale ładowanie ogniw li-ion ci nie zniszczy. Nic im się nie stanie. |
Pamietaj ze zele nie maja BMSa liony najczesciej tak. Czyli nie jest obojętne czy prąd plynie z Aku do sterownika/silnika czy odwrotnie .., |
Mam takie pytanie: co to za element wpięty szeregowo na przewodzie "+" i jakie są jego parametry przy baterii 3 x 7 Ah / 12V ? |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
Daj chociaż zdjęcie wyraźne. |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
noel841106 napisał/a: | Daj chociaż zdjęcie wyraźne. | To bezpiecznik automatyczny 15A, znalazłem taki sam w sieci. |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018
|
|
|
Mariusz_p napisał/a: | Na pojemnych ogniwach (GA,MJ1) wejdzie Ci w taki pakiet 1,1kWh prądu z pedałowaniem na 250W dobre 110km zasięgu jak nie lepiej. |
Ciekawy jestem ile kosztowałoby wykonanie takiej baterii dopasowanej do nietypowego kształtu i czy po zakupie nowej ładowarki rower zyskałby "nowe życie"? Czy też konieczne są modyfikacje w układzie sterowania i kontrolowania.
IMG_9767.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 254 raz(y) 568,55 KB |
IMG_9754.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 264 raz(y) 645,52 KB |
|
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2018
|
|
|
Jeżeli chodzi na żelach, na Li-ion też powinno chodzić bez problemu. Taki pakiet 10S zwiększy szybkość max również o około 2km/h.
Co do egzemplarzy elektryków za 1500zł - robiłem do takiego ostatnio wsad 10S5P. Kupujący bardzo zadowolony z nowego akumulatora, ale sam rower i jego wykonanie dramat. Zardzewiały nawet szprychy i felga po niecałym roku garażowania
Sprzedający mydlił oczy, że fabryczne żele wytrzymają 4-5 lat, a wytrzymały pół, a drugie po wymianie 3 miesiące Człowiek potrzebuje ten rower na dojazdy do pracy, bo jest schorowany i ma z nim same problemy. |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2018
|
|
|
Mariusz_p napisał/a: | Jeżeli chodzi na żelach, na Li-ion też powinno chodzić bez problemu. Taki pakiet 10S zwiększy szybkość max również o około 2km/h.
Co do egzemplarzy elektryków za 1500zł - robiłem do takiego ostatnio wsad 10S5P. Kupujący bardzo zadowolony z nowego akumulatora, ale sam rower i jego wykonanie dramat. Zardzewiały nawet szprychy i felga po niecałym roku garażowania
Sprzedający mydlił oczy, że fabryczne żele wytrzymają 4-5 lat, a wytrzymały pół, a drugie po wymianie 3 miesiące Człowiek potrzebuje ten rower na dojazdy do pracy, bo jest schorowany i ma z nim same problemy. |
Mój Holender jest w bardzo przyzwoitym stanie. Wszystko działa bez zarzutu. Jedyną jego wadą jest ciężar, spróbowałem go zważyć i wyszło z bateriami 35,5 kg. To 20 kg więcej od mojego "zwykłego" roweru. Podejrzewam ( nie rozbierałem) że posiada silnik bez-przekładniowy 250W a zabezpieczenie przy akumulatorach to 15A. Ostatnio zacząłem go testować na długość dystansu. Przy trasie dość płaskiej po 57,5 km zamrugała kontrolka. Jechałem na 3 stopniu wspomagania (potencjometr w skali 1-10) niekiedy podnosząc poziom przy podjazdach. Po przyjeździe zmierzyłem napięcie baterii, spadło z 39,4V do 36,2 V. Mój obecny dylemat to czy inwestować w ten ciężki rower, czy też elektryfikować inny. Zamierzam bowiem wykorzystywać taki pojazd do rajdów turystycznych i zależy mi na długich dystansach oraz przyzwoitej wadze.
IMG_9757.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 262 raz(y) 470,53 KB |
IMG_20180612_111602.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 226 raz(y) 1,45 MB |
IMG_9760.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 249 raz(y) 548,37 KB |
|
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2018
|
|
|
Wagę w takim rowerze robi silnik i akumulator. Takie 3 żelowe akumulatory ważą minimum 10 kg (nie wiem jakiej są wielkości). W związku z tym, że gęstość energii magazynowanej w Li-ion jest około 4x większa można spokojnie przyjąć, że bateria litowa będzie znacznie lżejsza i rower schudnie o kilka kg przy sporo wyższym zasięgu. |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Śro 27 Cze, 2018
|
|
|
Mariusz_p napisał/a: | Wagę w takim rowerze robi silnik i akumulator. Takie 3 żelowe akumulatory ważą minimum 10 kg (nie wiem jakiej są wielkości). W związku z tym, że gęstość energii magazynowanej w Li-ion jest około 4x większa można spokojnie przyjąć, że bateria litowa będzie znacznie lżejsza i rower schudnie o kilka kg przy sporo wyższym zasięgu. |
W tej chwili mam 3 nowe akumulatory żelowe Unicell pojemności 7 ah. Nie wiem jak długo potrzymają ale docelowo chcę je podmienić na Li-Ion. Nie potrzebuję jakis wygórowanych parametrów gdyż rower ten nie ma manetki i silnik słuzy tylko do wspomagania. Najczęściej jeżdżę na 3 stopniu ( w skali 1-10), czasami zdarza mi się 5 stopień (przeciwny wiatr). Większego wspomagania potrzebuję tylko na wzniesienia lub bardzo silny wiatr z przodu. Zamierzam zlecić wykonanie akumulatora mieszczącego sie w pojemniku o nieregularnym kształcie. Oczywiście interesuje mnie cały komplet: aku, BMS i ładowarka. Dodatkowym atutem byłyby: duża pojemność (zasięg roweru) oraz szybkość ładowania (ładowanie w trasie). Chętnych do wykonania zapraszam na priv.
IMG_9754.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 239 raz(y) 645,52 KB |
IMG_9767.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 225 raz(y) 568,55 KB |
IMG_9747.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 225 raz(y) 517,19 KB |
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018
|
|
|
auglech a z jaką prędkością jeździsz maks? ile zazwyczaj większość czasu i jaki byś chciał zasięg?
co do samych żeli co pisał Mariusz_p to żele są na kilka lat i po pół roku nie ma prawa się nic stać chyba że to jakieś nie żele były a zwykłe kwasiaki, miałem kiedyś w swoim rowerze 2 żele po 7ah spięte razem na 24v w przekładniówce 250w na tył które tanio odkupiłem już po przejściach jako do wymiany i jeździłem na nich rok po kilkanaście km do nawet 25km potem sprzedałem rower a nowy właściciel kolejny rok jeszcze go użytkował i dzwonił ostatnio co tam jest za bateria bo chce po sezonie wymienić więc żele naprawde długooo wytrzymują.
problem jest natomiast taki że tam nie można cisnąć cały czas bo mocno przysiadają z napięciem żele i manetke to sie wciska na krótkie chwile i odpuszcza ale jeździć można sporo.
co do samego kosztu to na liion masz sporo drożej ale dużo lepiej to się użytkuje i lepsze zabawa a sam zasięg też będzie większy
z tego co policzyłem to ci tam wejdzie pakiet 10s9p nawet no to kupa miejsca i aku pojemny ponad 4krotnie bardziej na dobrych ogniwach niż teraz ale waga będzie i tak 5kg ale to zawsze połowa tego co teraz w zależności od tego ile masz kasy możesz zrobić aku bardziej lub mniej pojemny w kosztach od 500zł jak zrobisz sam do 1500zł na sanyo ga i dasz wszystko zrobić komuś. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Mikolaj1984
początkujący
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018 rower elektryczny
|
|
|
To jest bardzo dobra marka rowerów elektrycznych http://bavarianstrongbikes.pl/. Masz w przedziale 3 – 5 000 złotych bardzo dobre modele. Mam od nich rower o wadze ok 15 kg, więc podobnie do standardowego, a to jednak duże osiągnięcie biorąc pod uwagę obciążenie dodatkowe akumulatorem. |
|
|
|
|
Roswell
młodzik
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 89 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018
|
|
|
Fajnie wygląda ten Sport INFINITY ale bateria maluteńka(i chyba nie da się jej wyciągnąć) i jeszcze to ograniczenie do 25km/h |
|
|
|
|
Maciekxxx
początkujący
Dołączył: 12 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018
|
|
|
Siema, nie chce zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj:
Rower ma służyć do dojazdów do i z pracy, w jedną stronę 15km po asfalcie, trochę świateł po drodze. Planuję jeździć cały czas na wspomaganiu, ze stałą prędkością 30-40km/h. Silnik będzie w tylnym kole, akumulator ok. 15Ah ze sterownikiem w skrzynce w ramie. Ważę 80 kg, 183cm wzrostu.
1. Wybór mocy silnika: Chcę mieć wyprostowaną sylwetkę (opory powietrza) i komfort (koła 28"), do tego sporo ruszania spod świateł- myślałem o opcji 48V 500W jakiś wolnobieżny, przekładniowy (nie chcę oporów jakby bateria padła), V max na samym silniku nie musi przekraczać 40 km/h. Co uważacie, to wystarczy? Co polecacie? Może jakiś konkretny silnik, np. Mxus, Bionx, Bafanga?
2. Czy przy takiej instalacji stosować zabezpieczenie termiczne silnika i sterownika i blokadę obrotu silnika?
3. Czy zamiast zamawiać zestaw z silnikiem zaplecionym w obręcz no name (nieznanej jakości), nie lepiej kupić zestaw z silnikiem niezaplecionym, bez tej obręczy i zlecić komuś tę robotę w PL? Wtedy miałbym pewność, że będzie dobrze przenosić obciążenia, nie zrobi się z niej jajo na którymś krawężniku.
4. Myślałem jeszcze, czy dla max komfortu i frajdy z jazdy nie kupić roweru full suspension zamiast "sztywniaka" z amortyzowanym przodem i siodełkiem. Zniechęca mnie cena i miejsce w ramie, ale może jakość jazdy warta rozpatrzenia?
Na razie nie mam więcej pytań, z góry dziękuję bardzo za pomoc w zrealizowaniu mojego projektu, pozdro |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018
|
|
|
ad.0. sporo ruszania spod świateł to nie jest stała prędkość
ad.1. Jeśli wybierasz STEROWNIK o mocy 500W i na 48V, to moim zdaniem możesz liczyć na co najwyżej 35 km/h.
Ale zastanów się czy potrzebujesz szybciej.... Co do oporów - jeżdżę na 9c 7x9 (wolny HUB 1500W) i jakoś nie odczuwam oporów - pewnie męczę się tak jakbym jechał 5% szybciej, ale jest to niezauważalne i bym się tym zupełnie nie przejmował, bo bez problemu dojedziesz awaryjnie do domu. Chyba bardziej przeszkadza masa roweru na wszelkich podjazdach.....
ad.2. Jeśli dobierzesz moc nominalną silnika do mocy sterownik, to zabezpieczenie termiczne nie będzie potrzebne, co do blokady, to jest bezpieczniej ją mieć, ale przy niewielkiej mocy i przekładniówce (nie będziesz hamował silnikiem) możesz zaryzykować jej nie mieć.
ad.3. Zamawiać z chin raczej się nie opłaca. Zobacz na koszty wysyłki.
ad.4. Podobno to jest niezła opcja - jeżdżę na HT i amortyzacji sztycy SUNTUR'a i do 25-30 km/h jest spoko, powyżej fajnie się jedzie już tylko po idealnym asfalcie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|