ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Pytania o drobny tuning
Autor Wiadomość
road
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   Pytania o drobny tuning

Witam . Od 4 lat jestem (właściwie moje dziecko ) posiadaczem takiego skuterka zwykłego 450w 36v coś jak to http://www.allegro.pl/ite...lektryczny.html
W związku z tym że dziecko już jest starsze ,chciałoby (i ja też ) żeby ów pojazd jechał odrobinę szybciej niż obecnie . I dlatego prosiłbym Was o wypowiedż co o tym myślicie . Ponieważ nie mam zbyt dużej wiedzy o elektronice ,szukam prostych rozwiązań w tym względzie . Jednym z nich i chyba podstawowym jest wymiana kółka zębatego koła tylnego ,na mniejsze . Jednakże jest to teoretycznie zysk prętkości kosztem ewentualnego przyspieszania i mocy na podjazdach . Nie bardzo mnie przekonuje .
Innym (może szalonym) pomysłem jest zakup i wymiana obecnego silnika na silnik 500w ale 24v ,przy tym samym sterowniku i zasilaniu które teraz jest . Jak Wy to widzicie ? Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego że silnik będzie teoretycznie przeciążany ,ale czy w praktyce to wg. Was będzie tragedia ,czy tylko szybsze zużycie go .
Ostatnio zmieniony przez Nie 28 Lut, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

Śmiało wymieniaj. Gdyby się grzał daj na silnik dodatkowe chłodzenie z wiatraczka od komputerowego zasilacza. Zdjęcia takiego układu masz w temacie przeróbki quada.
Jedynym mankamentem może być ograniczenie prądowe sterownika i możesz nie uzyskać pełnej mocy silnika. Ale spróbować warto :)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

Zastanawia mnie ta moc 450W. Takie skuterki najczęściej mają silniki 200 lub 250W. Czasem 300 lub 350.
Chyba, że to już jakaś wypasiona wersja (?).

Co do tuningu to niektórzy idą na całość: http://www.evalbum.com/480
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

8 km, to troszę maławo. Ale szybkość imponująca :) Tyle, że nie na nasze drogi. Przy takich kółkach lot paraboliczny murowany :D
 
 
road
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

Dziękuje za rady . Co do tej wersji skuterka którą mam ,to jest napewno 450w i 36v . Muszę powiedzieć że nawet kiedyś sprawdzaliśmy go z w porównaniu (wyścigu ) z kolegą który kupił taki sam swojemu dziecku tylko właśnie 250w 24v . Dzieciaki o mniej więcej tej samej wadze ,uzyskały (ku mojemu zaskoczeniu ) tą samą prędkość ,chociaż mój jakby szybciej ruszył z miejsca .Mimo to kolega poczuł lekką ulgę że taniej zapłacił i to samo ma . Dopiero kiedy myśmy na nie wsiedli i postanowiliśmy się ścigać ,okazało się że przy wadze ok . 90 kg ,jego bardzo ciężko ruszył i prętkość max . była znacznie mniejsza ode mnie . Mój natomiast spokojnie sobie daje radę ze mną . Właściwie te pare km/h szybciej ,mnie (moje dziecko ) by urządzało . Mam jeszcze jedno pytanie . Ponieważ można powiedzieć że skończyły się akumulatory ,muszę zakupić nowe . Chodzi mi po głowie zmiana ich na trochę większe . Obecne to 12v i 12 ah ,a wtych samych wymiarach można kupić 14 ah . Pytanie brzmi czy ładowarka sobie z tym poradzi . Tzn .rozumiem że wieksza pojemność może wiązać się z nieco dłuższym czasem ładowania i to nie jest problemem . Bardziej zastanawia mnie to czy przez tą dodatkową pojemność (w sumie 6ah) nie wzrośnie początkowy prąd ładowania zbyt wysoko i czy nie uszkodzi ładowarki . Przypomnę że ta fabryczna ładowarka ładuje tu szeregowo akumulatory (36v) .Dziękuje .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

Nie ma problemu. Ładowarka ma ograniczenie prądowe. Najwyżej troszkę dłużej poładuje :)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

zeeltom napisał/a:
8 km, to troszę maławo. Ale szybkość imponująca :) Tyle, że nie na nasze drogi. Przy takich kółkach lot paraboliczny murowany :D


he he ... ten jest jeszcze szybszy (119km/h) a z dodatkowymi aku (przyczepka) ma zasięg do 88km. Tylko te małe kółka ;) http://www.evalbum.com/570

Ale poza tym koleś ma ciekawe pomysły z których można skorzystać przy przeróbkach hulajnóg i skuterków.

Jak ktoś planuje zrobić małego "potworka" to tutaj były fajne silniczki (trzeba tylko skombinować kontroler): http://www.into.pl/silnik1400/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Mar, 2010   

I cena nie jest zbyt wygórowana :) Jak będę budował coś następnego, to pomyślę o takim silniku.
Tylko te baterie... :evil:
 
 
road
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

Bardzo dziękuje za pomocne rady ale........z całym szacunkiem i podziwem dla prac kolegi zeeltom ,muszę powiedzieć że szkoda że nie ostrzegł mnie przed bardzo prawdopodobnym uszkodzeniem sterownika ,przy takiej przeróbce o jaką pytałem. Dopiero teraz po przeczytaniu mnóstwa tematów na tym forum ,trafiłem na post ,gdzie jest praktycznie taki sam projekt wykonania skuterka właśnie przez kolegę zeltoma . I dopiero teraz wyczytałem jakie ,,wojny'' stoczył z tym padającym sterownikiem . Szkoda że chociaż cokolwiek nie wspomniał ,bo teraz jest dla mnie trochę za póżno . Nie żebym miał pretensje czy coś takiego . Pewnie moja wina bo najpierw powinienem przeczytać wszystkie posty na forum , bo może powinienem bardziej znać się na elektronice itd . Tak czy inaczej ten sterownik jest tu chyba największym mankamentem w takiej konstrukcji (nie jego ograniczenie prądowe ). I stanąłem w martwym punkcie . :cry:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

Ja miałem przewoltowany silnik. Ty chcesz tylko wstawić większą moc. W swojej hulajnodze zmieniałem tylko silnik z 250W na 350W i wszystko działało bez problemu.
W tamtej przeróbce silnik 24V 500W był zasilany 36V, co podniosło pobór mocy do około 1000W, to jest różnica. U ciebie będzie tylko większy pobór prądu, a sprawny rekulator powinien zablokować prąd na ustalonym poziomie. Jak strzeli regulator, to najwyżej dokupisz o większej mocy za 70 zł. Nie ma nic za darmo ;)
 
 
road
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

Witam ponownie . Dzieki za odpowiedż Zeeltom , ale chyba żle mnie zrozumiałeś . U mnie też będzie przewoltowany . Pierwotnie jest 36v 450w ,zasilanie 3 x 12v . Ja montuję 24V i 500w przy tym samym zasilaniu 3 x 12 . Mam już silnik ,dokonałem pewnych przeróbek mechanicznych i.......się podłamałem ,bo przypadkiem natknąłem się na Twój post ze skuterkiem . I nie wiem co dalej . Jeśli koszt sterownika, jak napisałeś , wyniesie ok . 70 zł to ok ,bo ja wywnioskowałem że odpowiedni sterownik do tej kombinacji to jakieś duże pieniądze .Ale widać może ja coś niedorozumiałem :smile: Natomiast zupełnie nie doczytałem się tego skąd wkońcu wziąłeś odpowiedni . Ja nie mam kolegów którzy się tym zajmują ,a nie chciałbym brać się za przeróbki elektroniczne obecnego sterownika . Szczególnie po Twoich doświadczeniach . Stąd moja prośba - proszę o namiar gdzie mogę kupić w tej cenie odpowiedni sterownik i jaki on miałby być . I jeszcze jedno . Zeeltom ,o swoim skuterku pisałeś że przejeżdżasz 10km . Szczerze mówiąc wydawało mi się (przynajmniej w teorii) że jeśli zmienia się silnik na tą samą moc ,ale z mniejszym zapotrzebowaniem na woltarz ,to zasięg powinien się zwiększyć ,przy możliwościach dysponowania większym woltażem . Pomijam tu jazdę non stop na maksa . Jednak może jestem w błędzie . Proszę o poprawienie mnie .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

No to musisz szukać sterownika na przynajmniej 800W. U mnie zadziałało na takim właśnie sterowniku. Wcześniej wymieniałem tranzystory mocy, ale to nie pomagało.
Nie myl napięcia z pobieranym prądem. Prąd ci wzrośnie i automatycznie spadnie zasięg, bo szybciej pobierzesz energię z akumulatorów.
Teraz są na allegro jakieś sterowniki 36V 500W i coś mają w ekonapędach.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Mar, 2010   

road napisał/a:
Dzieki za odpowiedż Zeeltom , ale chyba żle mnie zrozumiałeś . U mnie też będzie przewoltowany...


Przewoltowany ! Ale sam silnik ! to może tylko nagrzać sam silnik .
Sterownik masz na 36V orginalnie .

Zelton o ile sie nie myle mial silnik na 24 i sterownik na 24 i biedak nie wytrzymał i miał prawo :)

Ty masz sterownik na 36V z ogranicznikiem pradowym jesli jest dobrze wykonany taki jak jest, powinno byc wszystko w porządku. Jeśli zdechnie , to z powodu wadliwego wykonanaia , lub nieprawdziwych informacji producenta, co u chinczyków sie zdarza :)

zmiane powinien odczuc silnik głównie ... ewentualnie.... sama zmiana silnika na inny ( inna idukcyjnosc) moze zakłucic prace sterownika ? mozna przylutowac jakies wieksze kondensatory na wszelki , na wszelki mozna też wsadzić zwykły bezpiecznik samochodowy, na tyle amper ile uznasz za bezpieczne , potem na wiecej jak sie nic nie bedzie działo przy delikatnym operowaniu gazem.

(450wpodzielić przez 36v=12 A mniwincy --- to tyle amper ile było orginalnie znamionowo , przy ruszaniu pewnie sporo wiecej

Wolty ampery pomki rowery :) cudow nima !!!

jedziesz szybciej, jedziesz krócej ---- jedziesz wolniej - dojedziesz dalej.

Na mój gust wszystko jest ok mozna jechać :) niemniej na własną odpowiedzialnosć .
Wysłuchiwanie rad , nie zwalnia od myslenia, ani nie zobowiazuje radzącego do zwrotu kosztów :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Mar, 2010   

Z postów zrozumiałem, że wymienia tylko sam silnik. O ile kontroler wytrzyma większy prąd, to będzie jeździł ;) Jedynie silnik może się zagrzać szybciej, ale od tego mamy wiatraczki komputerowe :D
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Mar, 2010   

zeeltom napisał/a:
O ile kontroler wytrzyma większy prąd
No w d...!! ;:)
---- juz by zadymił podczas prób zrywu , z dorosłym na siedzeniu gdyby nie miał ogranicznika wtedy z 12 A zrobiłoby sie 120A mojw rowerze 24v 250w :) ciągnoł powyżej 80A jak pijak wino bez ograniczenia , raz mi nawet rower spod D. wyrwało :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group