Budowa kolejnego E-bike full suspension mtb |
Autor |
Wiadomość |
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 13 Lip, 2018 Budowa kolejnego E-bike full suspension mtb
|
|
|
Witam ponownie
Jak to bywa w życiu apetyt rośnie w miare jedzenia i tak po przeróbce swojego starego roweru na prostego e-bike przyszła kolej na budowe wszystkiego od podstaw.
Jako Baza posłużyła rama z wheeler Hornet full suspension mtb.
Potem trzeba było złożyć cały rower oraz dorobić wahacz górny łączący tylny amortyzator z tylnym widelcem.
Jako silnik posłużył kupiony używany etechnology
Konieczny był montaż czujników hall .
zostały zamontowane w odległościach co 120 stopni, konieczne był montaż typu dwa czujniki tyłem do magnesów jeden przodem, później już tylko kombinacja podlaczenia przewodów do sterownika w celu wykrycia przez sterownik prawidłowego podłączenia.
Sterownik GT 1500 , w zasadzie ten sterownik dział bez halotronów jednak przy rozpędzaniu silnika odczuwalne są wibracje , co po prawidłowym podłączeniu czujników halla nie ma miejsca, silnik płynnie przyspiesza i ciszej.
Do silnik została wykonana blokada osi ( na zdjeciu przedstawiona jest wersja próbna wykonana ze sklejki docelowo zostało to zrobione z twardego aluminium )
następny etap to projekt skrzynki i obudowy baterii
skrzynka montażowa wykonana z aluminium 2 mm
obudowa baterii z aluminium 1mm ( jeszcze nie zmontowana tylko wyciętę elementy widoczne na pierwszym zdjęciu )
plaster miodu utrzymujący ogniwa na swoim miejscu spienione PCV 10mm
Teraz czas na zakup ogniw , układ bateri to 14S7P czyli 98 ogniw , napięcie ok 56V
baterie będą lutowane do miedzianych blaszek wykonanych konkretnie pod przedstawione plaster miodu.
https://naforum.zapodaj.net/298b0b51df9a.jpg.html
Bateria na czas ładowania będzie wyjmowana z obudowy , rower będzie w piwnicy a bateria będzie ładowana w mieszkaniu. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018
|
|
|
Bardzo fajna konstrukcja baterii się zapowiada. Ta obudowa na koszyki to frezowana czy druk 3D? Blaszki miedziane powinny to usztywnić. Jak będą mocowane boczne panele skrzynki?
Jedynie co mnie martwi to ogrzewanie rzędu ogniw od sterownika, ale za ciasno żeby dało się tego uniknąć. Jedyne co bym zmienił to sterownik dał w górnej części (ciepło idzie do góry), albo wykorzystał aluminiową obudowę jako dodatkowy radiator sterownika. Jaki to rozmiar ramy? |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018
|
|
|
wszystko jest frezowane.
Sterownik będzie odprowadzał część ciepła przez obudowę baterii,
Co do paneli skrzynki jeszcze ich nie wykonałem,muszę zrobić jakiś element próbny i pomyśleć nad subtelnym sposobie montażu .
rozmiar ramy to 19" koła 26 cali |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018
|
|
|
dzisiaj udało mi sie wykonać taką pokrywę skrzynki ( jest to wersja próbna )
oraz wyciąć mostki do baterii z blaszki miedzianej 0,5mm
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018
|
|
|
Mając blachy łączące sekcje na wierzchu taka fikuśna kratka wentylacyjna to proszenie sie o kłopoty przy pierwszym deszczu który cie dorwie w "szczerym polu" zamierzasz jakos ja zabezpieczyć przed natrętną wodą? |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | Mając blachy łączące sekcje na wierzchu taka fikuśna kratka wentylacyjna to proszenie sie o kłopoty przy pierwszym deszczu który cie dorwie w "szczerym polu" zamierzasz jakos ja zabezpieczyć przed natrętną wodą? |
bateria będzie miała oddzielną szczelną obudowę z aluminium 1mm, Ta bateria będzie demontowalna i ładowana w mieszkaniu. a te wloty wentylacyje są dlatego ze w środku zamontowany jest sterownik.
to te pełne elementy kształtem identyczne z koszykiem baterii
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/bb89be6ed065.jpg |
|
|
|
|
nowicjusz
początkujący
Dołączył: 15 Kwi 2018 Posty: 44 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018
|
|
|
chylę czoła :p , ciekawie się zapowiada |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018
|
|
|
Ma ktoś pomysł jak ozdobić ten biały panel obudowy ?
jak to tylko pomaluje na czarno to będzie nudno, a ja nie mam zdolnosci artystycznych |
|
|
|
|
nowicjusz
początkujący
Dołączył: 15 Kwi 2018 Posty: 44 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018
|
|
|
polakieruj w kolor ramy , duplikuj napis z ramy + mała grafika baterii |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Wto 17 Lip, 2018
|
|
|
poprosiłem koleżankę co się zajmuje projektami graficznymi o wymyślenie jakiejś naklejki.
Ona ma lepsze wyczucie artystyczny niz ja
wizualizacja jest na białym tle ale docelowo naklejka będzie na czarnym
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 17 Lip, 2018
|
|
|
wyglada nie źle ..będziesz miał naprawdę profesjonalnie odpicowany e-bike ...jak z fabryki XD |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018
|
|
|
Daj zdjęcia na jakiś serwer w większym rozmiarze bo ciekawy projekt a mało co widać bo zdjęcia malutkie jak vga.
Co do silnika to wszystkie halle mogłeś wkleić normalnie, nic nie trzeba odwracać
Z jakich ogniw robisz aku?
Zabezpieczenie osi silnika z drugiej strony też masz jakieś?
Ja ładuje w ten silnik prawie 2kw aktualnie na baterii 14s i 35A sterownik rozpędza się do 55km/h na pełnej baterii, w każdym razie sterownik sinus wcześniej wysiada niż silnik i przegrzewa się szybciej w torbie
Musze mu chłodzenie dorobić dodatkowe bo już o tym myślałem wcześniej ale narazie robiłem nowy aku zamiast tego. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 23 Lip, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | Daj zdjęcia na jakiś serwer w większym rozmiarze bo ciekawy projekt a mało co widać bo zdjęcia malutkie jak vga.
Co do silnika to wszystkie halle mogłeś wkleić normalnie, nic nie trzeba odwracać
Z jakich ogniw robisz aku?
Zabezpieczenie osi silnika z drugiej strony też masz jakieś?
Ja ładuje w ten silnik prawie 2kw aktualnie na baterii 14s i 35A sterownik rozpędza się do 55km/h na pełnej baterii, w każdym razie sterownik sinus wcześniej wysiada niż silnik i przegrzewa się szybciej w torbie
Musze mu chłodzenie dorobić dodatkowe bo już o tym myślałem wcześniej ale narazie robiłem nowy aku zamiast tego. |
Co do halli może masz racje , miałem problem z ich zczytaniem przez sterownik , o ile przy kręceniu sie koła do tyłu sterownik wykrywa je momentalnie to przy kręceniu do przody zauważyłem że zaczytuje je nie w trybie uczenia ( zlaczony biały kabel w sterowniku )co przy odkręceniu manetki na maksa . Dziwne ale działa
Nie mam blokady z obu stron osi , i to jest chyba troszke problem bo juz mi wgieło śruby trzymającą blokade w silniku
Miałem śruby z nierdzewki M5 2 szt . Wczoraj miałem próbę , jedzie jak marzenie .
Dzisiaj postanowiłem zamontować tylną tarczę bo musiałem zmówić większą niż była w rowerze i przy próbie odkręcenia Torque arm urwała sie jedna śruba a druga obrobiła.
Okazało się że sie wygieły ( to te śruby wkręcone w oś obok przewodów ) i dlatego nie można było zrobić nimi obrotu.
Jutro wkręce mocniejsze śruby 10.9
Co do baterii to mam ogniwa Sony 2900 mAh pakiet 14s7 |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 24 Lip, 2018
|
|
|
Póki masz silnik otwarty to przymierz sobie tarcze hamulcową i najlepiej już ją przykręć tak jak ma być docelowo, normalnie srubki są za długie i trzeba je skrócić bo uszkodzisz zaraz silnik a gwint w pokrywie silnika jest na wylot i łatwo go zerwać takze przymierz wszystko dokladnie i daj ewentualnie podkładki pod tarcze żeby wycentrować zacisk.
Sterownik odrazu sobie ogranicz trochę bo silnik nie pociągnie na maks amperażu przy tym napięciu i nie kontroluje się tego ale kilka przyspieszeń manetka na full i możesz spalić silnik, tak 1-1,5kw to ok będzie ciepły ale można jeździć a jak dawałem teraz trochę więcej 1,5-2kw chwilami przyspieszenia to się już bardziej grzeje.
Co do blokady osi to fajnie to wygląda tylko jeszcze powinienes w ramie tam gdzie wkecasz śrubu to tą przestrzeń wypełnij wytnij taki kawałek żeby na siłe tam wbić lub wprasować i na to jeszcze kawałek pod wymiar tego wierzchu gdzie jest więcej miejsca i wtedy to skręć śrubami i będzie porzadnie trzymać i śrub ci nie powygina |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Wto 24 Lip, 2018
|
|
|
no też to zauważyłem z tymi srubami tarczy hamulcowej , normalnie wkręcam śruby do tarcz a tu nagle stop i zablokowało oś , Śruba prawdopodobnie zablokowała sie na koszyczku kulek łożyska.
Mam nadzieje ze nie uszkodziło za bardzo koszyczka bo silnik już zmontowany i zapleciony .
Co do tarczy to musze ja jeszcze troszkę przerobiś bo mam pływajace i ta centralna część z aluminium ma podfrezowanie na piastę która oczywiście nie pasuje do kształtu silnika .
co do mocowania blokady osi to mi nnie chodziło o śruby mocujące blokadę do wahacza tylko o śruby mocujące blokadę do osi silnika . Po prostu zaczeło je scinać.
Masz może zdjęcie jak ty rozwiązałeś blokadę osi w tym silniku |
|
|
|
|
|