ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria (BMS) pod hamowanie regeneracyjne | Klej do gwintów
Autor Wiadomość
Błażej 
początkujący



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018   Bateria (BMS) pod hamowanie regeneracyjne | Klej do gwintów

Cześć,
zamówiłem zestaw Rapid S-2100 i chciałbym używać hamowania odzyskowego - przy moim dotychczasowym stylu jazdy i trasie do pracy jaką pokonuję nie będzie to znaczna wartość odzyskanej energii, bardziej zależy mi na przedłużeniu żywotności klocków i tarcz hamulcowych.
Zastanawiam się nad zakupem baterii bidonowej. Przy modelu 13s5p użyte podzespoły (BMS, charakterystyka baterii?) pozwalają na prąd ładowania w granicach 5 do 10A. Ta druga wartość wydaje się dostateczna ale czy 5A wystarczy (zestaw pewnie zdławię z 35A do do ~25A aby nie przeciążyć baterii)?

Z tego co się orientuję to tylko te ze zintegrowanym gniazdem ładowania/rozładowania obsługują hamowanie regeneracyjne? Jednak czy każdy taki BMS obsługuje ładowanie odzyskowe? Jak można to sprawdzić?

Czy jeżeli BMS ze zintegrowanym portem charge /discharge nie obsługuje hamowania odzyskowego to co się stanie jeżeli użyjemy tej funkcji? Nie ma tam jakichś rezystorów, w których mogłaby się wytracić ta energią więc zakładam, że może dość do jednej z dwóch sytuacji: hamowania i uszkodzenia BMS'a (i baterii?) albo nie dopuścić do zamiany silnika w prądnicę.

Bo z tego co rozumiem każdy BMS z rozdzielonym ładowaniem / rozładowaniem uszkodzimy próbując użyć tej funkcji (rozładowanie nie ogarnie prądu puszczonego w "złym" kierunku i go sfajczymy).

I pytanie nr 2: Przeczytałem, że klej do gwintów to wymóg. Jaki klej do zabezpieczenia gwintów polecacie. Ja do tej pory nie miałem styczności z takimi wynalazkami i nie wiem czy brać te "trudno demontowalne" czy nie? Wiadomo chcemy mieć jak najpewniejsze połączenie ale jednak chciałbym móc to zdemontować nie lejąc na to jakichś zjadliwych substancji / skacząc na klucz całą masą ciała. Loctite to dobra marka, ale jak na moją kieszeń to trochę droga polecacie jakieś sprawdzone zamienniki? Na 1 rower to chyba najmniejsze opakowanie 5ml to aż nadto?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018   

W sumie marka kleju nie ma większego znaczenia przy naszych zastosowaniach ważne żeby to był klej tzw niebieski czerwonego lepiej nie tykać bo całkiem możliwy jest scenariusz
Błażej napisał/a:
chciałbym móc to zdemontować nie lejąc na to jakichś zjadliwych substancji / skacząc na klucz całą masą ciała.
sam uzywam kleju versahema. co do baterii puki nie wiesz na jakich ogniwach to nic nie poradzimy ale jesli beda to ogniwa wysokopojemne to pakiet 13s5p 20A przy wysokopradowych ogniwach 25-30A ładowanie takiego pakietu pradem 10A na moje oko jest niewłasciwe bardziej racjonalny jest prąd 3-5A.
co do korelacji regena z BMs sie nie wypowiem bo róznie to bywa jesli liczysz że jakos znacznie ci hamowanie regeneracyjne wydłuzy przebiegi to jesteś w błędzie tylko kilka% odzyskanej energii trafi do akumulatora ale efekt hamowania robi wrażenie.
 
 
Błażej 
początkujący



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018   

Dzięki za odpowiedź w sprawie kleju. Będę szukał tego co sugerujesz.

Cytat:
co do baterii puki nie wiesz na jakich ogniwach to nic nie poradzimy ale jesli beda to ogniwa wysokopojemne to pakiet 13s5p 20A przy wysokopradowych ogniwach 25-30A ładowanie takiego pakietu pradem 10A na moje oko jest niewłasciwe bardziej racjonalny jest prąd 3-5A.


Celuje w Sanyo GA o prądzie ładowania ~1.4A ==> 5p ~7A.

Cytat:
jesli liczysz że jakos znacznie ci hamowanie regeneracyjne wydłuzy przebiegi to jesteś w błędzie tylko kilka% odzyskanej energii trafi do akumulatora ale efekt hamowania robi wrażenie.

Nie liczę, pisałem, że nie to jest powodem, dla którego chcę je włączyć. Zależy mi na wydłużeniu życia hamulca - już teraz w zwykłym rowerze mi je "zjada" dość szybko.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018   

13s5p na sanyo GA nie brałbym wiekszego pradu niz 25A aładowałbym 3A no chyba żeby sie paliło to 5A bo o ile łądowanie jednego ogniwa full pradem ujdzie bo ma gdzie oddać ciepło w pakiecie bedaogniwa sie grzać od siebie na wzajem dlatego nikt komu zależy na długim życiu baterii i nie chce witać noca starżaków na posesji nie łąduje tak wysokimi prądami .
 
 
Błażej 
początkujący



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

To co napisałem wyżej tyczy cię ładowania przy odzysku: czyli krótkotrwałego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group