ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa silnika 45kW :)
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   Budowa silnika 45kW :)

Znalazłem taki fajny temat na elektroda.pl warto sobie zobaczyć, przeczytać, dotyczy budowy silnika bezszczotkowego 45kW

http://www.elektroda.pl/r...6.html#15154505

tu link do samego źródła

http://www.masinaelectric...s-motor-design/

https://youtu.be/2LNfDI3QUpQ
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

jakie przeznaczenie?
obroty w dziwnym zakresie jak do ciężarówki.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

Silnik ma być użyty do konwersji samochodu.
Przeczytajcie tę dyskusję na elektrodzie :D
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

zrozumiałem że to wątek "Eryk1000"-a na bazie tamtego
Jeśli to tylko wzmianka, to nie mam pytań.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

Nie no nie buduje takiego szatana :) , po prostu taka ciekawostka, zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne. Koszty na bank są spore ale doświadczenie bezcenne. Czapka z głów dla wykonawcy.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015   

Nie studiowałem dogłębnie tematu, ale moje uwagi to; wycinanie laserem (sam zastanawiałem się nad robieniem silników) i jest to słabe (lepsza chyba woda). Przy silnikach o dużych gęstościach mocy, ważna jest jak najmniejsza szczelina, przy prostopadłościennych magnesach?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 18 Lis, 2015   

W Polsce są lasery odpowiednie do wycinania blach silnikowych.
Co nie zmniejsza problemów z blachami. Zawsze dostępne w ilościach prototypowych są trochę za grube i gorsze parametry magnetyczne. Na próby i wolnoobrotowe jednostki wystarczające.
Przymierzałem się do motoru na 13k obr to wychodziła grzałka a nie silnik ;)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015   

Twórca silnika też nie miał najlepszej blachy M330-50A o grubości 0,5mm a i tak drogo to wychodzi niestety w detalu
_________________
pozdr
Tomek
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015   

Kilka lat temu zrobiłem podobny silnik do zastosowania w kole samochodu Rover 75 .

www.ev-drive.eu

Piękna przygoda z budową prototypu . Projekt stanął w miejscu po zbudowaniu jednego silnika i zamontowaniu w prawym kole samochodu . Zdecydowałem obrać prostszą , tańszą i zdecydowanie mniej awaryjną drogę czyli silnik indukcyjny z klasyczną skrzynią biegów.
Nie żałuję , jeżdżę już trzy lata moim Roverem 75 od momentu przerejestrowania na elektryka
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015   

ev-drive.eu,
Opisałeś gdzieś swój samochód? Chętnie poczytam i popatrzę.
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

http://forum.samochodyele...topic.php?t=348
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Eryk1000 napisał/a:
zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne

Też mam myśl budowy silnika z cieczowym chłodzeniem. W przypadku powyższej mocy płaszcz chłodzący od uzwojenia silnika przedzielony jest dużą opornością termiczną żelaza. 15 kW ciągle ok, 45 kW krótkotrwale. Również wielki szacun dla konstruktora. To tak przy okazji.
Obiecującą konstrukcją wysoko sprawną jest układ Halbacha . Odchodzą w budowie blachy. Zostają miedź, magnesy neodym, konstrukcja nośna - może carbon.
Kilka lat temu zamawiałem kilka kilo neodymu własnego projektu ( 6 segmentów pierścienia Φ 240 ) - z przesyłką z Chin - 1kPLN. Czyli chyba nie tak drogo.
Może byłby kto, żywo zainteresowany budową takiego Halbacha ? Zaznaczam żywo co nie znaczy, że musi powstać w mniej niż rok :grin:
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 06 Sie, 2018   

radasss napisał/a:
Eryk1000 napisał/a:
zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne

Też mam myśl budowy silnika z cieczowym chłodzeniem. W przypadku powyższej mocy płaszcz chłodzący od uzwojenia silnika przedzielony jest dużą opornością termiczną żelaza. 15 kW ciągle ok, 45 kW krótkotrwale. Również wielki szacun dla konstruktora. To tak przy okazji.
Obiecującą konstrukcją wysoko sprawną jest układ Halbacha . Odchodzą w budowie blachy. Zostają miedź, magnesy neodym, konstrukcja nośna - może carbon.
Kilka lat temu zamawiałem kilka kilo neodymu własnego projektu ( 6 segmentów pierścienia Φ 240 ) - z przesyłką z Chin - 1kPLN. Czyli chyba nie tak drogo.
Może byłby kto, żywo zainteresowany budową takiego Halbacha ? Zaznaczam żywo co nie znaczy, że musi powstać w mniej niż rok :grin:


Projekt wystartował ? :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group