ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Ułożenie i łączenie ogniw w pakiecie - najlepszy wariant
Autor Wiadomość
helena 
początkujący


Dołączył: 29 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

kolmen, rozważania nad wyższością drutu nad blaszką to temat na oddzielny wątek. W tym przypadku będzie blaszka.
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

Wydaje mi się , że dawanie podwójnych blaszek to robota głupiego :)
Oczywiście moim zdaniem :roll: :roll:
Wszystkie połączenia można zrobić drutem i nie zastanawiać się gdzie dawać podwójne blaszki
Drut miedziany bardzo łatwo lutuje się do ogniw
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3122
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

kolmen napisał/a:

Wszystkie połączenia można zrobić drutem i nie zastanawiać się gdzie dawać podwójne blaszki
Drut miedziany bardzo łatwo lutuje się do ogniw

Choćby tak :

Aku-szyna18650-lutowanie_0.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 97 raz(y) 76,3 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
kolmen napisał/a:

Wszystkie połączenia można zrobić drutem i nie zastanawiać się gdzie dawać podwójne blaszki
Drut miedziany bardzo łatwo lutuje się do ogniw

Choćby tak :

Tylko dlaczego takie cienkie druciki do ogniw ? :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3122
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

One pelnia rolę bezpiecznika -jak w samochodzie Tesli.
Jesli ogniwo dostanie zwarcia, to przepali siecten drucik ale pakiet nie splonie.
Przy zgrzewaniu, szerokimi tasmami, taka awaria to pozar calego roweru.
Duze pakiety, np do instalacji solarnych,Power Wall , powszechnie ludzie tak robia. No i
serwis takch setek, tysiecy ogniw jest latwy.

Tesla-druciki.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 75 raz(y) 43,19 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Śro 08 Sie, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madejp 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

helena napisał/a:
madejp, czy podwojenie całej blaszki poziomej międzysekcyjnej na długości 3 ogniw jest lepsze, gorsze czy nie ma znaczenia w porównaniu do podwojenia jedynie między dwoma ogniwami międzysekcyjnymi (tak jak to jest zaznaczone na obrazku na niebiesko) ?


Gorsze. Prąd będzie nierówno wypływał z tego narożnego ogniwa. Jak chcesz coś więcej podwajać, to po całym obwodzie romba, który tam się utworzy. Ale mówimy tu już o niuansach, najprawdopodobniej niezauważalnych w Twojej baterii. Moim zdaniem jakiś minimalny sens ma podwojenie tylko tych 2 blaszek, które zaznaczyłaś na rysunku.

Kolman, nie ma znaczenia, czy łączysz drutem czy blaszką, ważne jest dobranie odpowiedniej oporności do zastosowania.
Oczywiście przy łączeniu, jaki pokazał WojtekErnest, musi być drut, bo się łatwiej przepali i też uważam, że to jest najlepszy sposób na łączenie ogniw też pod względem łatwości zapewnienia dobrego rozkładu prądu ( przez dobranie odpowiednio grubej szyny z miedzi ;) ).
 
 
helena 
początkujący


Dołączył: 29 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

Madejp, dzięki za odp. Co do lutowania druta - czy to nie jest tak, że używając lutownicy na ogniwach ryzykujemy ich uszkodzenie od wys temp?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3122
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

Lutowanie też wymaga wprawy. Ale wlasnie cienki drut to krotki, szybki lut.
Ci co robia naprawde duże pakiety, to lutują.
Kilka kolejnych przykładów (nie dotycza rowerów)

power_wall-1.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 91 raz(y) 80,48 KB

power_wall-4.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 92 raz(y) 340,33 KB

Pakiet-6-bezp.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 87 raz(y) 46,29 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

helena napisał/a:
Co do lutowania druta - czy to nie jest tak, że używając lutownicy na ogniwach ryzykujemy ich uszkodzenie od wys temp?


Ja wspomagam się pastą kupioną w Castoramie :)
Po jej nałożeniu lutuje się bardzo szybko
Znaleźć można na regałach ze złączkami miedzianymi do ogrzewania podłogowego
Nie pamiętam nazwy , ale jest w plastikowych buteleczkach (białe ?) z szerokimi nakrętkami (czerwonymi ?)
Opisane jako pasta ułatwiająca lutowanie elementów miedzianych :)
Taką buteleczkę za kilkanaście PLN mam już chyba 2 lata :roll:
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 746
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

kolmen napisał/a:

Ja wspomagam się pastą kupioną w Castoramie :)

jaki zapach ma ta pasta przy grzaniu jeśli jest "kwaśny" to nie najlepiej bo ten kwas będzie zżerał ogniwo dlatego ze ono jest z Fe a na dedykowane lutowanie Cu niema wpływu .... mam nadzieję że sie mylę... ale jak lutowałem kiedyś taką pastą bardzo ułatwiająca lut to po pół roku była widoczna korozja na lutowanych obrzeżach ogniwa
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Przemek napisał/a:
kolmen napisał/a:

Ja wspomagam się pastą kupioną w Castoramie :)

jaki zapach ma ta pasta przy grzaniu jeśli jest "kwaśny" to nie najlepiej bo ten kwas będzie zżerał ogniwo dlatego ze ono jest z Fe a na dedykowane lutowanie Cu niema wpływu .... mam nadzieję że sie mylę... ale jak lutowałem kiedyś taką pastą bardzo ułatwiająca lut to po pół roku była widoczna korozja na lutowanych obrzeżach ogniwa

Resztki pasty trzeba przecież zetrzeć lub zmyć :)
Lutowałem ogniwa 2 lata temu , zdążyły już umrzeć a korozja jakoś ich nie zeżarła :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3122
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Ja nie uważam aby agresywne pasty/kwasy byly potrzebne do lutowania tych ogniw.
Robię tak :
- nanosze nieco kalafonii w pascie na pkt lutowniczy
- nabieram na grot grubej cyny
- pocieram goracym grotem pkt
- w ostatnim momencje daje cienki tinol i wtedy cyna rozplywa sie po pkt.
Prsy takiej metodzie wystarcza lutownica 50W i wcale nie duzy grot.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 74
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Jednak ma być taka ostateczna forma, czyli 16s6p. Jest to układ wkładany w przednią część ramy, maksymalnie optymalny pod względem przeniesienia wagi na przód. Połączenia mają być z drutu miedzianego(srebrzanki) takiego jak na zdjęciu. Sterownik już nie będzie przyczepiony do pakietu, tylko między sztycą siodełka a kołem.
Sposobów łączenia jest sporo:
1. Poprostu okratowanie drutem ogniw i jeden biegun na początku baterii, drugi biegun na końcu.
2. Ten sam sposób co wyżej, ale zrobić połączenia na okrągło, tak by jeden biegun wychodził na dole pakietu, a drugi biegun na górze.
3. Inne sposoby, np taki by plusów ogniw nie łączyć szyną(bezpieczeństwo) a tylko minusy ogniw.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3122
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Brak podkladek izolacyjnych przy plusach.. Najmniejsze przygniecenie boku i pożar gotowy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018   

poważnie mowicie ze lutowanie ogniw ma sens ? nie jest niebezpieczne ? ja sie zabieralem za zrobienie sobie prymitywnej zgrzewarki...masa poradnikow w internecie

nie ma niebezpieczeńswa uszkodzenia ogniwa ? jak sie szybko i umiejętnie to zrobi? dobrze nagrzaną lutownicą? takie pssst i juz ?

ale fakt przy serwisowaniu pakietu gdy trzeba wymienić jakies ogniwo to ma niezaprzeczalne zalety...tylko zeby nie uszkodzić izolacji na ogniwie...najlepiej poćwiczyć na starych ogniwach
ja jeszcze widzialem takie sztuczki ze facet jak lutował a obok miał koszulkę termokurczliwą i zeby nie uszkodzic ( czasem sie zdarzy ze ręka poleci ) to zabezpieczał ją oklejał po prosu taśma papierową malarską...jak zlutował to usuwał
bez taśmy jak bez ręki ...:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group