|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
ładowarka |
Autor |
Wiadomość |
DigiTalik
początkujący DigiTalik
Dołączył: 26 Lip 2018 Posty: 16 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018
|
|
|
A tak na marginesie jakie BMS-y wy polecacie w tym wypadku do tego zestawu baterii 14s lub innego większego np 16s a nawet 20s ?? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Dokladnie jest tak opisal @Bzyk. Wbrew pozorom z tego powodu BMS-y ulegaja uszkodzeniom, padaja pojedyncze cele, rezystory, transoptory. Wlaczenie ladowarek z b.duzym pradem ladowania to wieksze ryzyko chwilowego przeciazenia sekcji balanujacych, (niejednoczesne zadzialanie).
Tam są często elementy na max 35-40V, teoretycznie wystarcza bo w stanie ustalonym jest tylko 4,2-4,3V a przy włączeniu >60V i duzym prądzie, strzal bywa zabojczy.
A uzytkownik nie zauważa ze kanal n juz nie balansuje. |
Ale jak? Przecież balanser to jest rezystor wpinany równolegle do ogniwa. Żeby przez rezystor popłynął większy prąd musiałoby napięcie wzrosnąć powyżej 4.2V, a to bardzo trudno zrobić przy podłączonym ogniwie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018
|
|
|
Rezystor to tylko element wykonawczy.
Jeśli jest włączony kilka godzin a napięcie nie spada, bo ładowarka pcha nadal duży prąd?
Nadto oprócz tego rezystora są elementy sterujące, klucz transoptora lub mosfety. O i tych problemach piszemy gdy mówimy o przyczynach usterek, w przypadku gdy ladowarka ma duze napięcie i (za) duzy prąd końcowy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2018
|
|
|
BMS ma określony maksymalny prąd ładowania i rozładowania oraz określoną liczbę i rodzaj ogniw. Tych wartości prądu nie wolno przekraczać i tyle. Trzeba brać pod uwagę temperaturę otoczenia. Jeżeli umieścimy go w obudowie baterii (bez chłodzenia), a pobieramy duży prąd to dobrze jest stosowąć BMS z zabezpieczeniem temperaturowym (czujnikiem temperatury). Dla mniejszych prądów wystarczy jeżeli zastosujemy margines bezpieczeństwa ok.50% (oczywiście może być większy).
Moment włączenia i wyłączenia balansowania danego ogniwa zależy wyłącznie od napiecia na tym ogniwie. Grzanie się na pewno ma wpływ na działanie balansera, ale musiało zostać uwzględnione przez konstruktora.
Charakterystyka ładowarki to zupełnie osobny problem, bardzo istotny dla ogniw, ale nie dla BMSa, który kontroluje wyłącznie stan ogniw. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|