ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowarka
Autor Wiadomość
DigiTalik 
początkujący
DigiTalik


Dołączył: 26 Lip 2018
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018   

A tak na marginesie jakie BMS-y wy polecacie w tym wypadku do tego zestawu baterii 14s lub innego większego np 16s a nawet 20s ??
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
Dokladnie jest tak opisal @Bzyk. Wbrew pozorom z tego powodu BMS-y ulegaja uszkodzeniom, padaja pojedyncze cele, rezystory, transoptory. Wlaczenie ladowarek z b.duzym pradem ladowania to wieksze ryzyko chwilowego przeciazenia sekcji balanujacych, (niejednoczesne zadzialanie).
Tam są często elementy na max 35-40V, teoretycznie wystarcza bo w stanie ustalonym jest tylko 4,2-4,3V a przy włączeniu >60V i duzym prądzie, strzal bywa zabojczy.
A uzytkownik nie zauważa ze kanal n juz nie balansuje.


Ale jak? Przecież balanser to jest rezystor wpinany równolegle do ogniwa. Żeby przez rezystor popłynął większy prąd musiałoby napięcie wzrosnąć powyżej 4.2V, a to bardzo trudno zrobić przy podłączonym ogniwie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018   

Rezystor to tylko element wykonawczy.
Jeśli jest włączony kilka godzin a napięcie nie spada, bo ładowarka pcha nadal duży prąd?
Nadto oprócz tego rezystora są elementy sterujące, klucz transoptora lub mosfety. O i tych problemach piszemy gdy mówimy o przyczynach usterek, w przypadku gdy ladowarka ma duze napięcie i (za) duzy prąd końcowy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 11 Sie, 2018   

BMS ma określony maksymalny prąd ładowania i rozładowania oraz określoną liczbę i rodzaj ogniw. Tych wartości prądu nie wolno przekraczać i tyle. Trzeba brać pod uwagę temperaturę otoczenia. Jeżeli umieścimy go w obudowie baterii (bez chłodzenia), a pobieramy duży prąd to dobrze jest stosowąć BMS z zabezpieczeniem temperaturowym (czujnikiem temperatury). Dla mniejszych prądów wystarczy jeżeli zastosujemy margines bezpieczeństwa ok.50% (oczywiście może być większy).
Moment włączenia i wyłączenia balansowania danego ogniwa zależy wyłącznie od napiecia na tym ogniwie. Grzanie się na pewno ma wpływ na działanie balansera, ale musiało zostać uwzględnione przez konstruktora.
Charakterystyka ładowarki to zupełnie osobny problem, bardzo istotny dla ogniw, ale nie dla BMSa, który kontroluje wyłącznie stan ogniw.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group