ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem 36V 250W nie można odkręcić pokrywy
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Lub grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby. A potem kluczem do rur to potraktować ;)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

NO i docisk szwagra do tego jakby nie szło:( Takie se to rozwiązanie ale jak trzeba odkręcić to trzeba
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

zeeltom napisał/a:
Lub grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby. A potem kluczem do rur to potraktować ;)

Właśnie o takim czymś myslałem, ale liczyłem że jest coś gotowego czego używają np. warsztaty samochodowe itp
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Owszem, wziąć krótką "grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby", ale ja zdecydowanie dospawałbym do niej kawał dłuższego grubego płaskownika lub cieńszej rury - operowanie takim jednoczęściowym "kluczyskiem" będzie o wiele łatwiejsze i wygodniejsze, niż pokręcanie kluczem do rur.
Taki nieprecyzyjny klucz hydrauliczny zawsze lubi się przekaszać lub ześlizgiwać z uchwyconej rury - a ową "koronę" trzeba jeszcze prostopadle i dość mocno docisnąć do odkręcanego dekla silnika, tak żeby jej zęby nie zeskoczyły z wybrań pokrywy podczas odkręcania.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

To już szczegóły techniczne ;)
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Tak, ale... diabeł tkwi właśnie w szczegółach :grin:
Jestem zwolennikiem zasady, że lepiej raz zrobić dobrze, niż robić dwa razy.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Pozostaje jeszcze pytanie, czy taki gwint nie jest jeszcze wzmocniony klejem!
Wtedy pomogłoby grzanie, lub bardzo długotrwałe nasączanie rozpuszczalnikiem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Pavyan napisał/a:
Owszem, wziąć krótką "grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby", ale ja zdecydowanie dospawałbym do niej kawał dłuższego grubego płaskownika lub cieńszej rury - operowanie takim jednoczęściowym "kluczyskiem" będzie o wiele łatwiejsze i wygodniejsze, niż pokręcanie kluczem do rur.

Ano próbuję, dopasowywanie zębów w toku :-) . Stara rura z kolankiem powinna spełnić pokładane w niej nadzieje..
A potem zabawa w usuwanie kleju/lakieru. :-(
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Życzę powodzenia :grin: !
Zastanawiałem się już wcześniej nad tym, czy mocujecie tego rodzaju silnik w za obudowę podczas odkręcania - i na zdjęciu (jeśli dobrze widzę) nie jest to tak robione, a mocowane/blokowane jest koło, za felgę/oponę.
Czyli silnik jest unieruchomiony za pośrednictwem szprych - czy takie "elastyczne" mocowanie nie przeszkadza w odkręcaniu?
Patrzę na zdjęcie i wydaje się, że może to istotnie utrudniać demontaż, szczególnie w wypadku gwintu zapieczonego lub - nie daj Boże - podklejonego.
Oczywiście rozumiem, że najpierw warto spróbować w ten prosty sposób, a dopiero w przypadku niepowodzenia przejść do kolejnych, bardziej zaawansowanych czy praco- i urządzeniochłonych metod, które wymagałyby demontażu szprych.

Myślę zresztą, że powinien wystarczyć demontaż tylko 4 lub ew. 8 szprych i wtedy można silnik "nadziać" na bolce wkręcone w odpowiednio przygotowaną sklejkę z otworem lub np. uproszczoną metalową konstrukcję; bolce wejdą w otwory po owych zdemontowanych szprychach.
Na takim promieniu te 4 lub 8 bolców powinno wystarczyć, nawet w przypadku prób "udarowego" odkręcenia dekla przedłużanym kluczyskiem "koronowym"
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Zdjecie jest tylko poglądowe. Jeszcze zęby nie są dopasowane do wypustow. Operacja w toku ale łatwo nie będzie, tym bardziej ze robie to 1-szy raz, i to bez zaplecza mechanicznego.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 15 Sie, 2018   

Ostatecznie ten klucz wyglada tak.
Sprawdza sie, pod warunkiem ze jestesmy pewni w którą strone odkręcić.

1534339332965.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 378 raz(y) 831,46 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group