ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gazelle 250W mała moc od 60% aku.
Autor Wiadomość
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Nie 12 Sie, 2018   Gazelle 250W mała moc od 60% aku.

Od 3 miesięcy jestem użytkownikiem oryginalnej kilkuletniej (10kkm przebiegu) Gazelle innergy (wyświetlacz na środku kierownicy) 250W (przód) 36V. Z rowerem jest taki problem, że przy stanie naładowania baterii od 100% (41,3V) do 60% wspomaganie działa normalnie (ok. 20km), pózniej im więcej km. wspomaganie jest coraz słabsze, przy 50% naładowania (po ok. 25 km) bateria ma 36,7V. i wspomaganie jest prawie o połowę mniej skuteczne (silnik nie jest b. gorący). Co może być przyczyną spadku mocy - bateria, czy silnik? Czy da się w tym rowerze zwiększyć moc i prędkość?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018   

Jesli aku ma 36,7 to jest praktycznie rozladowana. Po nacisnieciu pedalow, uklad próbuje pobrać prad, wtedy zapewne natychmiast spada napięcie o kolejne np 3V i wspomaganie jest zmniejszane/wyłączane.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018   

Czyli bateria do wymiany. Sprawdzę jeszcze woltomierzem jak spada napięcie w czasie jazdy przy 50% naładowania. Co robić z tą baterią , można ją (jest w oryginalnej obudowie) regenerować?
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018   

kaz159 napisał/a:
można ją (jest w oryginalnej obudowie) regenerować?

Prawie zawsze jest to możliwe
 
 
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018   

Będę regenerował tą baterię (oryginał Gazelle) i w związku z tym mam jeszcze jedno pytanie. Czy bateria ta będzie współpracowała z zestawem do konwersji, który mam zamiar kupić. W wyjściu z baterii są trzy czynne piny "+", "-" i "data" Czy bateria ta, jeżeli nie będzie wykorzystywany pin "data" będzie podawała prąd do nowego sterownika?
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018   

Jak otworzysz baterię , zrób fotki
 
 
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018   

Mam zamiar zrobić drugi nieco szybszy od mojej oryginalnej Gazelli rower i oba rowery zasilać tym samym typem baterii (chyba kupię drugą baterię Gazelle) . Nie wiem tylko, czy oryginalna bateria Gazelle będzie współpracowała z innym sterownikiem jeżeli nie będzie wykorzystywany jeden pin.
 
 
roberto149 
początkujący


Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 1
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Mam ta sama Gazellę co ty Inergy z licznikiem na środku. Mi wspomaga cały czas aż do wyczerpania bateri, wspomaganie działa mi do ok 28km/h później rozłącza. Tez z chęcią dowiem sie czy mozna jakoś włączyc żeby silnik wspomagał do wyższych prędkości bo mozliwości ma.
 
 
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

W firmie zajmującej się e-bikami we Wrocławiu powiedzieli mi , że mogą podnieść moc wspomagania, ale max. prędkości nie zwiększą (u mnie rozłącza przy 27,3).
 
 
bardini 
początkujący


Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2018   Gazelle Orange Plus

Podłaczę sie do tematu bateri do Gazelle.
Mam inny model Gazelle Orange plus.
Problem z baterią nie działa chociaz ma przejechane dopiero 2100km
i około 30 ładowań.
Moje pytanie (proszę o poradę) jak rozebrać ta baterię.(bateria płaska)Bateria Bronze 36v 9Ah 324Wh.
Po odkręceniu od strony lampki jest czymś zalane w środku po obwodzie.
Nie mam pojęcia jak dostać sie do środka nie uszkadzając obudowy lub elektroniki.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2018   Re: Gazelle Orange Plus

bardini napisał/a:
Podłaczę sie do tematu bateri do Gazelle.
Mam inny model Gazelle Orange plus.
Problem z baterią nie działa chociaz ma przejechane dopiero 2100km
i około 30 ładowań.

Jesli to prawda że 2100km i 30 ładowań, tzn że aku było wielokrotnie rozładowywane do zera. Jak polezy, to już bez serwisu 'nie wstanie'. Powodem jest zbyt niskie napiecie na któymkolwiek segmencie. TAK NIE NALEZY ROBIC...
Trzeba się dostać do BMS i zmierzyć 10 napięć....i ew je indywidualnie podnieść.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Śro 20 Mar, 2019   

Dałem baterię do sprawdzenia i okazało się, że jest chyba niezła. Ma ok. 90 ładowań i 8,5 Ah,czyli rower powinien przejechać więcej jak 20km. Co może być nie tak w moim rowerze, że po przejechaniu na pełnej baterii ok. 20km. przy napięciu baterii ok.37-38V przestaje działać wspomaganie?
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Śro 20 Mar, 2019   

Te 37V to masz wtedy kiedy wspomaganie działa czy jak sobie baterie na postoju mierzysz?
 
 
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019   

37V jest bez obciążenia, ale bateria była sprawdzana profesjonalnym sprzętem pod obciążeniem i
od tych 37V rozładowywała się normalnie. Gdy dawałem baterię do regeneracji opisałem awarię i dostałem odpowiedż, że bateria nie jest przyczyną problemu, gość od baterii nie wie co może powodować ten stan rzeczy, dlatego próbuję znależć rozwiązanie na tym forum.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019   

Wg mojej oceny taki aku bez obciazenia który ma 37 V, jest rozładowany w 60 %. Jeśli w tym momencie zostanie max obciązony, to napięcie bardzo szybko, lub impulsowo mu spadnie do 33V lub mniej. Wtedy może już odcinać wspomaganie. Jesli przy tym napięciu będziesz jechał z małym wspomaganiem, jeszcze trochę pojeżdzisz.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group