|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MTB/trekking na elektryka |
Autor |
Wiadomość |
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018
|
|
|
tylko pamietaj sypiac 50km/h po publicznej drodze rowerem lektrycznym złamiesz prawo ( bo tyle bedziesz musiał rozwijac żeby te 32km w 50 min zrobic) prosisz sie o "niezdrowe" zainteresowanie policji |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018
|
|
|
Inc0. Wytłumacz mi, jak z tego wywodu:
Inc0 napisał/a: | madejp oczywiście że nie optymalny zakres obrotów jest inny ale stały dla każdego silnika elektrycznego , ale w hubach bez przekładniowyh 1obrót silnika= 1 obrót koła a w przekładniowych hubach i midach przekładnia wewnętrzna i dodatkowo w midach przełożenia roweru sprawiają że na jeden obrót koła przypada x lub xx obrotów silnika .Teoretycznie: jeśli założymy że optymalny zakres obrotów dla hipotetycznego huba bez przekładniowego zaczyna się od 15-20km/h dla koła 26" , jeśli zakładamy ten sam silnik w obręcz 28" lub 29" zakres optymalnych obrotów przesuwa się w górę do 20-25km/h teraz silnik musi się rozpędzić do optymalnego zakresu w cięższych warunkach bo wydłuzyła mu sie dzwignia przyłożenia siły ,zużywając przy tym więcej energii co wynika z większej średnicy koła wiec robi to wolniej , dłużej pozostając w nieefektywnym zakresie i dłużej i mocniej się grzeje i co z tego wynika zużywa więcej energii na jednostkę odległości . |
Oraz takich warunków
Inc0 napisał/a: | kolega postawił wymagania : spora prędkość, duży zasięg na manetce 100km z baterii 13s9p i żeby na kołach 28/29 to hulało |
Doszedłeś do takich wniosków
Inc0 napisał/a: | tylko silniki przekładniowe, są w stanie spełnić wszystkie warunki postawione przez autora tematu. |
W skrócie Twoje wnioskowanie wygląda tak:
huby mają problemy przy niskich prędkościach + kolega chce dużych prędkości => tylko przekładniowe
Nie czujesz, że tu nie ma logiki?
Za to wzmianka o prędkości i policji bardzo słuszna! Dodam jeszcze, że prędkości 40+ bardzo źle się znosi na rowerze HT, nawet amortyzowana sztyca nie pomaga (chyba, że droga jest naprawdę równiutka, a o takie to ciężko). |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018
|
|
|
madejp najwyraźniej mamy niekompatybilne sposoby rozumowania. wiec skrócę /uproszczę:
wykazałem dlaczego hub BP jest mniej efektywny od hubaP /mida i dlaczego efektywność te dodatkowo pogorszy zamontowanie go w kole 28 lub 29.
następnie przypomniałem jakie założenia konstrukcyjne stawia kolega i na koniec wyłożyłem co wg mnie je spełni w sposób najbliższy doskonałości .
Na pewno zdajesz sobie sprawę jaki wpływ na efektywność instalacji ma zastosowanie poszczególnych rodzajów silników przy zachowaniu identycznych założeń dla każdej konfiguracji. Kolega zrobi jak chce, a jeśli chce "huba BP" w 28" to go zamontuje nikt mu nie zabroni , taki rower ofc będzie jeździł i cieszył , tyle że będzie bardziej prądożerny i dlatego będzie miał mniejszy zasięg na tej samej baterii niż gdyby zastąpił go "mid" lub "hub P" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|