ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MTB/trekking na elektryka
Autor Wiadomość
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

tylko pamietaj sypiac 50km/h po publicznej drodze rowerem lektrycznym złamiesz prawo ( bo tyle bedziesz musiał rozwijac żeby te 32km w 50 min zrobic) prosisz sie o "niezdrowe" zainteresowanie policji
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Inc0. Wytłumacz mi, jak z tego wywodu:

Inc0 napisał/a:
madejp oczywiście że nie optymalny zakres obrotów jest inny ale stały dla każdego silnika elektrycznego , ale w hubach bez przekładniowyh 1obrót silnika= 1 obrót koła a w przekładniowych hubach i midach przekładnia wewnętrzna i dodatkowo w midach przełożenia roweru sprawiają że na jeden obrót koła przypada x lub xx obrotów silnika .Teoretycznie: jeśli założymy że optymalny zakres obrotów dla hipotetycznego huba bez przekładniowego zaczyna się od 15-20km/h dla koła 26" , jeśli zakładamy ten sam silnik w obręcz 28" lub 29" zakres optymalnych obrotów przesuwa się w górę do 20-25km/h teraz silnik musi się rozpędzić do optymalnego zakresu w cięższych warunkach bo wydłuzyła mu sie dzwignia przyłożenia siły ,zużywając przy tym więcej energii co wynika z większej średnicy koła wiec robi to wolniej , dłużej pozostając w nieefektywnym zakresie i dłużej i mocniej się grzeje i co z tego wynika zużywa więcej energii na jednostkę odległości .

Oraz takich warunków
Inc0 napisał/a:
kolega postawił wymagania : spora prędkość, duży zasięg na manetce 100km z baterii 13s9p i żeby na kołach 28/29 to hulało

Doszedłeś do takich wniosków
Inc0 napisał/a:
tylko silniki przekładniowe, są w stanie spełnić wszystkie warunki postawione przez autora tematu.


W skrócie Twoje wnioskowanie wygląda tak:

huby mają problemy przy niskich prędkościach + kolega chce dużych prędkości => tylko przekładniowe

Nie czujesz, że tu nie ma logiki?

Za to wzmianka o prędkości i policji bardzo słuszna! Dodam jeszcze, że prędkości 40+ bardzo źle się znosi na rowerze HT, nawet amortyzowana sztyca nie pomaga (chyba, że droga jest naprawdę równiutka, a o takie to ciężko).
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

madejp najwyraźniej mamy niekompatybilne sposoby rozumowania. wiec skrócę /uproszczę:
wykazałem dlaczego hub BP jest mniej efektywny od hubaP /mida i dlaczego efektywność te dodatkowo pogorszy zamontowanie go w kole 28 lub 29.
następnie przypomniałem jakie założenia konstrukcyjne stawia kolega i na koniec wyłożyłem co wg mnie je spełni w sposób najbliższy doskonałości .
Na pewno zdajesz sobie sprawę jaki wpływ na efektywność instalacji ma zastosowanie poszczególnych rodzajów silników przy zachowaniu identycznych założeń dla każdej konfiguracji. Kolega zrobi jak chce, a jeśli chce "huba BP" w 28" to go zamontuje nikt mu nie zabroni , taki rower ofc będzie jeździł i cieszył , tyle że będzie bardziej prądożerny i dlatego będzie miał mniejszy zasięg na tej samej baterii niż gdyby zastąpił go "mid" lub "hub P"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group