ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z BMS
Autor Wiadomość
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Wczoraj dostałem BMS z Chin i dziś go podłączyłem. Właśnie odciął i balansuje :grin:

Kilka uwag - może to komuś kiedyś pomoże:
1. po podłączeniu napięcie jest inne - zaniżone (może dlatego bo trzeba go odblokować)
2. po podłączeniu pod sterownik i włączeniu ładowarki (ładowarka nie ładowała)
3. odłączyłem ładowarkę, odłączyłem od sterownika -podłączyłem na chwilę ładowarkę i zaczęła ładować a napięcie na wtyczce pod sterownik wróciło do normy (czyli odblokowany)

Po odłączeniu wtyczki balansera przy pracującym silniku - blokuje (odłącza BMS), by go aktywować trzeba odpiąć od sterownika i podłączyć ładowarkę na chwilę. Po podpięciu pod sterownik wszystko wraca do normy.
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Pią 03 Sie, 2018   

Kolejna dobra rada :lol:
warto zrobić wyprowadzenie pomijające BMS, dziś miałem wywrotkę uszkodziłem manetkę, wyskoczył błąd i bms zablokował. Wracałem na "manualu". Miałbym wyprowadzenie to przepinam i jadę dalej a tak lipa.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Sie, 2018   

Stan manetki nie powinien miec wpływu na BMS. Chyba ze w wyhiku uszkodzenia manetki poszedl full z aku i ktorys segment przysiadl.
A teraz BMS na pewno dziala ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Pią 03 Sie, 2018   

Możliwe że przyczyna była inna, podłączyłem ładowarkę ale komp nie startował. Podczas wywrotki zablokowało manetkę i ją odłączyłem - teraz po podłączeniu manetki komp hula. Teraz nie jestem pewny czy pomogła ładowarka czy też manetka. :neutral:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Sie, 2018   

Sądzę ze ładowarka stawia 'na nogi' BMS. Manetka współpracuje tylko z sterownikiem i nawet problem z 5V jej zasilania, nie powinien wpływać na zachowanie pakietu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Limak 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Witam
Podepne się pod temat bo mam podobny problem z pierwszym podpięcie BMS po złożeniu baterii.
Tak jakby się nie chciał BMS aktywować.
Wszystkie wyjścia podpięte po kolei złącze balansujaca sprawdzone
A po pierwszym podpięcie ładowarki na ładowarkę 2 dioda Led świeci na zielono jakby pakiet naładowany i nie startuje. Na wyjściu na sterownik z BMS 51V podpięte pod oporni i próbie pobrania prądu 0.6 mA nagle prąd spada do 0.3mA i tylko tyle pobiera więc BMS go blokuje
Żeby wyeliminować ladowarke podpiałem na chwilę zasilacz stabilizowany na 54.6V i 2.2A pakiet baterii 13s.
Niestety ta sama sytuacja bateria się nie ładuje a na wyjściu na sterownik 51V
Co można jeszcze w takiej sytuacji zrobi,sprawdzic może ktoś coś poradzi?
To moja pierwsza konwersja ale trochę mi zajęło przygotowanie sporo czytałem i wydaje mi się że wszystko poprawnie podłączyłem.
Co mogłem wykonać źle?
BMS zakupiony od manikroxa dawno temu na 14s producent Ann lecz według jego można nim obsłużyć mniejsza ilość cel
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

A zmierzyłeś napięcia na poszczególnych segmentach baterii?
 
 
Limak 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Napięcia na celach posprawdzane 4.16 - 4.18 po dolutowaniu złącza potwierdzone na wyjściach złącza to samo więc złącze balansujące poprawnie zamontowane.

Nastepnie główny "-" dolutowany
Póżniej wyjścia z BMS najpierw P do sterownika i C do ładowania
zamontowanie złącza do gniazda
I próba aktywacji ładowarką która pokazuje, że naładowana bateria i nawet nie startuje.
Delikatne rozładowanie baterii omijając BMS też nie pomaga.
Stawiam na BMS tylko co mogło pójść źle bo idzie już kolejny BMS i zeby nie było tej samej historii.
Chyba , że ten po prostu nie obsługuje mniejszej ilości ogniw i dlatego się nie chce aktywować.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 549
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Limak napisał/a:
Napięcia na celach posprawdzane 4.16 - 4.18 ...

Spróbuj rozładować baterię aby napięcia na ogniwach nie przekraczały 4V, może któreś zostało zablokowane. Jakie jest napiecie zwalniające ogniwa (recovery voltage for single cell) dla tego BMSa?
Podstawowa zasada jest taka, że składamy baterię i podłączamy BMS do ogniw rozładowanych do napiecia przechowywania czyli ok.3,6V. Wtedy można być pewnym, ze żadne progi nie zostały przekroczone, poza tym w razie przypadkowego zwarcia mamy mniejszy prąd czyli mniejsze szkody.
Do testowania baterii trzeba pobrać prąd większy od 0,6 mA (chyba, że miało to być 0,6A).
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Limak napisał/a:

Nastepnie główny "-" dolutowany
Póżniej wyjścia z BMS najpierw P do sterownika i C do ładowania
zamontowanie złącza do gniazda
I ć.

A + wszędzie podlaczony ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Limak 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Nie znam wartości (recovery voltage for single cell) dla tego BMSa, a jaki jest zazwyczaj ?
Próbowałem dziś trochę rozładować baterię ale do 4,1V bo opornica którą posiadam strasznie się grzała.
Jutro postaram się rozładować bardziej poniżej 4 V.
Odnośnie prądu rozładowania to próbowałem 5 A i nic nie pobierał, więc połączyłem z mniejsza opornicą dekadową i zjechałem minimalnie do 0,5mA aby zobaczyć czy w ogóle coś można z tej baterii pociągnąć przez BMS to napięcie natychmiastowo spadało do 0,3mA na multimetrze więc pewnie w taki sposób ogranicza BMS.
+ podłączony do złącza sterownika i złącza ładowania
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 549
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Limak napisał/a:
Nie znam wartości (recovery voltage for single cell) dla tego BMSa, a jaki jest zazwyczaj ?


4,05 lub 4,1V dla Li-ion.
Czy ten BMS jest na pewno dla Li-ion, a nie dla Li-fe?
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

Wkładając zlacze balansujace wsuwaj je nieco niesymetrycznie, tzn niech najpierw lapie styk minusa (I-szej celi) a potem pozostale styki. Dzialania odwrotne mogą uszkadzac BMS.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Limak 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018   

Udało się uruchomić aku
niestety nie na tamtym BMS
Po podłączeniu nowego wszystko śmiga bez problemu.
Wszystkie podłączenia wykonane identycznie zgodnie z instrukcjami więc podejrzewam że BMS od maniekrox niestety nie obsługuje innej ilości cel a był na 14s.
jak będę miał chwilę to sprawdze czy działa pod pojedyńczymi ogniwami podpiętymi na 13s.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group