|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pomoc przy poskładaniu pakietu |
Autor |
Wiadomość |
r101
początkujący
Dołączył: 17 Sie 2018 Posty: 1 Skąd: PL
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018 Pomoc przy poskładaniu pakietu
|
|
|
Witam, poszukuję osoby która jest mi w stanie pomóc przy poskładaniu pakietu w obudowie typu "bidon" 65 ogniw.
Okolice Katowic
Pozdrawiam,
Krzysztof
Link do fotografii bidonu. |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018
|
|
|
65 /5 czyli ma być pewnie zgaduje 13s5p ? na około 55 V ? mozesz lutować nie musisz zgrzewać jak nie masz zgrzewarki 2 posty wczesniej była mowa |
|
|
|
|
Miłosz001
początkujący
Dołączył: 18 Mar 2018 Posty: 11 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018
|
|
|
Z lutowaniem bym uważał. Jeśli nie masz mocnej lutownicy, to przegrzejesz ogniwa, stracą część pojemności. W ekstremalnej sytuacji mogą nawet ulec uszkodzeniu - elektrolit się zagotuje, puści membrana ciśnieniowa.
Z kolei nie dogrzany lut to zimny lut. Lutować trzeba umieć.
Mogę pomóc, ale jestem z Kielc, czyli ewentualnie wykonam Ci baterię za odpłatnością. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018
|
|
|
Miłosz001 napisał/a: | Z lutowaniem bym uważał.
Z kolei nie dogrzany lut to zimny lut. Lutować trzeba umieć.
|
Jesli się lutuje osobno szynę prądową i osobno cienkie styki, to ogniwa nie powinny ucierpieć. Duże pakiety tak się robi ..
power_wall-4.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 397 raz(y) 340,33 KB |
Aku-szyna18650-lutowanie_0.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 76,3 KB |
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018
|
|
|
Nieco rozszerzę odpowiedź powyżej.Tak robi się takie baterie również do rowerów i sam jakieś trzy lata temu taką baterię od mida KTM odblokowywałem komuś z forum. Bateria trafiła do mnie kompletnie zablokowana BMSem z powodu zwarcia zewnętrznego.Po rozbiórce baterii okazało się, że jeden z drucików uległ przepaleniu a ponowna jego "naprawa" nie dała pożądanych skutków,nie odblokowała baterii. Jak ją odblokowałem już nie pamiętam ale poznałem zasadę działania tych "drucików". Otóż to nie są zwyczajne druciki a druciki mające określoną oporność i sprężystość przez co gdy pobór prądu jest większy od zadanego, drucik się nagrzewa na tyle, że nie traci sprężystości natomiast roztapia lutowanie a sprężystość rozłącza ogniwo-celę.Bateria nie ulega uszkodzeniu a jest tylko zablokowana i konieczna wizyta w serwisie. W przypadku jakiegoś zwarcia drucik nie zdąży się "uwolnić" z lutowia, tylko się przepala co również nie uszkadza elementów baterii a jedynie wzywa do serwisu. W sumie dość ciekawe i skuteczne zabezpieczenie baterii. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|