ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02B 250w 36v
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

thevirusplw napisał/a:

WojtekErnest napisał/a:

Na razie musisz ladowac aku jak najczęściej aby dac szanse zbalansowac BMS-owi a jednoczesnie nie uzywaj go przy 38V...


Czyli nie robić więcej jak 15km i podpinac pod ladowarke? Zostawiac ladowanie na dlużej czy jak sie zaswieci zielona lampka to odpinac? Czy balansowanie zaczyna sie po naladowaniu? Jestem calkiem zielony w tym temacie niestety ;/ (zdjecie ladowarki dodalem w zalaczniku)
.

Tak, po kazdej jeżdzie nawet 10 km, podpinaj ładowarkę.
Nadto (jesli to mozliwe) startuj ze wspomaganiem a nie tylko manetka-silnik. Wtedy idzie największy prąd.
Rózne ładowarki różnie sygnalizują koniec ładowania/balansowania. Bez podpiecia watomierza/amperomierza trudno zgadnąć. Ale na wszelki wypadek gdy się zapali zielona dioda, zostaw jeszcze na poł godz. bo wtedy może być nadal niewielki prąd ładujący przydatny balansowaniu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

Uzywam tylko wspomagania, nie mam w ogole manetki bo rece na stale przypinam do korby.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018   

Masz BBS02B czy BBS01B?
BBS01B ma moc 250W (350W) i prąd do 15A (18A), natomiast BBS02 zaczyna sie od mocy 500W (maksymalny prąd 25A dla 36V). Być może producent moc programowo ograniczył.
Twoja bateria jest na słabych ogniwach o niskiej pojemności, nadaje się tylko do delikatnego wspomagania na płaskiej drodze. Wskazana byłaby wymiana na mocniejszą.
Jakich stopni wspomagania używasz najczęściej?
Sterownik BBS odcina typowo przy 31V, ale pod dużym obciążeniem napięcie na twojej baterii bardzo "siada" i wcale nie musi być uszkodzona.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018   

na silniku pisze bbs01b 250w (faktycznie pomylilem - edytowalem post)

na pelnej baterii niezaleznie jakiego biegu uzywam to nie ma problemow, a jak juz sie zaczynaja po okolo 18-20km, nie ma znaczenia czy jade na 2-5 czy 9 i tak i tak sie wylacza po 200-500m (moze to zalezec od tego jak dlugo poczekam z wylaczona bateria)

najczęsciej do tej pory uzywalem 9 biegu, ale na 7 i 5 tez troche jezdzilem zeby sprawdzic

co do mocniejszej baterii to na pewno takowa zakupie od glebora :)
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018   

thevirusplw napisał/a:
...
najczęsciej do tej pory uzywalem 9 biegu, ale na 7 i 5 tez troche jezdzilem zeby sprawdzic

co do mocniejszej baterii to na pewno takowa zakupie od glebora :)


Na 9 biegu silnik pobiera do 15A i pracuje cały czas niezależnie od ilości obrotów korby.
Jak chcesz zajechać trochę dalej spróbuj nie przekraczać 5 biegu (prąd do 9,6A), a jeszcze lepiej 4 biegu (prąd do 7,5A).
Miałem podobną baterię na ogniwach Samsung 26F i negatywne doświadczenia z BBS01 350W, szybko się jej pozbyłem.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018   

Coś mi sie wydaje ze powinieneś zmienic akumulator na porzadnych ogniwach sony nc1 lub sanyo GA ;)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018   

Tak zrobię, dzieki za pomoc panowie :)
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Nie 18 Lis, 2018   

Dostałem odpowiedź od producenta, bateria faktycznie padła i będą wymieniać na nową. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 18 Lis, 2018   

Wynegocjuj jakieś sensowne ogniwa w baterii z producentem, bo znowu padnie :sad:
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

glebor napisał/a:
Wynegocjuj jakieś sensowne ogniwa w baterii z producentem, bo znowu padnie :sad:


Mozesz mi podac 2-3 dobre jakosciowo modele? Zapytam czy da rade.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

Sony nc1 ;sony vtc5 ; samsung 30q ; lg hg2 ; samsung 35e;
Nie bierz tylko samsunga 29e i lg dbmg11865 bo to złom no i ultrafire reszta będzie działać.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

Glebor czy lg dbmg11865 o których piszesz to licznie na forum sprzedawane MG1?

Jeśli tak to dlaczego?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

Tak i jakby co zrobiłem na nich 3 baterie dla forumowiczów podkreślam do niewysilonych zestawów. Ogniwa fabrycznie nowe ściągane z Londynu.

Pierwsza bateria wróciła po miesiącu padnięte ogniwo wewnątrz pakietu. Pakiet 10s6p do sterownika 17A wiec nie ma mowy o przeciążenia pakietu. Pomyślałem może jakiś zgrzewarki poszedł no więc wziąłem zgrzewarki strzeliłem dodatkowe 4 impulsy na sekcje która miała mniej Ah w teście. Ponowny test bez poprawy. Rozprulem pakiet jedno ogniwo wykazywało 900mAh. Podkreślam nie ma mowy żeby seryjnie ogniwo takie przyszło bo bateria była testowana pod zgranie i była równa. Testował wszystkie baterie ściągnąłem 250 ogniw z Londynu ze sklepu.

Zobaczcie na testy arka areckiego mg1 nie są w stanie połknąć prądu jak pfy czy Ga bo tester odcina je temperaturowo...
2 wróciły jedna jeszcze działa. Wymieniłem forumowiczów na panasonic ncr18650pf i jest przepaść jakościowa...

Mg1 nie polecam.
Mj1 są niezłe ale z czasem przy niskim rozładowania wykresy między celami pokazują ze są wyraźnie gorsze niż Sanyo GA.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

Może i ja dodam coś od siebie bo z niektórymi wypowiedziami kolegów nie całkiem się zgadzam. Po pierwsze ogniwa ICR18650-22 są bardzo popularne,średnioprądowe i raczej długowieczne, używane przez wiele renomowanych producentów do fabrycznych baterii. Sądząc z opisu Twojej baterii jak i sposobu jazdy po prostu je "zajeździłeś", gdyż pojemność baterii wskazuje na budowę 10s4p a Ty jeżdżąc na 9 stopniu wspomagania na dodatek w dość wysokiej temperaturze kazałeś im (ogniwom) pracować na granicy możliwości, co szybko dało znać o sobie w postaci rozjazdu cell (równolegle połączonych ogniw) lub jednego ogniwa w celi. Bafang ma bardzo wydajne wspomaganie i takiej jazdy należy się nauczyć.Przyznam się, że sam prawie 3 lata się tego uczyłem myśląc, że kręcąc pedałami robię dobrze, nic bardziej mylnego.Jeżdżąc na wspomaganiu szczególnie Bafangiem (i innymi przekładniowymi) należy ustawić stopień wspomagania na 4 a max.6 ruszając przy 2, przy czym stopień 9 to już całkowita skrajność której ja przez rok ani razu nie użyłem a mieszkam w dość pagórkowatym terenie.Wracając do jazdy to należy robić to tak,2-3 razy ruszyć korbą,krótka przerwa,znowu 2-3 razy i tak cały czas. Pod górkę też nie należy szybko i ciągle kręcić ale robić to spokojnie miarowo i raczej wolno gdyż każdy obrót korby to pik maximum mocy której część i tak idzie w ciepło a nie we wspomaganie.Jako ciekawostkę podam, że zużycie energii z baterii jest mniejsze gdy jadę na samej manetce niż gdy pedałując korzystam z PASa,widać to wyraźnie na wskaźniku napięcia baterii który przy PASie wyraźnie wskazuje większy spadek.Dodam jeszcze, że gdy nadal będziesz jeździł tak jak opisujesz to żadne super-puper ogniwa nie pomogą i każda bateria szybko padnie.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

wibi napisał/a:
Może i ja dodam coś od siebie bo z niektórymi wypowiedziami kolegów nie całkiem się zgadzam. Po pierwsze ogniwa ICR18650-22 są bardzo popularne,średnioprądowe i raczej długowieczne, używane przez wiele renomowanych producentów do fabrycznych baterii. Sądząc z opisu Twojej baterii jak i sposobu jazdy po prostu je "zajeździłeś", gdyż pojemność baterii wskazuje na budowę 10s4p a Ty jeżdżąc na 9 stopniu wspomagania na dodatek w dość wysokiej temperaturze kazałeś im (ogniwom) pracować na granicy możliwości, co szybko dało znać o sobie w postaci rozjazdu cell (równolegle połączonych ogniw) lub jednego ogniwa w celi.

No własnie, te popularne baterie o dużej rezystancji wewnętrznej nie nadawały się w układzie 4P do silnika BBS i "renomowany" producent powinien to wiedzieć, a użytkownik niekoniecznie.
wibi napisał/a:
Bafang ma bardzo wydajne wspomaganie i takiej jazdy należy się nauczyć.Przyznam się, że sam prawie 3 lata się tego uczyłem myśląc, że kręcąc pedałami robię dobrze, nic bardziej mylnego.Jeżdżąc na wspomaganiu szczególnie Bafangiem (i innymi przekładniowymi) należy ustawić stopień wspomagania na 4 a max.6 ruszając przy 2, przy czym stopień 9 to już całkowita skrajność której ja przez rok ani razu nie użyłem a mieszkam w dość pagórkowatym terenie.Wracając do jazdy to należy robić to tak,2-3 razy ruszyć korbą,krótka przerwa,znowu 2-3 razy i tak cały czas. Pod górkę też nie należy szybko i ciągle kręcić ale robić to spokojnie miarowo i raczej wolno gdyż każdy obrót korby to pik maximum mocy której część i tak idzie w ciepło a nie we wspomaganie.

A to już dla mnie jakieś herezje. Po to masz wspomaganie, żeby jeździć jak na zwykłym rowerze, ale z mniejszym zmęczeniem, zachowując oczywiście swój styl jazdy. Po to masz 9 stopni wspomagania żeby dobrać odpowiedni, a jeżeli ci żaden nie pasuje to musisz przeprogramować kontroler odpowiednio do własnych potrzeb. Np. dla mnie fabryczne ustawienie start current 20% to zdecydowanie za dużo.
wibi napisał/a:
Jako ciekawostkę podam, że zużycie energii z baterii jest mniejsze gdy jadę na samej manetce niż gdy pedałując korzystam z PASa,widać to wyraźnie na wskaźniku napięcia baterii który przy PASie wyraźnie wskazuje większy spadek.Dodam jeszcze, że gdy nadal będziesz jeździł tak jak opisujesz to żadne super-puper ogniwa nie pomogą i każda bateria szybko padnie.

Tego nie potwierdzam. Ja obserwuję pobór prądu i na manetce jest (przy typowym zaprogramowaniu) zdecydowanie większy. Na bardzo stromych podjazdach czasem wspomagam się manetką.
Jak dasz wysokoprądową baterię to ci przy takiej jeździe na 9 wcale nie padnie, tylko będziesz miał mniejszy zasięg. Większego prądu od 15A (BBS01) nie wyciągniesz.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group