|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bafang BBS02B 250w 36v |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018
|
|
|
thevirusplw napisał/a: |
WojtekErnest napisał/a: |
Na razie musisz ladowac aku jak najczęściej aby dac szanse zbalansowac BMS-owi a jednoczesnie nie uzywaj go przy 38V... |
Czyli nie robić więcej jak 15km i podpinac pod ladowarke? Zostawiac ladowanie na dlużej czy jak sie zaswieci zielona lampka to odpinac? Czy balansowanie zaczyna sie po naladowaniu? Jestem calkiem zielony w tym temacie niestety ;/ (zdjecie ladowarki dodalem w zalaczniku)
. |
Tak, po kazdej jeżdzie nawet 10 km, podpinaj ładowarkę.
Nadto (jesli to mozliwe) startuj ze wspomaganiem a nie tylko manetka-silnik. Wtedy idzie największy prąd.
Rózne ładowarki różnie sygnalizują koniec ładowania/balansowania. Bez podpiecia watomierza/amperomierza trudno zgadnąć. Ale na wszelki wypadek gdy się zapali zielona dioda, zostaw jeszcze na poł godz. bo wtedy może być nadal niewielki prąd ładujący przydatny balansowaniu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
thevirusplw
początkujący
Dołączył: 27 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018
|
|
|
Uzywam tylko wspomagania, nie mam w ogole manetki bo rece na stale przypinam do korby. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
Masz BBS02B czy BBS01B?
BBS01B ma moc 250W (350W) i prąd do 15A (18A), natomiast BBS02 zaczyna sie od mocy 500W (maksymalny prąd 25A dla 36V). Być może producent moc programowo ograniczył.
Twoja bateria jest na słabych ogniwach o niskiej pojemności, nadaje się tylko do delikatnego wspomagania na płaskiej drodze. Wskazana byłaby wymiana na mocniejszą.
Jakich stopni wspomagania używasz najczęściej?
Sterownik BBS odcina typowo przy 31V, ale pod dużym obciążeniem napięcie na twojej baterii bardzo "siada" i wcale nie musi być uszkodzona. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
thevirusplw
początkujący
Dołączył: 27 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
na silniku pisze bbs01b 250w (faktycznie pomylilem - edytowalem post)
na pelnej baterii niezaleznie jakiego biegu uzywam to nie ma problemow, a jak juz sie zaczynaja po okolo 18-20km, nie ma znaczenia czy jade na 2-5 czy 9 i tak i tak sie wylacza po 200-500m (moze to zalezec od tego jak dlugo poczekam z wylaczona bateria)
najczęsciej do tej pory uzywalem 9 biegu, ale na 7 i 5 tez troche jezdzilem zeby sprawdzic
co do mocniejszej baterii to na pewno takowa zakupie od glebora |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
thevirusplw napisał/a: | ...
najczęsciej do tej pory uzywalem 9 biegu, ale na 7 i 5 tez troche jezdzilem zeby sprawdzic
co do mocniejszej baterii to na pewno takowa zakupie od glebora |
Na 9 biegu silnik pobiera do 15A i pracuje cały czas niezależnie od ilości obrotów korby.
Jak chcesz zajechać trochę dalej spróbuj nie przekraczać 5 biegu (prąd do 9,6A), a jeszcze lepiej 4 biegu (prąd do 7,5A).
Miałem podobną baterię na ogniwach Samsung 26F i negatywne doświadczenia z BBS01 350W, szybko się jej pozbyłem. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
Coś mi sie wydaje ze powinieneś zmienic akumulator na porzadnych ogniwach sony nc1 lub sanyo GA |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
thevirusplw
początkujący
Dołączył: 27 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018
|
|
|
Tak zrobię, dzieki za pomoc panowie |
|
|
|
|
thevirusplw
początkujący
Dołączył: 27 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Nie 18 Lis, 2018
|
|
|
Dostałem odpowiedź od producenta, bateria faktycznie padła i będą wymieniać na nową. Jeszcze raz dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 18 Lis, 2018
|
|
|
Wynegocjuj jakieś sensowne ogniwa w baterii z producentem, bo znowu padnie |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
thevirusplw
początkujący
Dołączył: 27 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
glebor napisał/a: | Wynegocjuj jakieś sensowne ogniwa w baterii z producentem, bo znowu padnie |
Mozesz mi podac 2-3 dobre jakosciowo modele? Zapytam czy da rade. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
Sony nc1 ;sony vtc5 ; samsung 30q ; lg hg2 ; samsung 35e;
Nie bierz tylko samsunga 29e i lg dbmg11865 bo to złom no i ultrafire reszta będzie działać. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
Glebor czy lg dbmg11865 o których piszesz to licznie na forum sprzedawane MG1?
Jeśli tak to dlaczego? |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
Tak i jakby co zrobiłem na nich 3 baterie dla forumowiczów podkreślam do niewysilonych zestawów. Ogniwa fabrycznie nowe ściągane z Londynu.
Pierwsza bateria wróciła po miesiącu padnięte ogniwo wewnątrz pakietu. Pakiet 10s6p do sterownika 17A wiec nie ma mowy o przeciążenia pakietu. Pomyślałem może jakiś zgrzewarki poszedł no więc wziąłem zgrzewarki strzeliłem dodatkowe 4 impulsy na sekcje która miała mniej Ah w teście. Ponowny test bez poprawy. Rozprulem pakiet jedno ogniwo wykazywało 900mAh. Podkreślam nie ma mowy żeby seryjnie ogniwo takie przyszło bo bateria była testowana pod zgranie i była równa. Testował wszystkie baterie ściągnąłem 250 ogniw z Londynu ze sklepu.
Zobaczcie na testy arka areckiego mg1 nie są w stanie połknąć prądu jak pfy czy Ga bo tester odcina je temperaturowo...
2 wróciły jedna jeszcze działa. Wymieniłem forumowiczów na panasonic ncr18650pf i jest przepaść jakościowa...
Mg1 nie polecam.
Mj1 są niezłe ale z czasem przy niskim rozładowania wykresy między celami pokazują ze są wyraźnie gorsze niż Sanyo GA. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
Może i ja dodam coś od siebie bo z niektórymi wypowiedziami kolegów nie całkiem się zgadzam. Po pierwsze ogniwa ICR18650-22 są bardzo popularne,średnioprądowe i raczej długowieczne, używane przez wiele renomowanych producentów do fabrycznych baterii. Sądząc z opisu Twojej baterii jak i sposobu jazdy po prostu je "zajeździłeś", gdyż pojemność baterii wskazuje na budowę 10s4p a Ty jeżdżąc na 9 stopniu wspomagania na dodatek w dość wysokiej temperaturze kazałeś im (ogniwom) pracować na granicy możliwości, co szybko dało znać o sobie w postaci rozjazdu cell (równolegle połączonych ogniw) lub jednego ogniwa w celi. Bafang ma bardzo wydajne wspomaganie i takiej jazdy należy się nauczyć.Przyznam się, że sam prawie 3 lata się tego uczyłem myśląc, że kręcąc pedałami robię dobrze, nic bardziej mylnego.Jeżdżąc na wspomaganiu szczególnie Bafangiem (i innymi przekładniowymi) należy ustawić stopień wspomagania na 4 a max.6 ruszając przy 2, przy czym stopień 9 to już całkowita skrajność której ja przez rok ani razu nie użyłem a mieszkam w dość pagórkowatym terenie.Wracając do jazdy to należy robić to tak,2-3 razy ruszyć korbą,krótka przerwa,znowu 2-3 razy i tak cały czas. Pod górkę też nie należy szybko i ciągle kręcić ale robić to spokojnie miarowo i raczej wolno gdyż każdy obrót korby to pik maximum mocy której część i tak idzie w ciepło a nie we wspomaganie.Jako ciekawostkę podam, że zużycie energii z baterii jest mniejsze gdy jadę na samej manetce niż gdy pedałując korzystam z PASa,widać to wyraźnie na wskaźniku napięcia baterii który przy PASie wyraźnie wskazuje większy spadek.Dodam jeszcze, że gdy nadal będziesz jeździł tak jak opisujesz to żadne super-puper ogniwa nie pomogą i każda bateria szybko padnie. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Może i ja dodam coś od siebie bo z niektórymi wypowiedziami kolegów nie całkiem się zgadzam. Po pierwsze ogniwa ICR18650-22 są bardzo popularne,średnioprądowe i raczej długowieczne, używane przez wiele renomowanych producentów do fabrycznych baterii. Sądząc z opisu Twojej baterii jak i sposobu jazdy po prostu je "zajeździłeś", gdyż pojemność baterii wskazuje na budowę 10s4p a Ty jeżdżąc na 9 stopniu wspomagania na dodatek w dość wysokiej temperaturze kazałeś im (ogniwom) pracować na granicy możliwości, co szybko dało znać o sobie w postaci rozjazdu cell (równolegle połączonych ogniw) lub jednego ogniwa w celi. |
No własnie, te popularne baterie o dużej rezystancji wewnętrznej nie nadawały się w układzie 4P do silnika BBS i "renomowany" producent powinien to wiedzieć, a użytkownik niekoniecznie.
wibi napisał/a: | Bafang ma bardzo wydajne wspomaganie i takiej jazdy należy się nauczyć.Przyznam się, że sam prawie 3 lata się tego uczyłem myśląc, że kręcąc pedałami robię dobrze, nic bardziej mylnego.Jeżdżąc na wspomaganiu szczególnie Bafangiem (i innymi przekładniowymi) należy ustawić stopień wspomagania na 4 a max.6 ruszając przy 2, przy czym stopień 9 to już całkowita skrajność której ja przez rok ani razu nie użyłem a mieszkam w dość pagórkowatym terenie.Wracając do jazdy to należy robić to tak,2-3 razy ruszyć korbą,krótka przerwa,znowu 2-3 razy i tak cały czas. Pod górkę też nie należy szybko i ciągle kręcić ale robić to spokojnie miarowo i raczej wolno gdyż każdy obrót korby to pik maximum mocy której część i tak idzie w ciepło a nie we wspomaganie. |
A to już dla mnie jakieś herezje. Po to masz wspomaganie, żeby jeździć jak na zwykłym rowerze, ale z mniejszym zmęczeniem, zachowując oczywiście swój styl jazdy. Po to masz 9 stopni wspomagania żeby dobrać odpowiedni, a jeżeli ci żaden nie pasuje to musisz przeprogramować kontroler odpowiednio do własnych potrzeb. Np. dla mnie fabryczne ustawienie start current 20% to zdecydowanie za dużo.
wibi napisał/a: | Jako ciekawostkę podam, że zużycie energii z baterii jest mniejsze gdy jadę na samej manetce niż gdy pedałując korzystam z PASa,widać to wyraźnie na wskaźniku napięcia baterii który przy PASie wyraźnie wskazuje większy spadek.Dodam jeszcze, że gdy nadal będziesz jeździł tak jak opisujesz to żadne super-puper ogniwa nie pomogą i każda bateria szybko padnie. |
Tego nie potwierdzam. Ja obserwuję pobór prądu i na manetce jest (przy typowym zaprogramowaniu) zdecydowanie większy. Na bardzo stromych podjazdach czasem wspomagam się manetką.
Jak dasz wysokoprądową baterię to ci przy takiej jeździe na 9 wcale nie padnie, tylko będziesz miał mniejszy zasięg. Większego prądu od 15A (BBS01) nie wyciągniesz. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|