|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014 Sterownik
|
|
|
11111 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017
|
|
|
Nie rozładowałem kondenstarów w GT1500 które trzymały ładunek, zakładając obudowę zrobiłem zwarcię tranzystora z jednym biegónów na ścieżce drukowanej.
Zaowocowało to zerowym odczytem oporu na kablu fazy z plusem.
Przeskakująca iskra upaliła tranzystor.
Zamówiłem 5 nowych, wylutowałem stare (posprawdzałem stare, okazało się że 1 upalony, 4 sprawne)
zastąpiłem nowymi
i koło nie kręci się
Słychać cyknięcie (prawd. z kondensatora) jak próbuję manetką ruszyć, sterownik działa.
Opór na minus z każdą faz jest na poziomie 3,1kR
Opór na plus z każdą faz zaczyna się na poziomie 3kR i rośnie w nieskończoność, każda faZa rośnie jak by była zmostkowana, czyli nie rośnie każda faza osobno od 3k w górę, tylko skończyłem pomiar fazy żółtej np na 5kR, mierze zieloną a tam pomiar idzie w góre od 5kR, skończyłem na 8kR, sprawdzam fazę niebieską a tam pomiar zaczyna się od 8kR i idzie w góre.
minute po odłączeniu prądu miałem 1 na skali 2000kR (czyli powyżej skali), po 5min jak kondenstatory całkowicie się rozładowały odczyt zaczyna się od 3kR i rośnie.
Nie widzę nigdzie aby było zwarcie,
czy po za opcją że mam coś zmostkowane, czy komuś coś przychodzi do głowy że mogło trzasnąć coś jeszcze?
Dodam ze przed wylutowaniem, fazy miały różne odczyty 3,2kR, 6,8kR jakoś tak, a teraz wszystkie na minusie 3,2kR, wszystkie na Plusie ten sam odczyt.
Po włączeniu stacyjki (+16s włącza sterownik) koło blokuje się magnetycznie
Po wyłączeniu stacyjki koło toczy się bez oporów
EDIT
Po włączeniu stacyjki tylko z dwoma fazami (wypięta wadliwa faza gdzie wymieniałem mosfety) koło się NIE blokuje magnetyczniw. Na dwóch fazach koło się też nie kręci, słychać tylko tykanie (chyba) kondensatora przy próbie dodawania gazu manetką |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017
|
|
|
Prawdopodobnie razem z fazą padł sterownik tej fazy, taki mały scalaczek, wymień i sprawdź |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 03 Lip, 2017
|
|
|
bardzo czesto jak leci mosfet to i wraz z nim sterujacy go driver |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017
|
|
|
drodzy forumowicze:
przyszło do mnie kilka sterowników z chin z różnych chińskich sklepów.
Pytam, bo podłączałem sterownik pod silnik i pracuje bez zarzutu, nic nie szarpie wszystko jest ok. Sterownik sprawdziłem i wysłałem forumowiczowi podkreślam, że podpiąłem go do silnika, bo zawsze przed wysyłką je sprawdzam.
Forumowicz zbadał rezystancję faz i wyszło 2k OHM mniej na jednej fazie.
Wobec tego zaniepokojony wziąłem wszystkie sterowniki jakie mam na stanie, zacząłem mierzyć fazy i w większości sterowników były odchyłki od 1-3Kohm na fazę, nerwowo podorabiałem kostki i na wszystkich sterownikach silniki działają poprawnie, zarówno, gdy przyblokuję vbrake, jak i na bardzo niskich, czy na wysokich obrotach.
Czy wszystkie te nowe sterowniki są uszkodzone |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
Naprawde nikt nic nie wie? Może ktoś wie jaki driver jest w GT1500? Gdzie jest zlokalizowany i jaki wstawil zamiennik?
Napewno nie jeden z was wymianiał tranzystory po zwarciu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
Ze zdjec widac ze nie ma tam driverow w jednej kostce tylko sa zbudowane na tranzystorach i rezystarach. Musisz kazdy element i scierzke samemu osobno sprawdzic miernikiem albo od razu wszystko wymienic bo to grosze kosztuje. Ale jak sie nie znasz na elektronice to mysle ze lepiej jakbys to oddal komus kto sie zna bo duzo bledow mozna zrobic |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017
|
|
|
Jak zrobiłeś zwarcie napięcia baterii (a takie jest na drenie D lub Źródle S tranzystora fazowego) ze ścieżką podającą napięcie zasilania procesora to rozglądaj się za nowym sterownikiem. Jedyna nadzieja na naprawę, to sprawdzenie czy jest napięcie 5V i czy procesor się nie grzeje po podłączeniu baterii.Jeśli procesor się nie grzeje,jest napięcie 5V to można próbować szukać dalej,gdy coś nie tak to jak w pierwszym zdaniu. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Ze zdjec widac ze nie ma tam driverow w jednej kostce tylko sa zbudowane na tranzystorach i rezystarach. Musisz kazdy element i scierzke samemu osobno sprawdzic miernikiem albo od razu wszystko wymienic bo to grosze kosztuje. Ale jak sie nie znasz na elektronice to mysle ze lepiej jakbys to oddal komus kto sie zna bo duzo bledow mozna zrobic |
Dzięki qaz33. Najgorzej ze tych elementow bez wylutowania nie da się sprawdzić a troche ich jest.
wibi napisał/a: | Jak zrobiłeś zwarcie napięcia baterii (a takie jest na drenie D lub Źródle S tranzystora fazowego) ze ścieżką podającą napięcie zasilania procesora to rozglądaj się za nowym sterownikiem. Jedyna nadzieja na naprawę, to sprawdzenie czy jest napięcie 5V i czy procesor się nie grzeje po podłączeniu baterii.Jeśli procesor się nie grzeje,jest napięcie 5V to można próbować szukać dalej,gdy coś nie tak to jak w pierwszym zdaniu. |
Nie było zwarcia baterii tylko zwarcie faz. Wszystko jest sprawdzone, całą kontorle sterownik przeszedł. Co więcej nawet kręci kolem tylko przerywa. Dokładnie tak jakby na jednej fazie ciągu nie miał. Dlatego jestem pewny że sterownik nie włącza jednej fazy i padło sterownie.
Może ktoś wie co to jest za część w obudownie smd SOT23 z napisem Y1 i Y2. To tranzysttor NPN, PNP czy może coś innego? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Najprawdopodobniej npn ale mozesz sie upewnic sprawdzajac scierzki i porownac do schematu
|
|
|
|
|
Limak
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 7 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
Witam
Trochę odswieżę temat.
Mam pytanie odnośnie diagnostyki sterownika, w poradniku wskazane są napięcia na kostkach zasilających manetkę i czujniki hallotronowe.
Przy moim sterowniku GT500 po podpięciu Aku na manetce jest 4.65V a na zasilaniu hallotronów 15.21V.
Podpiąłem przewody fazowe do silnika i wszystko ok koło kręci
ale czy nie upale czujników jak napięcie zasilające wychodzące na czujniki to powyżej 15V?
Sprawdzałem w DTR czujników i zazwyczaj można je zasilać do 28V więc pewnie nic się nie stanie ale przezorny zawsze ubezpieczony |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
Limak, skoro DTR mówi, że są do 28V, to nie upalisz. Jednak z tego co wiem, to ze sterownika powinno wychodzić tylko +5V i napięcie baterii. Pojawienie się jakiegoś dziwnego napięcia powinno wzbudzić niepokój i raczej bym drążył, skąd się wzięło. |
|
|
|
|
Limak
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 7 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018
|
|
|
własnie sam nie wiem dlaczego 15V tam wychodzi ale zaryzykowałem podpiąłem halle i wszystko śmiga.
Jest cicho, przynajmniej ja mam takie odczucie nie wiem jak inne napędy działają ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Nic nie szarpie i płynnie przyspiesza.
Silnik przy pełnej manetce i kilku km osiąga temp 51 więc chyba wszystko ok? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018
|
|
|
Moze tam są szpilki impusów. Potencjialnie niebezpieczne...Na drodze nie wiesz co sie stanie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|