ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Spaliłeś kiedyś silnik w rowerze?

Czy spaliłeś kiedyś silnik?
Tak, nie był zabezpieczony termicznie
40%
 40%  [ 13 ]
Tak, był zabezpieczony termicznie (np. wyłącznik termiczny)
0%
 0%  [ 0 ]
Nie, ale mam zabezpieczenie i ono zadziałało przynajmniej raz
59%
 59%  [ 19 ]
Głosowań: 31
Wszystkich Głosów: 32

Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Każde chłodzenie ma sens. Zwykły silnik w czasie jazdy mniej się nagrzewa, bo chłodzi go przepływające powietrze. Zatrzymaj się i wtedy zobacz, jak temperatura silnika sama rośnie.
Z tego względu w słoneczniku dołożyłem wiatraczek od komputera, by dmuchał mi na silnik nawet w czasie postoju. Niby niewiele, ale zawsze coś ;)
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018   

sunman napisał/a:
Istnieje cos takiego jak wady ukryte fabryczne. Sa silniki ktore maja niewlasciwie polaczona tz. "Gwiazde" prad nie rozklada sie na wszystkie druty ale na kilka (ktorymi jest mu latwiej ) Mialem okazji takiego pacjenta reanimowac.

Inna przyczyna jest to ze chinczyk tnac koszty nie uzywa emali na druty one drgaja tra o siebie jesli izolacja sie przetrze robi sie zwarcie.

Tutaj sporo osob ma ten problem nie zdajac sobie sprawy o tym gdy "odkreca na maksa" cos Zblokuje silnik na moment. To wlasnie ta przyczyna.

Postawie hipoteze ze silniki przewiniete drutem do 200 stopni beda w stanie wytrzymac znacznie wiecej niz standardowe druty ( najtansze do 150 stopni pojedyncza emalia)

Istnieje jeszcze mozliwosc przegrzania magnesow , tutaj mam zamiar zrobic eksperyment z magnesami i piekarnikiem ile realnie wytrzymaja temp , bo zakladam ze znacznie wiecej niz 150 , uwazam ze do 180 sa w stanie wytrzymac.


Od razu odpowiem, że lutując tinolem eutektycznym 183 st. C małe krążki 10x1 traciłem bezpowrotnie pow 30 % na remanencji. Nic nie dawało szybkie chłodzenie. Robiłem to w celach eksperymentalnych na magnesach NdFeB ozn N45 i wyżej. W rowerach są na ogół VMM 4H - 11H i VMM 3SH - 10SH, więc 120-150 st C niszczy je częściowo. Na zamówienie można sprowadzić VMM 3AH - 6AH, do bodajże 220 st C, ale to będą N35. Niższa remanencja i koercja. Optimum to VMM8UH czyli N42 do 180 st C
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018   

wesmar, ale magnesy w silnikach rowerowych są stosunkowo dobrze chłodzone i mają słaby kontakt z grzejącym uzwojeniem, wiec jest małe prawdopodobieństwo że osiągną temperaturę rozmagnesowania zanim uszkodzeniu ulegnie izolacja. Zresztą tu na forum chyba jeszcze nikt nie pisał o uszkodzonych magnesach, za to pojawiły się "spalone" silniki.
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 29 Paź, 2018   

madejp napisał/a:
wesmar, ale magnesy w silnikach rowerowych są stosunkowo dobrze chłodzone i mają słaby kontakt z grzejącym uzwojeniem, wiec jest małe prawdopodobieństwo że osiągną temperaturę rozmagnesowania zanim uszkodzeniu ulegnie izolacja. Zresztą tu na forum chyba jeszcze nikt nie pisał o uszkodzonych magnesach, za to pojawiły się "spalone" silniki.

Nie rozumiem tej dygresji, zobacz wyżej do jakiej narracji się odnosiłem..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group