|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Baterie litowo ceramiczne |
Autor |
Wiadomość |
helena
początkujący
Dołączył: 29 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2018 Baterie litowo ceramiczne
|
|
|
Dzień dobry,
czy ktoś już analizował temat użycia baterii litowo ceramicznych w rowerze elektrycznym? Chodzi mi o baterie BLCB lub PLCB produkowane przez prologium Wygląda to obiecująco, ale nigdzie nie mogę nigdzie odnaleźć informacji na temat przykładów praktycznego zastosowania tej technologii w pojazdach elektrycznych. Tutaj trochę ciekawych filmów o tych bateriach. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2018
|
|
|
Ta bateria ma dużo fajnych cech, które kompletnie są nieprzydatne w rowerze. Jedyne co, to sugerują, że działa również po uszkodzeniu. Ale niech przedstawią filmik z uszkadzaniem ogniwa podłączonego w baterii. Bo to co powoduje gwałtowne pożary, to dostarczanie energii przez nieuszkodzone ogniwa do ogniwa uszkodzonego! Pojedyncze ogniwo najczęściej nie ma dość energii (albo zdąży ją wytracić), żeby spowodować pożar.
Do jakiejś oceny przydatności potrzebna jest strona ze specyfikacją i ceną, a nie filmiki w jakości 248p... |
|
|
|
|
helena
początkujący
Dołączył: 29 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2018
|
|
|
To może ten film będzie bardziej obrazowy. Tu są jeszcze testowane giętkie baterie FLCB, ale one mają słabsze parametry. Niestety oprócz filmów i strony producenta, ciężko coś znaleźć. Specyfikacje są w dziale download na ich stronie. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2018
|
|
|
Heh... Wiedziałem, że już gdzieś te baterie widziałem, ale zapomniałem, że to u GratScott'a
Dalej nie znamy ich ceny a to jakby najbardziej istotna dla nas cecha. W innych istotnych cechach te baterie są gorsze, od LiIon (mniejsza gęstość energii, mniejsza moc). W zasadzie podkreśla się dwie cechy: elastyczność (która w rowerze nie jest potrzebna) oraz odporność na uszkodzenia. I teoretycznie ta ostatnia cecha jest kusząca (*), ale czy warta jest wszystkich kompromisów?
(*) - podkreślają w zasadzie zdolność do dalszego oddawania energii mimo uszkodzenia, a ani to potrzebne w rowerze, i nie jestem pewien, czy podnosi to bezpieczeństwo baterii. Do tego czy słaba zdolność do szybkiego uwalniania energii nie jest cechą ogniw o małej mocy?
P.S. To wyglądają na fajne ogniwa do pewnych konkretnych zastosowań gdzie potrzebna jest elastyczność i niezawodność. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|