ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gazelle orange innergy plus inn xt - problem silnik-bateria
Autor Wiadomość
eJar 
początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Poznan
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2018   Gazelle orange innergy plus inn xt - problem silnik-bateria

Witam serdecznie,

zakupiłem używany rower jak w temacie, jako nowicjusz w tematyce rowerów elektrycznych niestety nie dojrzałem przy kupnie, że rower ma podmieniony silnik - jest to silnik gazelle ale pod hamulec rolkowy - a widełki pod v-brake w tym rowerze szerokością pasują do dedykowanego silnika bez hamulca - w związku z czym koło nie jest centralnie, i podkładki dystansowe też nie niwelują "niecentryczności" bo silnik na ośce osadzony jest bardzo z boku.Całość pracuje z baterią złotą, ale...

Udało mi się jednak kupić używany silnik z kołem prawdopodobnie taki jaki powinien być oraz baterię platinum - 15,5ah - bateria "zachowuje się normalnie", można ładować itd. ale:
1.Gdy podłączę baterię platinum do silnika z hamulcem rolkowym - pojawia sie komunikat "Er A1"
2.Gdy podłączę baterię złotą do silnika z hamulcem rolkowym - jest ok (tak kupiłem)
3.Gdy podłączę złotą baterię do nowego silnika też komunikat "Er A1"

Czy coś mogę z tym zrobić ?Jeżeli dobrze doczytałem - silnik nowy jest "mocniejszy" i ten chciałbym by pracował tak jak było w zestawie producenta.
Będę wdzięczny za informacje i pomoc.:-)

silnik nowy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 975 raz(y) 1,69 MB

siln z ham rolk.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 944 raz(y) 2,68 MB

 
 
eJar 
początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Poznan
Wysłany: Śro 03 Paź, 2018   

Jakieś sugestie ? Może nie jasno opisałem sytuację ?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 04 Paź, 2018   Re: Gazelle orange innergy plus inn xt - problem silnik-bate

eJar napisał/a:
..Całość pracuje z baterią złotą, ale...
Udało mi się jednak kupić używany silnik z kołem prawdopodobnie taki jaki powinien być oraz baterię platinum - 15,5ah - bateria "zachowuje się normalnie", można ładować itd.....
Czy coś mogę z tym zrobić ?Jeżeli dobrze doczytałem - silnik nowy jest "mocniejszy" i ten chciałbym by pracował tak jak było w zestawie producenta.
Będę wdzięczny za informacje i pomoc.:-)

Kupiłeś nowe koło z silnikiem i baterię platinum która która współpracuje więc jaki problem? wymień stare koło (z hamulcem rolkowym) na nowe,wymień baterię na tą platinum, załóż v-breki i problem rozwiązany.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Paź, 2018   

A nie trzeba tu parowania serwisowego ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 04 Paź, 2018   

W podanych przykładach błędów (error A1) eJar pisze o współpracy starego silnika z nową baterią i tu trzeba parować względnie nowego silnika ze starą baterią i tu też trzeba parować.Natomiast nic nie pisze o współpracy nowego silnika i nowej baterii więc należy sądzić, że tu żadnego błędu nie ma i parowanie nie jest potrzebne.
 
 
eJar 
początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Poznan
Wysłany: Czw 04 Paź, 2018   

Dziękuję za odpowiedzi. Czyli rozumiem jedynym wyjściem jest niestety wyprawa z całym rowerem do innego miasta ? - w Poznaniu chyba nikt mi nie sparuje silników z bateriami :-(

Mam nadzieję, że mogę do 1 silnika przypisać 2 baterie i używać zamiennie bez problemów potem ?

Dla uściślenia - bo chyba nie napisałem przejrzyście (przepraszam) :

1. Stary silnik z kupionego roweru z starą (złotą) baterią współpracuje - wszystko działa.
2. Stary silnik z kupionego roweru z "nową" baterią (platinum) - error A1
3. "Nowy" silnik z obiema bateriami - error A1
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 04 Paź, 2018   

Zobacz ten post,może ci pomoże : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8760
 
 
eJar 
początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Poznan
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Dziękuję, mam już ten namiar.
Dobrze, że mam swój zwykły rower i zrobię sam w nim wszystko bez "logowania" się itp.:-)

Chyba trzeba się będzie pozbyć gazelli i samemu coś skombinować "z energią" :-) z czegoś co jest normalnie dostępne a nie objęte "systemowym programem wyciągania pieniędzy" od użytkownika...
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

A tak z ciekawości zapytam czy kontaktowałeś się z osobą z linku który podałem? Jaka jest cena takiego "parowania"? I jeszcze jedno, masz nowy silnik i sprawną nową baterię więc do "szczęścia" czyli jazdy potrzebny jest ci tylko sterownik by to jeździło (oczywiście bez wyświetlacza) wiec tylko od twojej determinacji w sprawie elektrycznej jazdy zależy czy podołasz z ew. przeróbką, ale to tak na marginesie wspominam.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Paź, 2018   

wibi napisał/a:
..więc do "szczęścia" czyli jazdy potrzebny jest ci tylko sterownik by to jeździło (oczywiście bez wyświetlacza) wiec tylko od twojej determinacji w sprawie elektrycznej jazdy zależy czy podołasz z ew. przeróbką, ale to tak na marginesie wspominam.

Chyba nie do końca tak prosto. A w nich jest chyba kontroler wyswietlacza/roweru wspolpracujacy z BMS ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 07 Paź, 2018   

Przecież napisałem, że BEZ WYŚWIETLACZA czyli sam silnik,bateria razem z BMSem (sprawdzone,działa bez wyświetlacza,sam używam tych BMSów do innych baterii i działają normalnie) i oczywiście silnik.Może dojść jeszcze ew.PAS i manetka ale to pomijalne koszty w przypadku silnika, baterii i sterownika.
Generalnie to nie wiem gdzie w Gazelle jest umieszczony sterownik bo chyba nie w wyświetlaczu a raczej w "pudełku" ze stykami do przyłączenia baterii (lub w kole?).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group