|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria do regeneracji - pytanie czy się opłaca? |
Autor |
Wiadomość |
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2018 Bateria do regeneracji - pytanie czy się opłaca?
|
|
|
Witam
Na wstępie chciałbym się przywitać, swoją przygodę dopiero rozpoczynam (mam nadzieję) z rowerem elektrycznym. Pozwoliłem sobie napisać na Waszym forum bo widzę, że jest tutaj dużo specjalistów i być może ktoś będzie w stanie pomóc. Zacznę od tego, że nie miałem styczności z tego typu urządzeniami, teoretycznie nie ma w starszych modelach nic skomplikowanego ale jednak...
Znalazłem do kupienia rower, cena w moim zasięgu ale nie jest zbyt prosto. Sprzedający poinformował, że akumulator jest do wymiany. Zdjęcia załączyłem, konstrukcja nie jest nowa więc może będzie szansa na samodzielną naprawę (zdolności jako takie mam), chciałbym prosić tylko opinię czy może nie jest to jakaś niszowa konstrukcja, która jest nieopłacalna w naprawie...
Do zestawu sprzedający dołącza sprawną, oryginalną ładowarkę. Rower to easybike tornado.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Karol
bateria2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 441 raz(y) 110,72 KB |
bateria.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 394 raz(y) 32,63 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2018
|
|
|
Na tym aku rower chociaz trochę wspomaga ?
Czy aku jest li-ion czy NiCd/NiMh ? Jaki typ ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję (przez przypadek wyłączyłem powiadomienia). Bateria to 24V NiMH 8000mAh (spisane po rozebraniu obudowy), ogniwa przypominają wielkością baterie R20 i o ile dobrze policzyłem jest ich tam 4x10szt. Mam dwa rowery i w obu akumulatory po zakupie miały 20V, po naładowaniu 24V ale wspomagania brak, nieważne czy baterie ładowałem czy nie, na manetce świeci się jedna z czterech diód. Nawet oświetlenie przednie i tylne słabo świeci zaraz po naładowaniu baterii. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
Stawiam na zaśniedziałe wszelkie styki-złącza bateria-sterownik (też stacyjka),sterownik-silnik itp.To "zaśniedzienie" obejmuje nie tylko samo złącze ale również każdy kabelek-złącze-wtyczka.Poza tym wydaje mi się, że wskaźnik diodowy na kierownicy jest równocześnie manetką obrotową,sprawdź. Zajrzyj również do wnętrza sterownika żeby sprawdzić w jakim jest stanie,czy czasem korozja nie "pożarła" jakichś ścieżek na płytce sterownika. |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź, chyba faktycznie sprawdzę wszystko, od sprzedającego mam informację, że rowery stały nieużywane przez dwa lata.
EDIT: Jeden rower na szybko przepatrzyłem, styki są ok, sterownika nie rozebrałem tylko zajrzałem do środka przez dekielki - wygląda ok, nie jest skorodowany. Sprawdziłem mikrostyczniki w klamkach hamulców - działają, sygnał dochodzi do sterownika. Nie rozbierałem jeszcze silnika, żeby sprawdzić stan szczotek (o ile jest szczotkowy), dołączam zdjęcie wiązki do niego prowadzącej.
Zrobiłem na szybko test w pełni naładowanej baterii, proszę się nie śmiać, użyłem tego co miałem pod ręką bo nie dysponuję niestety specjalistycznym sprzętem. Do testu użyłem żarówki 24V o mocy 35W i mierzyłem czas i spadek napięcia.
Na "luzie" po odłączeniu baterii od ładowarki jak tylko zasygnalizowała koniec ładowania napięcie wynosiło 26,7V, po podłączeniu żarówki od razu spadło do 24,7V i spadało tak jak poniżej (godzina pomiaru - wartość):
11:55 - 24,7V
11:57 - 24,0V
12:04 - 23,0V
12:10 - 22,0V
12:23 - 21,0V
12:52 - 20,0V
Dalej nie sprawdzałem bo chyba nie ma to sensu, nie znam się na tym ale wydaje mi się że te wskazania potwierdzają kiepską kondycję baterii...?
IMG_20181020_103638.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 302 raz(y) 1,4 MB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018
|
|
|
Stan baterii wygląda na dość kiepski gdyż prąd jaki pobierałeś z baterii to ok.1.5A czyli pojemność baterii to ok.1.5Ah.Trzeba by ją regenerować a najlepiej od razu przejść na LiJon-ki chociaż to wiąże się z inną ładowarką i BMSem nie licząc ogniw,czyli koszt ok.500zł.Oczywiście do tego potrzeba też trochę "wiedzy" ale tą możesz nabyć czytając forum.
Przegląd wszystkich złączy należy dokonać przyrządem, gdyż na "oko" tego się nie wykryje. Czasem złącze wygląda OK a zaśniedziałe jest połączenie kabla ze złączką na dodatek we wtyczce i tego nie widać.Powodzenia |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Wielkie dzięki za sugestie. Zabieram się w takim razie za czytanie postów o akumulatorach, dobrze że jest tu baza wiedzy - może uda się zrobić to samemu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Wyklucz styki, tzn zakladam ze obciazyles bezposrednie styki aku a nie poprzez kontakty pośrednie.
Jeśli te wyniki pomiarów dotyczą samego aku, no to jest on do utylizacji. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
Tak, sprawdzane bezpośrednio na wyjętych ogniwach z obudowy. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2018
|
|
|
Witaj Jestem z Chełma silnik raczej bezszczotkowy. Proponuje podłączyć jakiś sprawny akmulator o podobnym napieciu lub mocny zsailacz z przetwornicą i stacjonarnie sprawdzić czy działa. Jeśli nie to pozostaje rozebrać silnik wywalić sterownik jak jest wewnetrzny wyprowadzić przewody. Potem zewnetrzny sterownik podłączyć dysplay pas ew manetkę tak że niewiele roboty No i baterię zrobić lub kupić, polecał bym zrobić samemu. Oczywiście li ion żebyś nie pchał się w jakieś żele. Jak by coś to możesz na priva napisać to coś poradzę w wolnej chwili |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2018
|
|
|
Wszystko sprawdzone, w jednej baterii na 20 ogniw uszkodzone były cztery, więc z drugiej, która była w znacznie gorszym stanie wziąłem co się da i złożyłem jedną - "sprawną". Druga złożona na używanych ale jeszcze sprawnych ogniwach z wiertarko wkrętarek które dostałem za darmo, żeby sprawdzić czy w ogóle reszta akcesoriów jest w rowerkach sprawna.
Oczywiście to tylko zabieg tymczasowy bo zamierzam przez zimę zrobić lub ewentualnie zlecić budowę nowych baterii. |
|
|
|
|
oper11
młodzik
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Wyklucz styki, tzn zakladam ze obciazyles bezposrednie styki aku a nie poprzez kontakty pośrednie.
Jeśli te wyniki pomiarów dotyczą samego aku, no to jest on do utylizacji. |
Mam kolegę który przymierza się do regeneracji baterii w rowerze "Monty" Bateria Li-Ion 36V/9Ah.Na wtyczce na którą wsuwa się baterię są 4 styki, dwa grubsze to oczywiście plus i minus a przy dwóch pozostałych, cieńszych są oznaczenia: "SCL" i "SDA" Ktoś wie co te symbole oznaczają |
|
|
|
|
zbychci
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 50 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019
|
|
|
SCL i SCA to linie transmisji danych w standardzie I2C |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|