 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Spaliłeś kiedyś silnik w rowerze? |
Czy spaliłeś kiedyś silnik? |
Tak, nie był zabezpieczony termicznie |
|
40% |
[ 13 ] |
Tak, był zabezpieczony termicznie (np. wyłącznik termiczny) |
|
0% |
[ 0 ] |
Nie, ale mam zabezpieczenie i ono zadziałało przynajmniej raz |
|
59% |
[ 19 ] |
|
Głosowań: 31 |
Wszystkich Głosów: 32 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018
|
|
|
Każde chłodzenie ma sens. Zwykły silnik w czasie jazdy mniej się nagrzewa, bo chłodzi go przepływające powietrze. Zatrzymaj się i wtedy zobacz, jak temperatura silnika sama rośnie.
Z tego względu w słoneczniku dołożyłem wiatraczek od komputera, by dmuchał mi na silnik nawet w czasie postoju. Niby niewiele, ale zawsze coś |
|
|
|
 |
wesmar
stażysta wesmar

Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018
|
|
|
sunman napisał/a: | Istnieje cos takiego jak wady ukryte fabryczne. Sa silniki ktore maja niewlasciwie polaczona tz. "Gwiazde" prad nie rozklada sie na wszystkie druty ale na kilka (ktorymi jest mu latwiej ) Mialem okazji takiego pacjenta reanimowac.
Inna przyczyna jest to ze chinczyk tnac koszty nie uzywa emali na druty one drgaja tra o siebie jesli izolacja sie przetrze robi sie zwarcie.
Tutaj sporo osob ma ten problem nie zdajac sobie sprawy o tym gdy "odkreca na maksa" cos Zblokuje silnik na moment. To wlasnie ta przyczyna.
Postawie hipoteze ze silniki przewiniete drutem do 200 stopni beda w stanie wytrzymac znacznie wiecej niz standardowe druty ( najtansze do 150 stopni pojedyncza emalia)
Istnieje jeszcze mozliwosc przegrzania magnesow , tutaj mam zamiar zrobic eksperyment z magnesami i piekarnikiem ile realnie wytrzymaja temp , bo zakladam ze znacznie wiecej niz 150 , uwazam ze do 180 sa w stanie wytrzymac. |
Od razu odpowiem, że lutując tinolem eutektycznym 183 st. C małe krążki 10x1 traciłem bezpowrotnie pow 30 % na remanencji. Nic nie dawało szybkie chłodzenie. Robiłem to w celach eksperymentalnych na magnesach NdFeB ozn N45 i wyżej. W rowerach są na ogół VMM 4H - 11H i VMM 3SH - 10SH, więc 120-150 st C niszczy je częściowo. Na zamówienie można sprowadzić VMM 3AH - 6AH, do bodajże 220 st C, ale to będą N35. Niższa remanencja i koercja. Optimum to VMM8UH czyli N42 do 180 st C |
|
|
|
 |
madejp
dyrektor

Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018
|
|
|
wesmar, ale magnesy w silnikach rowerowych są stosunkowo dobrze chłodzone i mają słaby kontakt z grzejącym uzwojeniem, wiec jest małe prawdopodobieństwo że osiągną temperaturę rozmagnesowania zanim uszkodzeniu ulegnie izolacja. Zresztą tu na forum chyba jeszcze nikt nie pisał o uszkodzonych magnesach, za to pojawiły się "spalone" silniki. |
|
|
|
 |
wesmar
stażysta wesmar

Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 29 Paź, 2018
|
|
|
madejp napisał/a: | wesmar, ale magnesy w silnikach rowerowych są stosunkowo dobrze chłodzone i mają słaby kontakt z grzejącym uzwojeniem, wiec jest małe prawdopodobieństwo że osiągną temperaturę rozmagnesowania zanim uszkodzeniu ulegnie izolacja. Zresztą tu na forum chyba jeszcze nikt nie pisał o uszkodzonych magnesach, za to pojawiły się "spalone" silniki. |
Nie rozumiem tej dygresji, zobacz wyżej do jakiej narracji się odnosiłem.. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|