|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
E-Biker -> Battery-Guru <- o akumulatorach - FILM |
Autor |
Wiadomość |
narat
początkujący
Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Czyli na 90 % bylo to zwarcie w wyniku przetarcia a nie samozwarcia ogniwa lub wyjscia pakietu do sterownika. Bo na wyjsciu miales bezpiecznik ?
|
Bezpieczniki były dwa - na wyjściu i wejściu z ładowarki.
Co do izolacji - nie było tam żadnego preszpanu od strony zgrzewów, między obudową a koszulką była tylko gąbka dookoła, podobna do tej, którą owija się wrażliwą elektronikę, np monitory, może trochę grubsza. Całość wchodziła z lekkim oporem w aluminiową obudowę. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2018
|
|
|
Ta gąbka docisnieta robi sie cienka.
Więc zwarcie, tam gdzie był ostrzejsze kant, lub w wyniku przemieszczania jest B.prawdopodobne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2018
|
|
|
narat napisał/a: | ..Bezpieczniki były dwa - na wyjściu i wejściu z ładowarki.
Co do izolacji - nie było tam żadnego preszpanu od strony zgrzewów, między obudową a koszulką była tylko gąbka dookoła, podobna do tej, którą owija się wrażliwą elektronikę, np monitory, może trochę grubsza. Całość wchodziła z lekkim oporem w aluminiową obudowę. |
A co mają do opisanej sytuacji bezpieczniki na wejściu i wyjściu baterii? Przecież zawarcie wystąpiło wewnątrz a bezpieczniki zabezpieczały przed zwarciem na zewnątrz baterii.
Następna sprawa to typ baterii,wydaje mi się, że zwarcie wewnętrzne w baterii jest niebezpieczne bez względu na typ chemii ogniw przy czym LiJony tylko się palą a kwasowe wybuchają a generalnie to niebezpieczny jest prąd i energia jaka w przypadku zwarcia powstaje.Obudowa metalowa to jednak najlepsze zabezpieczenie przed większymi szkodami jakie mogą powstać w wyniku wewnętrznych zwarć. |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Wto 30 Paź, 2018 Re: E-Biker -> Battery-Guru <- o akumulatorach - FI
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Widzieliście ten film ? Strach oglądać, przecież większość z Nas ma akumulatory bez certyfikatu oraz z rozpakietowywania.
|
Praktykowanym, skutecznym i polecanym rozwiązaniem m.in. na forach modelarskich RC
jest przechowywanie pakietów w... skrzynkach wojskowych na amunicję.
Skrzynki dostępne na popularnym portalu w rozmiarach wszelakich.
Niemniej użytkownicy radzą trochę rozszczelnić skrzynkę [usuwając kawałek uszczelki],
aby jej od nadmiaru gazów nie rozsadziło.
|
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|