ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Biker -> Battery-Guru <- o akumulatorach - FILM
Autor Wiadomość
narat 
początkujący


Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
Czyli na 90 % bylo to zwarcie w wyniku przetarcia a nie samozwarcia ogniwa lub wyjscia pakietu do sterownika. Bo na wyjsciu miales bezpiecznik ?

Bezpieczniki były dwa - na wyjściu i wejściu z ładowarki.
Co do izolacji - nie było tam żadnego preszpanu od strony zgrzewów, między obudową a koszulką była tylko gąbka dookoła, podobna do tej, którą owija się wrażliwą elektronikę, np monitory, może trochę grubsza. Całość wchodziła z lekkim oporem w aluminiową obudowę.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2018   

Ta gąbka docisnieta robi sie cienka.
Więc zwarcie, tam gdzie był ostrzejsze kant, lub w wyniku przemieszczania jest B.prawdopodobne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 26 Wrz, 2018   

narat napisał/a:
..Bezpieczniki były dwa - na wyjściu i wejściu z ładowarki.
Co do izolacji - nie było tam żadnego preszpanu od strony zgrzewów, między obudową a koszulką była tylko gąbka dookoła, podobna do tej, którą owija się wrażliwą elektronikę, np monitory, może trochę grubsza. Całość wchodziła z lekkim oporem w aluminiową obudowę.

A co mają do opisanej sytuacji bezpieczniki na wejściu i wyjściu baterii? Przecież zawarcie wystąpiło wewnątrz a bezpieczniki zabezpieczały przed zwarciem na zewnątrz baterii.
Następna sprawa to typ baterii,wydaje mi się, że zwarcie wewnętrzne w baterii jest niebezpieczne bez względu na typ chemii ogniw przy czym LiJony tylko się palą a kwasowe wybuchają a generalnie to niebezpieczny jest prąd i energia jaka w przypadku zwarcia powstaje.Obudowa metalowa to jednak najlepsze zabezpieczenie przed większymi szkodami jakie mogą powstać w wyniku wewnętrznych zwarć.
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Wto 30 Paź, 2018   Re: E-Biker -> Battery-Guru <- o akumulatorach - FI

Elektrotonus napisał/a:
Widzieliście ten film ? Strach oglądać, przecież większość z Nas ma akumulatory bez certyfikatu oraz z rozpakietowywania.



Praktykowanym, skutecznym i polecanym rozwiązaniem m.in. na forach modelarskich RC
jest przechowywanie pakietów w... skrzynkach wojskowych na amunicję.

Skrzynki dostępne na popularnym portalu w rozmiarach wszelakich.

Niemniej użytkownicy radzą trochę rozszczelnić skrzynkę [usuwając kawałek uszczelki],
aby jej od nadmiaru gazów nie rozsadziło.

:mrgreen:
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group