ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
trwałość popularnych midów

mida mam:
bafang
84%
 84%  [ 21 ]
tonghsheng
4%
 4%  [ 1 ]
inny
12%
 12%  [ 3 ]
Głosowań: 25
Wszystkich Głosów: 25

Autor Wiadomość
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

Silnik mam 120mm i jedynie co musiałem to poszerzyć otwór mufy supportu. Żadnych podkładek nie musiałem dawać bo silnik nie dotyka ramy

Zresztą identyczny przykład budowy mojego roweru w linku poniżej 😀

https://electricbike.com/forum/forum/builds/custom-builds/31865-momentum-rocker-1-titanium-bbshd-build
 
 
johnynl 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 30
Skąd: Tilburg
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

To ty masz fatbike, to u Ciebie wygląda to inaczej,No cóż może jeszcze ktoś się inny wypowie jak to wygląda u niego.
 
 
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

Tak, FATBIKE i uważam, że do offroadu nie ma nic lepszego ;D
 
 
johnynl 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 30
Skąd: Tilburg
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018   

Dobra jeszcze jedna sprawa mnie męczy bo ty masz zebatka 44T ,jaka prędkość dasz rady wykręcić żeby nie pedalowac z kadencja jak szalony a mieć prędkość powyżej 40km,ja chce 42T a kasetę na razie zostawiam ta co mam czyli 9rzedow no i max prędkość przelotowa wystarczyła by mi w granicach 30-45km bo to u nas w NL to może być lekki przypał powyżej tych 45km .
 
 
lessero 
początkujący
pigularz


Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 19
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018   

johnynl napisał/a:
Dobra jeszcze jedna sprawa mnie męczy bo ty masz zebatka 44T ,jaka prędkość dasz rady wykręcić żeby nie pedalowac z kadencja jak szalony a mieć prędkość powyżej 40km,ja chce 42T a kasetę na razie zostawiam ta co mam czyli 9rzedow no i max prędkość przelotowa wystarczyła by mi w granicach 30-45km bo to u nas w NL to może być lekki przypał powyżej tych 45km .


Proszę bardzo - kalkulatorek.

Wprowadzić blat, wybrać koronki, rozmiar opon, kadencję ustawić na 80.
Dla amatora kadencja 90 w trybie PAS to max. Potem jest bujanie rowerem.

Obroty max. korby w trybie przepustnicy dla BBS02 750 i BBSHD 1000 to coś około 120.

http://www.gear-calculator.com/
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018   

Na swojej tarczy 44T spokojnie do 50tki można się rozpędzić. BBSHD ma potężnego powera, pewnie jak bym się uparł to nawet 60 by poleciał. Tylko po co? Jazda na midzie nie polega na tym żeby jeździć z prędkością skutera. Jeżdżąc z prędkością ok. 30km/h osiągniesz dystans dwa lub trzy razy większy, niż jak byś jechał 40km/h. Zresztą sam to zrozumiesz jak zbudujesz swojego pierwszego elektryka - szybka jazda po prostu się nie opłaca. Raz, że niebezpiecznie, a dwa że szkoda baterii :) .
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 692
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018   

Exar1138 napisał/a:
Jazda na midzie nie polega na tym żeby jeździć z prędkością skutera. Jeżdżąc z prędkością ok. 30km/h osiągniesz dystans dwa lub trzy razy większy, niż jak byś jechał 40km/h. Zresztą sam to zrozumiesz jak zbudujesz swojego pierwszego elektryka - szybka jazda po prostu się nie opłaca. Raz, że niebezpiecznie, a dwa że szkoda baterii :) .


Dokładnie. Ja właśnie skończyłem swojego Leśnika (relacja na alternatywnym forum) i przy średniej 30km/h z umiarkowanym "wkładem własnym" zrobiłem 180km na jednym ładowaniu. Pakiet z rozpakietów, 156 ogniw z nexuna. Realnie ok 1500Wh ma więc wychodzi jakieś 8.3Wh na 1km.
_________________
Mężczyźni są z Marsa Kobiety z Wenus >> https://www.youtube.com/watch?v=NwAAVMZewyg
 
 
johnynl 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 30
Skąd: Tilburg
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018   

Witam, chodzi mi po głowie przednia zebatka LUNA ECLIPSE 42T ,ktoś może ma albo miał,jak to się sprawuje?

https://fasterbikes.eu/en/chainrings/299-bafang-bbshd-luna-eclipse-42t-chainringchainrings.html
  
 
 
lessero 
początkujący
pigularz


Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 19
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018   

johnynl napisał/a:
Witam, chodzi mi po głowie przednia zebatka LUNA ECLIPSE 42T ,ktoś może ma albo miał,jak to się sprawuje?

https://fasterbikes.eu/en/chainrings/299-bafang-bbshd-luna-eclipse-42t-chainringchainrings.html


Ale czego od niej oczekujesz?
Wyglądu, większego offsetu, lepszej linii łańcucha, czy większego momentu?
Czy może łańcuch spada na blacie od Bafanga?

Ponad 500 PLN - zacna cena. Maja rozmach....
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
  
 
 
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018   

Nie zrozumiem ludzi którzy dają się nabierać na tak drogie tarcze. Co w nich wyjątkowego, że aż tyle kosztują. Chyba tylko ładne kolorki i brak większej konkurencji.

Kup sobie tą.
https://s.click.aliexpress.com/e/2aviK5b

Ma może 2 zęby więcej ale jest dużo tańsza i ma całkiem niezły offset. Ja mam idealną linię łańcucha na 4 biegu przy 8rz kasecie.
 
 
lessero 
początkujący
pigularz


Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 19
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018   

Exar1138 napisał/a:
Nie zrozumiem ludzi którzy dają się nabierać na tak drogie tarcze. Co w nich wyjątkowego, że aż tyle kosztują. Chyba tylko ładne kolorki i brak większej konkurencji.


Ja tam nikomu do portfela nie zaglądam. Jest popyt, jest podaż.
Są tacy, co za indywidualizm, niepowtarzalność są w stanie dużo zapłacić.

Może nie tyle brak konkurencji, co brak masowej produkcji.
Jedna maszyna CNC, setka krążków.
A Bafang klepie blaty z tańszego materiału i w setkach tysięcy.

Jedna z rzeczy, która do mnie przemawia za "aftermarketowymi" blatami to uzębienie "narrow-wide" zapobiegające spadkom łańcucha.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018   

Tylko miej na uwadze, że takie blaty zużywają się podobnie jak dużo tańsze alternatywy. Nie wiem co to dokładnie ten narrow wide oznacza ale blat który ja używam właśnie posiada funkcję zapobiegawczą spadkowi łańcucha - na przemian są zastosowane mniejsze i większe zęby. Przyjechałem już ok 500km i ani razu nie spadł mi łańcuch. A co do jakości materiału się zobaczy. Na razie nie widzę oznak zużycia 😀
 
 
borsuk 
dyrektor


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 459
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018   

Exar1138 napisał/a:
Nie zrozumiem ludzi którzy dają się nabierać na tak drogie tarcze. Co w nich wyjątkowego, że aż tyle kosztują..

Chodzi o wielkość offsetu (czyli przesunięcia zębów tarczy w stosunku do płaszczyzny mocowania). Ta najdroższa ma offset aż 24,6 mm, Chińczycy z Ali podają grubość swojej 20 mm, ale podejrzewam, że sam offset jest mniejszy. Materiał jest (przynajmniej w teorii) identyczny - Alu 7075.
Ja używam tarczy Alcedoitalia 42T z offsetem 10, ponieważ w r.2014 nikt nie robił jeszcze większego. Taki offset wystarcza do przerzutki 7-rzędowej i łańcuch nigdy mi nie spadł przy przebiegu ponad 5000km po górach.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 759
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018   

Jeśli chodzi o offset to do Bafangów można stosować i nawet są w sprzedaży (OLX,Ali czy Alegro) adaptery pozwalające używać dowolne zębatki i jak sądzę,regulować offset.
 
 
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018   

No dobra ale czy zwykle tarcze rowerowe mają taki kształt, aby zapewniały dobry offset po założeniu na silnik bafanga? Nie sądzę. Z reguły zębatki do zwykłego roweru mają kształt prosty bez wypłukłości w kierunku ramy. Takie adaptery raczej się nie sprawdzą. Chyba że chciałbyś zamontować tarczę tak mała gdzie tarcza byłaby równa lub mniejsza miejscu gdzie się ją montuje do silnika. A druga sprawa samych zębów. W specjalnych tarczach do bbsxx są zęby mniejsze i większe na przemian aby zapobiec spadkowi łańcucha. W zwykłych tarczach natomiast, wszystkie są sobie równe. Najprawdopodobniej łańcuch by spadał przy takim układzie zębów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group