trwałość popularnych midów |
mida mam: |
bafang |
|
76% |
[ 30 ] |
tonghsheng |
|
7% |
[ 3 ] |
inny |
|
15% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 39 |
Wszystkich Głosów: 39 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Exar1138
początkujący
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018
|
|
|
To ty masz fatbike, to u Ciebie wygląda to inaczej,No cóż może jeszcze ktoś się inny wypowie jak to wygląda u niego. |
|
|
|
|
Exar1138
początkujący
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018
|
|
|
Tak, FATBIKE i uważam, że do offroadu nie ma nic lepszego ;D |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018
|
|
|
Dobra jeszcze jedna sprawa mnie męczy bo ty masz zebatka 44T ,jaka prędkość dasz rady wykręcić żeby nie pedalowac z kadencja jak szalony a mieć prędkość powyżej 40km,ja chce 42T a kasetę na razie zostawiam ta co mam czyli 9rzedow no i max prędkość przelotowa wystarczyła by mi w granicach 30-45km bo to u nas w NL to może być lekki przypał powyżej tych 45km . |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018
|
|
|
johnynl napisał/a: | Dobra jeszcze jedna sprawa mnie męczy bo ty masz zebatka 44T ,jaka prędkość dasz rady wykręcić żeby nie pedalowac z kadencja jak szalony a mieć prędkość powyżej 40km,ja chce 42T a kasetę na razie zostawiam ta co mam czyli 9rzedow no i max prędkość przelotowa wystarczyła by mi w granicach 30-45km bo to u nas w NL to może być lekki przypał powyżej tych 45km . |
Proszę bardzo - kalkulatorek.
Wprowadzić blat, wybrać koronki, rozmiar opon, kadencję ustawić na 80.
Dla amatora kadencja 90 w trybie PAS to max. Potem jest bujanie rowerem.
Obroty max. korby w trybie przepustnicy dla BBS02 750 i BBSHD 1000 to coś około 120.
http://www.gear-calculator.com/ |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Exar1138
początkujący
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018
|
|
|
Na swojej tarczy 44T spokojnie do 50tki można się rozpędzić. BBSHD ma potężnego powera, pewnie jak bym się uparł to nawet 60 by poleciał. Tylko po co? Jazda na midzie nie polega na tym żeby jeździć z prędkością skutera. Jeżdżąc z prędkością ok. 30km/h osiągniesz dystans dwa lub trzy razy większy, niż jak byś jechał 40km/h. Zresztą sam to zrozumiesz jak zbudujesz swojego pierwszego elektryka - szybka jazda po prostu się nie opłaca. Raz, że niebezpiecznie, a dwa że szkoda baterii . |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2018
|
|
|
Exar1138 napisał/a: | Jazda na midzie nie polega na tym żeby jeździć z prędkością skutera. Jeżdżąc z prędkością ok. 30km/h osiągniesz dystans dwa lub trzy razy większy, niż jak byś jechał 40km/h. Zresztą sam to zrozumiesz jak zbudujesz swojego pierwszego elektryka - szybka jazda po prostu się nie opłaca. Raz, że niebezpiecznie, a dwa że szkoda baterii . |
Dokładnie. Ja właśnie skończyłem swojego Leśnika (relacja na alternatywnym forum) i przy średniej 30km/h z umiarkowanym "wkładem własnym" zrobiłem 180km na jednym ładowaniu. Pakiet z rozpakietów, 156 ogniw z nexuna. Realnie ok 1500Wh ma więc wychodzi jakieś 8.3Wh na 1km. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018
|
|
|
Ale czego od niej oczekujesz?
Wyglądu, większego offsetu, lepszej linii łańcucha, czy większego momentu?
Czy może łańcuch spada na blacie od Bafanga?
Ponad 500 PLN - zacna cena. Maja rozmach.... |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Exar1138
początkujący
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018
|
|
|
Nie zrozumiem ludzi którzy dają się nabierać na tak drogie tarcze. Co w nich wyjątkowego, że aż tyle kosztują. Chyba tylko ładne kolorki i brak większej konkurencji.
Kup sobie tą.
https://s.click.aliexpress.com/e/2aviK5b
Ma może 2 zęby więcej ale jest dużo tańsza i ma całkiem niezły offset. Ja mam idealną linię łańcucha na 4 biegu przy 8rz kasecie. |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018
|
|
|
Exar1138 napisał/a: | Nie zrozumiem ludzi którzy dają się nabierać na tak drogie tarcze. Co w nich wyjątkowego, że aż tyle kosztują. Chyba tylko ładne kolorki i brak większej konkurencji.
|
Ja tam nikomu do portfela nie zaglądam. Jest popyt, jest podaż.
Są tacy, co za indywidualizm, niepowtarzalność są w stanie dużo zapłacić.
Może nie tyle brak konkurencji, co brak masowej produkcji.
Jedna maszyna CNC, setka krążków.
A Bafang klepie blaty z tańszego materiału i w setkach tysięcy.
Jedna z rzeczy, która do mnie przemawia za "aftermarketowymi" blatami to uzębienie "narrow-wide" zapobiegające spadkom łańcucha. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Exar1138
początkujący
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
Tylko miej na uwadze, że takie blaty zużywają się podobnie jak dużo tańsze alternatywy. Nie wiem co to dokładnie ten narrow wide oznacza ale blat który ja używam właśnie posiada funkcję zapobiegawczą spadkowi łańcucha - na przemian są zastosowane mniejsze i większe zęby. Przyjechałem już ok 500km i ani razu nie spadł mi łańcuch. A co do jakości materiału się zobaczy. Na razie nie widzę oznak zużycia 😀 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
Exar1138 napisał/a: | Nie zrozumiem ludzi którzy dają się nabierać na tak drogie tarcze. Co w nich wyjątkowego, że aż tyle kosztują.. |
Chodzi o wielkość offsetu (czyli przesunięcia zębów tarczy w stosunku do płaszczyzny mocowania). Ta najdroższa ma offset aż 24,6 mm, Chińczycy z Ali podają grubość swojej 20 mm, ale podejrzewam, że sam offset jest mniejszy. Materiał jest (przynajmniej w teorii) identyczny - Alu 7075.
Ja używam tarczy Alcedoitalia 42T z offsetem 10, ponieważ w r.2014 nikt nie robił jeszcze większego. Taki offset wystarcza do przerzutki 7-rzędowej i łańcuch nigdy mi nie spadł przy przebiegu ponad 5000km po górach. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
Jeśli chodzi o offset to do Bafangów można stosować i nawet są w sprzedaży (OLX,Ali czy Alegro) adaptery pozwalające używać dowolne zębatki i jak sądzę,regulować offset. |
|
|
|
|
Exar1138
początkujący
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018
|
|
|
No dobra ale czy zwykle tarcze rowerowe mają taki kształt, aby zapewniały dobry offset po założeniu na silnik bafanga? Nie sądzę. Z reguły zębatki do zwykłego roweru mają kształt prosty bez wypłukłości w kierunku ramy. Takie adaptery raczej się nie sprawdzą. Chyba że chciałbyś zamontować tarczę tak mała gdzie tarcza byłaby równa lub mniejsza miejscu gdzie się ją montuje do silnika. A druga sprawa samych zębów. W specjalnych tarczach do bbsxx są zęby mniejsze i większe na przemian aby zapobiec spadkowi łańcucha. W zwykłych tarczach natomiast, wszystkie są sobie równe. Najprawdopodobniej łańcuch by spadał przy takim układzie zębów. |
|
|
|
|
|