|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
trwałość popularnych midów |
mida mam: |
bafang |
|
76% |
[ 30 ] |
tonghsheng |
|
7% |
[ 3 ] |
inny |
|
15% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 39 |
Wszystkich Głosów: 39 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018
|
|
|
Exar1138 napisał/a: | No dobra ale czy zwykle tarcze rowerowe mają taki kształt, aby zapewniały dobry offset po założeniu na silnik bafanga? . |
Otóż to. Blat zdawczy przykręcony jest do koła przekładniowego.
Wielkość tego koła sprawia, że nie jest technicznie możliwe wykonanie zębatki mniejszej niż
42T o dużym offsecie, która nie będzie przycierać o obudowę koła przekładniowego.
Owszem, że są adaptery wszelakie, ale offset dla zębatki zdawczej 32T czy 38T, montowanej za za adapterem, to jedynie 5 do 8 mm. Taka kombinacja sprawia, że przy kasecie 9 rz. tracimy pierwsze 3 przełożenia i narażamy się na notoryczne spadki łańcucha.
Dlatego lepszym wyjściem jest stosowanie blatu fabrycznego 44T lub 42T akcesoryjnego,
ale pójść w większe koronki kasety - standardowe shimano dla 9 rzędów to 34T, 36T.
Istnieją kasety SRAM lub innej marki o koronkach 40,44 czy nawet 50T, ale nie wiem, jaka przerzutka o rozsądnej cenie to obsłuży.
Poza tym, moment silnika działający na tak dużą koronkę może ją zwichrować lub połamać [aluminium]. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Exar1138
początkujący
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018
|
|
|
No i grubość łańcucha. Przy bafangu to bardzo istotna sprawa. Kasety powyżej 8rz mają łańcuchy cienkie niczym makaron spaghetti Lepiej pójść w kasety 6,7 lub 8rz. Łańcuch jest grubszy i zarazem też mocniejszy.
Skoro jesteśmy już przy temacie kaset, to jaka byście polecieli tylną przerzutekę do roweru mtb i kasety 8rz?
Aktualnie posiadam Shimano Acera, ale niestety jej działanie jest dość kiepskie, a przy gear sensorze szybkość przerzucania łańcucha na następny bieg jest dość istotna.
Nigdy jeszcze nie miałam osprzętu firmy Sram. Mieliście już kiedyś styczność z tym sprzętem? Jeśli tak to jaki model od nich byście polecieli? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018
|
|
|
fajnie się czyta wasze post chłopaki pełen szacun ile wysiłku wkładacie w swoje konstrukcje by w ogóle zacząć jeździć |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | fajnie się czyta wasze post chłopaki Obrazekpełen szacun ile wysiłku wkładacie w swoje konstrukcje by w ogóle zacząć jeździć |
Jeżdżę cały czas. Jutro o 8:00 100 km po Katowicach.
https://www.bikemap.net/en/r/4421484/
Tylko w tym sezonie trochę słabo - jedynie 2000 km.
Ale rama już 15 000 km przejechała.
Edit: Katowice zjeżdżone
|
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
maruda325
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2018 Posty: 7 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018
|
|
|
Co do trwałości.
Posiadam zestaw Bbshd bateria 17.5Ah 52v przejechałem narazie około 150km i jak narazie wszystko ok, ale żeby nie było tak wesoło zastanawia mnie jedną kwestia.
Lubię prędkość i raczej jeżdżę szybko i jest mały problem bo nie wiem czy dobrze dobieram biegi jadąc pod górę, tzn staram się zawsze redukować ale nie wiem czy wystarczająco? Na silniku nie słyszę jakiś dziwnych dźwięków czy czegoś takiego jak by sobie nie radził. Korzystam często że wspomagania 7 czasem 9. nie zauważyłem żeby silnik się grzał raczej jest zimny, natomiast bateria ma około 40° ale nie wszędzie tylko raczej w środku.( mierzone termometrem laserowym)
Pytanie czy mogę tak jeździć i się nie przejmować? po czym poznajcie że już jest silnikowi za ciężko i trzeba redukować biegi ?
Czy częste używanie 7 lub wyższego stopnia wspomagania może spalić regulator lub silnik albo uszkodzić baterie? |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018
|
|
|
maruda325 napisał/a: | Co do trwałości.
że już jest silnikowi za ciężko i trzeba redukować biegi ?
Czy częste używanie 7 lub wyższego stopnia wspomagania może spalić regulator lub silnik albo uszkodzić baterie? |
Z tego co czytałem na ten temat,
istotą napędów centralnych, w korbie,
jest wspomaganie rowerzysty w utrzymaniu prawidłowej kadencji 80-90 obr/min
i takie obroty powinny być optymalne dla silnika.
Sterownik pozwala na pracę silnika w zakresie bodajże od 60 obr. do 120 obr [przepustnica].
Im większe obroty, tym mniejsze obciążenia na przekładniach.
W "normalnym" rowerze unika się jazdy siłowej z małą kadencja i dużym obciążeniem napędu.
Cierpi łańcuch i kolana. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
maruda325
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2018 Posty: 7 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018
|
|
|
Rozumiem czyli trzeba utrzymywać wysoką kadencję i będzie ok.
Bbshd ma tą "wadę" że ma dość mocy i nie jest tak odczuwalne kiedy to dusi |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Wto 11 Gru, 2018
|
|
|
Witam, co sądzicie o założeniu zamiast kasety napędu shimano alfine 11,czy to się sprawdzi z bafangiem?
http://e-bmx.pl/opis/id,8934434/ |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018
|
|
|
Cytat: | Sam będę testował tradycyjne alivio 9 biegowe. |
A to nie lepiej od razu kasetę 8 rzedowa? Tam to chyba też wejdzie ten szerszy łańcuch co do kaset 6,7 rzedowych,jaj się mylę to poprawcie mnie . |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018
|
|
|
johnynl napisał/a: | Cytat: | Sam będę testował tradycyjne alivio 9 biegowe. |
A to nie lepiej od razu kasetę 8 rzedowa? Tam to chyba też wejdzie ten szerszy łańcuch co do kaset 6,7 rzedowych,jaj się mylę to poprawcie mnie . |
W zeszłym roku zmieniłem sobie napęd na 9 biegowy.
I klamkomanetki.
Żal mi z tego rezygnować.
Jak się nie sprawdzi to wywalę.
Już zamontowałem kasetę z 29'er 12-36.
Na początku będę jeździł delikatnie ze skuwaczem i spinkami w kieszeni. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Maciek406
początkujący
Dołączył: 16 Maj 2019 Posty: 2 Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2019
|
|
|
Witam Panowie jestem nowy i proszę o pomoc! Chce kupić na Aliexpress Silnik Bafang 1000W BBSHD z Bateria 17,5 ah 52V niby ta bateria ma ogniwa o pjemności 3500mha (czy to prawda nie wiem) Całość chce wsadzić do Fulla Rockraider AM 100 na kołach 29 suport na Pressfit - podobno sa adaptery do tego silnika ale nie widziałem na Alli będzie pasować ?
1,Pierwsza sprawa chce jeździć tylko po lesie nie interesuja mnie wyścigi uliczne od tego mam rower szosowy jaka mam kupić przednią tarcze 44 ?
2. Jaki jest faktyczny zasięg km ? na tej oryginalnej baterii od chińczyków w ciężkim terenie podjazdy błocie jak to w lesie bywa.
3, Warto kupować zestaw z ta baterią czy jest w Polsce ktoś kto sprzeda mi baterię lepszą taniej ? Albo mocniejsza ?? ( proszę o namiary linki itd)
4, Czy te silnik w zwykłej mufie gdzie jest suport wkręcany nie zniszczy gwintów na mocowanie misek po dłuższym użytkowaniu bo mam inny rower i nie wykluczone ze gdyby mi sie odwidziała jazda z napędem elektrycznym to chciałbym powrócić do zwykłego napędu
5. Da się ten silnik zainstalować w mufie na Pressfit ? ( widziałem film na YT jak facet to montuje w taka mufe ale używa jakiegoś adaptera którego nigdzie nie znalazłem )
6. Podajcie przebiegi km na pełnym naładowaniu w terenie Bafangach oraz jakie macie baterie |
|
|
|
|
dar.k
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2019 Posty: 31 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2019
|
|
|
1, Las lasem, ale większa prędkość maksymalna zawsze się przyda. Mam 48 i żałuję, że nie wziąłem 52. Weź 52 i jak będzie za duża, to się zamienimy https://forum.arbiter.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon6.gif
Żart, i tak nie spasuje do mojego bbs02.
2. Odradzam oszukaną baterię od Chińczyka, będziesz żałował - baterię po prostu kup od kogoś sprawdzonego z forum.
Zasięg przy upalaniu w terenie mocno spada, ponadto bardzo istotne jest ile ważysz i ile mierzysz wzrostu, wiem po sobie https://forum.arbiter.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon11.gif
3, j.w. Oferty masz na forum w ogłoszeniach, ewentualnie pisz na priv.
4, Silnik się lubi luzować, aż się go w końcu porządnie nie dokreci. Czy zniszczy gwint? Chyba nie. |
|
|
|
|
Maciek406
początkujący
Dołączył: 16 Maj 2019 Posty: 2 Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany: Pią 17 Maj, 2019
|
|
|
Cześć Dar.k Moja waga to 80kg +/- 2kg. Jaka masz baterię i skąd jaki robisz zasięg w terenie ? |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 17 Maj, 2019
|
|
|
Jakoś nie czuję jazdy po lesie ponad 50km/h
Teren masz b. górzysty? to 44 T da radę. do kół 29 to i 42T może być rozsądne
Ja bym zasięg traktował drugorzędnie. Ponad 100 km latania po lesie to trzeba mieć dłonie kamieniarza
Jeśli chodzi o baterie, może być różnie: chińczyk sprzedał 30 mln elektryków w zeszłym roku, wszystkie oszukane? Co by nie pisać to mają doświadczenie w temacie.
Na forum można "dogadać' konkretną baterię zrobioną pod potrzeby, to duży plus.
Chociaż może lepiej kupić tańszą baterię a zainwestować w kask wypasiony?
Ta bateria to ca 900 wh licząc 10Wh na 1km to do ok. 100 km powinieneś wyrobić spoko z pedałowaniem. Na manetce grubo mniej. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|