ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Kross Level F5- "elektryk dla żony"
Autor Wiadomość
Powerarmor 
początkujący


Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 25 Lis, 2018   Kross Level F5- "elektryk dla żony"

Tytuł brzmi nieco dwuznacznie, ale dobrze trafia w sedno :D .
Projekt KROSS LEVEL F5


Wymagania:
- ok. 80-100 km zasięgu bez pedałowania po płaskim z prędkością 25 km/h (żona jak piórko- z rowerem poniżej 80 kg :) )
- wysoki moment obrotowy, prędkość nie jest priorytetem (30-35 km/h starczy)
- rower w lekki teren- ścieżki leśne, górki i pagórki Jury (50% asfalt, 50% lasy)
- minimalizm: jedynie mały wyświetlacz na obudowie z ilością pozostałego soku w ogniwach, brak PASa, gaz pod kciukiem

Ew. dodatki:
- oświetlenie przednie zasilane z aku
- czujniki hamowania w manetkach: https://tiny.pl/tht2b

Plan działania:
- zamówić obudowę w ramę u TASa
- poszukać nieco taniej dobrego silnika (zrobione, kupiony 9C 7x9 od kolegi z forum)
- wysłać silnik i obręcz (MTR R3) do MaxEV na zaplecenie koła
- znaleźć na spokojnie tanie, dobrej jakości, nowe ogniwa 2900 mAh
- po zakoszykowaniu 13s9p wysłać do jednego z forumowiczów do zgrzania aku i zlutowania BMSa
- poskładać resztę samemu

Wątpliwości:
- każdy sterownik ma opcję tempomatu?
- ktoś mi wyjaśni te czujniki hamowania przy manetkach?
dawać je, czy nie?
każdy sterownik jest w stanie takie obsłużyć?
można to ustawić jako hamowanie silnikiem?

Dodam, że nie mam doświadczenia w temacie erowerów, jedynie przy budowie dronów FPV.
Jeżeli macie jakieś pytania/uwagi- dajcie znać. Chętnie poznam zdanie bardziej zaprawionych w bojach użytkowników.

IMAG0296.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 58 raz(y) 342,37 KB

 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 26 Lis, 2018   

Co do hamulców, na hydraulicznych się nie znam, ale wydaje mi się, że v-braków nie robi się hydraulicznych, a czujnik do takich hamulców chcesz kupić. Jak masz doświadczenie przy budowie dronów, to możesz spróbować sam zrobić takie czujniki przy pomocy kontraktronów lub czujników hall'a.
Jeśli używa się PAS lub tempomatu, to moim zdanie czujniki do hamulców to jest konieczność. Jeśli jeździ się na samej manetce, to można je pominąć, choć na wszelki wypadek lepiej mieć.

Jeśli chcesz jeździć po lesie, to bym zafundował przynajmniej amortyzowaną sztycę żonie, choć lepszy by był full.
 
 
Powerarmor 
początkujący


Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

Ten czujnik przecież nadaje się do każdych hamulców, tak mi się przynajmniej wydaje. Przecież to tylko naklejany magnes.

Amortyzowana sztyca będzie- Suntour NCX to chyba teraz najlepszy wybór.

Co do sterownika- miałem kupić 1000W, ale chyba wezmę 1500W za namową Tasa i ewentualnie zetnę moc, gdyby było jej za dużo. Niestety nie mam jak porównać różnych rowerów i nie wiem czego się mam spodziewać.
 
 
Powerarmor 
początkujący


Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 15 Gru, 2018   

Wróciło zaplecione koło z Włoszczowej.



Teraz czas na serwis i przegląd napędu, śrub, amortyzatorów.

Zdjęcie 15.12.2018, 12 28 32.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 34 raz(y) 3,15 MB

 
 
Magracker 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2018
Posty: 12
Skąd: Podlaskie
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018   

Powodzenia w budowie, myślę, że żona będzie mocno zadowolona.
 
 
Powerarmor 
początkujący


Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018   

To będzie takie win-win. Żona zadowolona, że może wreszcie dotrzymać mi tempa, ja zadowolony, że wreszcie się zmęczę, kiedy jeździmy razem :) .
 
 
Mariusz_p 
brygadzista



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 262
Skąd: WLKP
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018   

Sterownik weź koniecznie z tempomatem. I dałbym PAS jednak. Trzymaj manetke kciuków przez 100km kciukiem. Powodzenia ;)
_________________
Profesjonalna budowa pakietów Li-ion 18650
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1734
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 20 Gru, 2018   

Dlatego przeszedłem na manetke połówkową :wink:
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Gru, 2018   

Ne przeszkadza podczas jazdy w terenie, w sensie jak trzymasz kierownicę nie do końca tak pewnie jak klasyczny grip i kciuk na manetce ? Masz pełną kontrolę kierownicy i gazu ?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1734
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 20 Gru, 2018   

Motocrossowcy w motorach mają pełne matetki i dają radę w terenie 😉
 
 
Mariusz_p 
brygadzista



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 262
Skąd: WLKP
Wysłany: Nie 23 Gru, 2018   

Ja mam teraz połówkową w e-krossie. Miałem już wszystkie możliwe kombinacje w różnych rowerach i w sumie wiem jedno - pełna spisywała się chyba najgorzej.
Po kciukowej boli kciuk jak latałem 50km +, połówkowa też nie jest idealna :) Dlatego jednak sugeruję jakikolwiek czujnik kadencji albo tempomat
_________________
Profesjonalna budowa pakietów Li-ion 18650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group