 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kross Level F5- "elektryk dla żony" |
Autor |
Wiadomość |
Powerarmor
początkujący

Dołączył: 16 Lis 2018 Posty: 6 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 25 Lis, 2018 Kross Level F5- "elektryk dla żony"
|
|
|
Tytuł brzmi nieco dwuznacznie, ale dobrze trafia w sedno .
Projekt KROSS LEVEL F5
Wymagania:
- ok. 80-100 km zasięgu bez pedałowania po płaskim z prędkością 25 km/h (żona jak piórko- z rowerem poniżej 80 kg )
- wysoki moment obrotowy, prędkość nie jest priorytetem (30-35 km/h starczy)
- rower w lekki teren- ścieżki leśne, górki i pagórki Jury (50% asfalt, 50% lasy)
- minimalizm: jedynie mały wyświetlacz na obudowie z ilością pozostałego soku w ogniwach, brak PASa, gaz pod kciukiem
Ew. dodatki:
- oświetlenie przednie zasilane z aku
- czujniki hamowania w manetkach: https://tiny.pl/tht2b
Plan działania:
- zamówić obudowę w ramę u TASa
- poszukać nieco taniej dobrego silnika (zrobione, kupiony 9C 7x9 od kolegi z forum)
- wysłać silnik i obręcz (MTR R3) do MaxEV na zaplecenie koła
- znaleźć na spokojnie tanie, dobrej jakości, nowe ogniwa 2900 mAh
- po zakoszykowaniu 13s9p wysłać do jednego z forumowiczów do zgrzania aku i zlutowania BMSa
- poskładać resztę samemu
Wątpliwości:
- każdy sterownik ma opcję tempomatu?
- ktoś mi wyjaśni te czujniki hamowania przy manetkach?
dawać je, czy nie?
każdy sterownik jest w stanie takie obsłużyć?
można to ustawić jako hamowanie silnikiem?
Dodam, że nie mam doświadczenia w temacie erowerów, jedynie przy budowie dronów FPV.
Jeżeli macie jakieś pytania/uwagi- dajcie znać. Chętnie poznam zdanie bardziej zaprawionych w bojach użytkowników.
IMAG0296.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 41 raz(y) 342,37 KB |
|
|
|
|
 |
madejp
kierownik

Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 385 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 26 Lis, 2018
|
|
|
Co do hamulców, na hydraulicznych się nie znam, ale wydaje mi się, że v-braków nie robi się hydraulicznych, a czujnik do takich hamulców chcesz kupić. Jak masz doświadczenie przy budowie dronów, to możesz spróbować sam zrobić takie czujniki przy pomocy kontraktronów lub czujników hall'a.
Jeśli używa się PAS lub tempomatu, to moim zdanie czujniki do hamulców to jest konieczność. Jeśli jeździ się na samej manetce, to można je pominąć, choć na wszelki wypadek lepiej mieć.
Jeśli chcesz jeździć po lesie, to bym zafundował przynajmniej amortyzowaną sztycę żonie, choć lepszy by był full. |
|
|
|
 |
Powerarmor
początkujący

Dołączył: 16 Lis 2018 Posty: 6 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018
|
|
|
Ten czujnik przecież nadaje się do każdych hamulców, tak mi się przynajmniej wydaje. Przecież to tylko naklejany magnes.
Amortyzowana sztyca będzie- Suntour NCX to chyba teraz najlepszy wybór.
Co do sterownika- miałem kupić 1000W, ale chyba wezmę 1500W za namową Tasa i ewentualnie zetnę moc, gdyby było jej za dużo. Niestety nie mam jak porównać różnych rowerów i nie wiem czego się mam spodziewać. |
|
|
|
 |
Powerarmor
początkujący

Dołączył: 16 Lis 2018 Posty: 6 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 15 Gru, 2018
|
|
|
Wróciło zaplecione koło z Włoszczowej.
Teraz czas na serwis i przegląd napędu, śrub, amortyzatorów.
Zdjęcie 15.12.2018, 12 28 32.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 26 raz(y) 3,15 MB |
|
|
|
|
 |
Magracker
początkujący

Dołączył: 11 Gru 2018 Posty: 12 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018
|
|
|
Powodzenia w budowie, myślę, że żona będzie mocno zadowolona. |
|
|
|
 |
Powerarmor
początkujący

Dołączył: 16 Lis 2018 Posty: 6 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018
|
|
|
To będzie takie win-win. Żona zadowolona, że może wreszcie dotrzymać mi tempa, ja zadowolony, że wreszcie się zmęczę, kiedy jeździmy razem . |
|
|
|
 |
Mariusz_p
brygadzista


Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 213 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018
|
|
|
Sterownik weź koniecznie z tempomatem. I dałbym PAS jednak. Trzymaj manetke kciuków przez 100km kciukiem. Powodzenia |
_________________ Profesjonalna budowa pakietów Li-ion 18650 |
|
|
|
 |
Tomas
szef

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1714 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20 Gru, 2018
|
|
|
Dlatego przeszedłem na manetke połówkową |
|
|
|
 |
Elektrotonus
prezes Łukasz R


Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 817 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Gru, 2018
|
|
|
Ne przeszkadza podczas jazdy w terenie, w sensie jak trzymasz kierownicę nie do końca tak pewnie jak klasyczny grip i kciuk na manetce ? Masz pełną kontrolę kierownicy i gazu ? |
|
|
|
 |
Tomas
szef

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1714 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20 Gru, 2018
|
|
|
Motocrossowcy w motorach mają pełne matetki i dają radę w terenie 😉 |
|
|
|
 |
Mariusz_p
brygadzista


Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 213 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Nie 23 Gru, 2018
|
|
|
Ja mam teraz połówkową w e-krossie. Miałem już wszystkie możliwe kombinacje w różnych rowerach i w sumie wiem jedno - pełna spisywała się chyba najgorzej.
Po kciukowej boli kciuk jak latałem 50km +, połówkowa też nie jest idealna Dlatego jednak sugeruję jakikolwiek czujnik kadencji albo tempomat |
_________________ Profesjonalna budowa pakietów Li-ion 18650 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|