|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Prosba o konsultację |
Autor |
Wiadomość |
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 26 Gru, 2018 Prosba o konsultację
|
|
|
Dzień Dobry,
właśnie planuje układ baterii do konwersji auta osobowego w moim wypadku BMW E46 z 2002r.
Posiadam 10 modułów baterii do autobusów w moim przypadku to 7s28p.
Do celowo będą u mnie pracowały w układzie 35s56p, moduły są na ogniwach LG MG1 10A.
Ponieważ na dziś posiadam sterownik Curtis 1253, 80V 600A i silnik 80V 20KW 308A, to do testu baterie będą pracowały w układzie 21s84p.
Rozrysowałem to sobie wstępnie i mam pytanie o grubość przewodów.
Planuję dać 25mm2 do połączeń baterii i 35mm2 od zbiorczego plus i minus plus silnik i sterownik. Jak uważacie takie średnice wystarczą?
Drugie pytanie czy wystarczy zbiorczy plus i minus z każdego układu P, czy każdy moduł łączyć dodatkowo przy dodawaniu 28p + 28p(7s28p to jeden moduł z wyprowadzonym jednym plusem i minusem)?
W załączeniu wstępny rysunek.
P.S
Zdrowych i szczęśliwych Św Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2019.
Układ baterii.jpg Każda szt. modułu to 7s28p 80A |
Pobierz Plik ściągnięto 253 raz(y) 114,63 KB |
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 26 Gru, 2018
|
|
|
Generalnie powinno laczyc sie najpierw rownolegle a potem dopiero szeregowo |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018
|
|
|
Podejrzewam że tak było by lepiej?
Cóż zrobię uniwersalną ramę i w momencie przejścia na 35S56p przełożę tylko poprzeczki. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018
|
|
|
Dokladnie, tak to powinno wygladac |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018
|
|
|
leszcz napisał/a: | Planujesz bms czy ten scenariusz? |
Planuje coś takiego, każdy moduł 7s28p ma wyprowadzone złącze czujnika temp. i złącze na bms. Więc również zrównolegle P (28p x 3) i dam to co w linku.:
Balancer Aktywny
Sterownik max 600A czyli 600/84= 7,14 maksymalny prąd z ogniw 10A.
Standardowy pobór według tabliczki silnika 300A/84p = 3,57A.
Każdy moduł 7s dostanie bezpiecznik na każdym złączu P + i - po 100A co da max 7.14A z ogniwa.
A co powiecie na taki układ?
Oczywiście moduły najpierw połączę równolegle a potem w szereg.
W środku miejsce na radiator aluminiowy 7,8kg 33x23x10 cm na nim będzie sterownik.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|