ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02 / BBSHD - nastawy
Autor Wiadomość
Tomasz1973 
początkujący
Tomek 1500W


Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018   

Nastawy Basic Corrent Limit Speed limit nie są dla mnie zbyt jasne.

Przyjmijmy że ....
Przednia zębatka 44 zęby
Tylna kaseta 7 rzędowa odpowiednio: 11,13,156,18,21,24,28
Optymalna kadencja ( ilość obrotów korby na minutę ) to 80 jeszcze lepiej 90 obr/min.
Dla początkującego rowerzysty 80 jest super.
Do naszych rozważań musimy jeszcze przyjąć wielkości koła wraz z oponą np: 26x2,125 daje obwód 2070mm.

Rozumiem że pedałując ze stała kadencją 80 obrotów na minutę zmiana prędkości odbywa się przez zmianę przełożenia.
Szybkie obliczenie dla skrajnych przełożeń:
Największa zębatka kasety ma 28 zębów a przednia 44 przekładnia 44/28=1,57
Najmniejsza 11 zębów daje przekładnie 44/11=4
Zakładając kadencję na poziomie 80 obrotów na minutę otrzymujemy odpowiednio obroty tylnego koła
125,6 i 320 obr/min.
Prędkość liniowa to obroty x obwód czyli:

259 m/min oraz 662,4 m/min czyli 15,54 km/h oraz 39,75.

Cała praca silnika to utrzymywanie stałej kadencji a prędkość jazdy wynika jedynie z takiego a nie innego przełożenia.

Jak ustawić Current limit tak aby odpowiadał np: 90 obrotów na min?
Czy w takim układzie speed limit ustawiamy na 100%? Który parametr ma priorytet ?
 
 
borsuk 
dyrektor


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 475
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 18 Sie, 2018   

Tomasz1973 napisał/a:
Nastawy Basic Corrent Limit Speed limit nie są dla mnie zbyt jasne.
...

Trochę pisałem kiedyś na ten temat:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022#113022
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Tomasz1973 
początkujący
Tomek 1500W


Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2018   

Przy nastawach podanych w pierwszym poście nie działa prawidłowo przyśpieszenie z manetki.
Podczas wolnego pedałowania ( ciężki teren) nie działa doładowanie prądowe z manetki. Przy tej samej prędkości ale bez pedałowania wszystko jest jak należy. Ktoś ma pomysł gdzie jeży błąd?

Moje ustawienia wspomagania PAS zrobiłem na podstawie zmierzonej rzeczywistej kadencji.

Obroty znamionowe BAfang to 134 obr/min
Poziom 4 wspomagania odpowiada 80 obr/min
Poziom 5 85 obr/min
Ograniczenie mocy do około 250W w terenie leśnym sprawdza się znakomicie.

Throttle Handle.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 99 raz(y) 59,39 KB

Pedal Assit.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 73 raz(y) 71,69 KB

Basic.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 81 raz(y) 77,01 KB

 
 
rumik 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 1
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018   

Tomasz1973 napisał/a:
Przy nastawach podanych w pierwszym poście nie działa prawidłowo przyśpieszenie z manetki.
.


No fakt. U mnie też nie. Trzeba przestac pedałować albo mocno nacisnac manetkę. Dopiero wtedy zastepuje pedałowanie. Dobrze by było zeby manetka od razu wspomagała. Przy zestawie s2000 miałem tak ze manetka z pedałowaniem sie sumowała i wykop był jeszcze wiekszy jak na samej manetce.
 
 
skylinetyniec 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Małopolska
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

Witam !
Chciałbym się przywitać z wszystkimi miłośnikami e bikow.
Od jakiegoś czasu śledziłem internet nt. rowerów elektrycznych i przerobienia swojego roweru GIANT XTC2
natrafiłem na Bafanga. Po zapoznaniu się z ofertą zamówiłem Bafang BBS02 750W 46T i licznik C965 z czujnikami do hamulców hydraulicznych i sensorem zmiany przełożeń oraz baterią Tiger Shark 48V 17Ah mocowana do ramy w miejsce bidonu.
Zamówiony zostal także kabel do programowania .
Śledząc forum z pewnością przyda się ten kabel do zmiany różnych parametrów o których piszecie bo z pewnością trzeba będzie.
Jeśli wszystko przyjdzie postaram się złożyć ( oczywiście z pomocą brata który bardziej ogarnia temat) i dam znać o postępach .

Pozdrawiam wszystkich
_________________
Jest SUBARU jest IMPREZA
 
 
skylinetyniec 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Małopolska
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

Zagłębiam się w temat programowania choć w większości jeszcze nie ogarniam . Będzie to mój pierwszy kontakt z rowerem elektrycznym wiec proszę o wyrozumialość .

Jak napisał użytkownik piwko7 odnośnie predkosci w BBS02 750W bo wlasnie tez widziałem filmiki na YT jak goście pedza ponad 60 km/h . W ustawieniach programu Throttle Handle można ustawić max 40 km/h czy trzeba zmienić jakies inne ustawienia aby można było zwiekszyc V max.
Widzialem tez ze można zmienić ustawienia z pozycji wyświetlacza po wpisaniu 4 cyfrowego kodu czy to tam można ustawić predkosc max.
Na predkosc max ma pewnie wpływ wiele czynnikow

Mój rower jest na kolach 26 2.00 silnik będzie BBS02 750W tarcza 46T i bateria 48V 17Ah jeśli trzeba będzie jeszcze podac jakies parametry to nie ma sprawy

Fajnie by było czasami osiagnoc taka predkosc na rowerze ale jak to poustawiać Nie wiem
_________________
Jest SUBARU jest IMPREZA
 
 
Tomasz1973 
początkujący
Tomek 1500W


Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

Ustawienia Throttle Handle - speed Limit - By Displays Command
A w ustawieniach samego licznika możesz ustawić 99 km/h

Prędkość max roweru jaką pojedziesz zależy od przełożenia wielkości koła oraz kadencji.

Zakładając w twoim przypadku że na najmniejszej zębatce z tyłu będziesz w stanie pedałować ( ze wspomaganiem silnikiem ) 80 obr/min to wychodzi że:

Przekładnia 46/11=4,18*80=334 obr/min koła x 2060mm = 688 m/min = 41 km/h

Kalkulator: https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm

PS..
... W bo wlasnie tez widziałem filmiki na YT jak goście pedza ponad 60 km/h ....

A pokazywali jak się zatrzymują? :razz:
 
 
skylinetyniec 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Małopolska
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

A to tak się przelicza,to już coś więcej wiem. A to w dalszym ciągu nie ma mozliwosci żeby pojechać ciut szybciej grzebiąc w ustawieniach? Z zatrzymaniem to sobie zdaje sprawę że będzie słabo nawet z hydrauliką
_________________
Jest SUBARU jest IMPREZA
 
 
Stemic 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: St-ce
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

Weź pod uwagę że możesz mieć wyższą kadencję 90-100obr/min, dodatkowo z tego co widzę niektóre tabelki podają że obwód koła 26x2" to 2114mm.
_________________
CARVER DRIFT 100
 
 
skylinetyniec 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Małopolska
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

Drąże temat, a tak jak pisałem to ustawienie z poziomu wyświetlacza gdzie wpisujemy kod cztero cyfrowy to tutaj nie da się nic podwyższyć czy jest to to samo co w programie po kablu ?
Drąże bo widzę na YT że na takich samych lub delikatnie podobnych podzespołach da rady więcej więc gdzie tkwi ograniczenie ???
Nawet widać jak delikwent jedzie 50+ i z pewnością nie ma kadencji na poziomie 100-110
Może to brzmieć dziwnie że gość chce pędzić 50+ na rowerze ale nie jestem samobójca i wiem o co biega nie potrzebuje tego na codzień ale wykorzystać czasami
_________________
Jest SUBARU jest IMPREZA
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 797
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   

Z poziomu wyświetlacza nie da się ustawić wszystkich parametrów tak jak kabelkiem.Ponieważ koszt kabelka złożonego samemu to koszt ok.10zł więc i rozważać tego nie trzeba. Sam wielokrotnie zmieniałem ustawienia ale nie bardzo mi odpowiadały, w końcu "załadowałem" ustawienia z "endless..." kol.kepler i te mi najlepiej odpowiadają.Ich cechą jest działanie manetki od 0-100% w każdym stopniu wspomagania gdyż uważam , że precyzja ręki w sterowaniu jest większa niż nóg. Dla chętnych zamieszczam plik ustawień j/w. w których zawsze można zmienić to co potrzeba.
Niestety,wystąpił problem z zamieszczeniem tego pliku (Firefox),przeglądarka wyłącza się nie wiedzieć czemu??
Problem z zamieszczeniem pliku wiązał się z jego rozszerzeniem (.el) dlatego zamieszczam teraz spakowany zestaw 4 róznych nastaw też od kolegów z "Endless...." w tym i nastawy j/w powinny teraz sie dołączyć.

Bafang.rar
Pobierz Plik ściągnięto 51 raz(y) 1,12 KB

 
 
lessero 
początkujący
pigularz


Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 37
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Nie 30 Gru, 2018   

Moje nastawy wycieczkowo-trekkingowe dla BBS02B 750W 48V, które wymyśliłem, wstępnie sprawdziłem i będę dopracowywał.

założenie 1 - ulubiona kadencja to 80
założenie 2 - parametr speed limit % odnosi się do prędkości roweru i do kadencji https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=127033#127033
założenie 3 - wydaje mi się, ze silnik jest oszczędniejszy kiedy jest sterowany predkością niż kadencją
założenie 4 - prędkość widzę na wyświetlaczu, kadencje robię na wyczucie. Dlatego predkość będzie priorytetem
założenie 5 - ma być oszczędnie, celujemy w zasięg: speed limit = by display command = 30 km/h



Kolor niebieski to szacunkowa moc.
Kolor zielony to kadencja przy której zostanie spełniony warunek do [keep current]
Kolor czerwony to prędkość (w km/h) przy której zostanie spełniony warunek do [keep current]

Jak widzicie
>w poziomie asysty 1-4 parametrem decydującym jest kadencja.
>w poziomie asysty 5-9 parametrem decydującym jest prędkość.

Przy poziomach 5-9 przy kadencji w nawiasie podałem nr koronki [biegu] dla której kadencja będzie wynosić 80 przy prędkości do której będzie dążył napęd.

Pewnie wydaje się cholernie skomplikowane, ale sterowanie w praktyce jest bardzo intuicyjne.

Np. chcę lecieć dłuższy kawałek z prędkością 21 km/h - wybieram asystę 6 i używam w razie potrzeby przerzutek 1 do 6. Na 5 biegu będę miał kadencję 80, na 6 biegu 70.

Np. chcę lecieć dłuższy asfaltowy kawałek z prędkością 27 km/h - wybieram asystę 8 i używam w razie potrzeby przerzutek 1 do 8. Na 7 biegu będę miał kadencje 80, na 8 biegu 70

Po osiągnięciu zadanej prędkości wspomaganie będzie ustawać. Teraz moja rola w utrzymaniu prędkości. Jak za bardzo spadnę z prędkością - dołącza napęd.
Bajka. :smile:
Asysta 1,2 służy do wolnego krążenia i podjazdów.
Asysta 3,4 służy do mocniejszych podjazdów.

A gdy trzeba np. szybko pojechać do roboty, to w wyświetlaczu zmieniam speed limit na 40 czy 45 km/h i asysta 5-9 robi się znacznie szybsza.



Mój e-ulep...



IMG_20181226_125906.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 186 raz(y) 1,37 MB

Przełozenia.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 177 raz(y) 109,94 KB

nastawy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 183 raz(y) 103,07 KB

_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
johnynl 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 38
Skąd: Tilburg
Wysłany: Sob 12 Sty, 2019   

Witam,mam kilka pytań odnośnie wyświetlacza dpc18
- mode Eco,Sport:czy coś tam się zmienia jeszcze oprócz koloru z zielonego na czerwony ?
- czy idzie ustawić ilość stopni wspomagania pas z 5 na 3 albo na 9 bo nigdzie tego na wyświetlaczu nie widzę,poza tym znalazlem dwa różne manuale dla dpc18 i na jednym jest coś takiego jak MAX PAS i wtedy idzie zmieniać a u mnie nie ma tego .
 
 
lessero 
początkujący
pigularz


Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 37
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Sob 12 Sty, 2019   

johnynl napisał/a:
Witam,mam kilka pytań odnośnie wyświetlacza dpc18
- mode Eco,Sport:czy coś tam się zmienia jeszcze oprócz koloru z zielonego na czerwony ?
- czy idzie ustawić ilość stopni wspomagania pas z 5 na 3 albo na 9 bo nigdzie tego na wyświetlaczu nie widzę,poza tym znalazlem dwa różne manuale dla dpc18 i na jednym jest coś takiego jak MAX PAS i wtedy idzie zmieniać a u mnie nie ma tego .


5 minut w internecie...


Cytat:
May 2, 2018
#3
Avoid the standard DPC 18. You can't even do a factory reset on it or reset the total odometer. AFAIK The only version that is fully functional in 9 levels of PAS is the one that Luna sell.

I was caught out too.

Edit: the eco sports modes have no function that I have found, and I have tried hard, on a BBS HD.

Cytat:

Yes that is what this thread is about the DP C18UART. Made by Bafang. The custom programmed version Luna sell is fully functional in 9 levels of PAS and can be reset., the standard version only has 5 levels of PAS can not be reset and has eco sports modes AFAIK not usable with Bafang BBS.

The literature out there is very confusing with the Bafang website quoting 9 levels of PAS as an option, which I have had confirmed is not correct for the standard version.


Cytat:
I asked because I was offered several versions of DPC14 and DPC18 made by different factories. They have different firmware.


Cytat:
Chinese vendor has been in contact and tells me this display is the standard 5 PAS Version everybody sell now. He can get 9 Level PAS but it will need tobe customised..well what's that mean something I can do or a firmware install..who knows..he sell loads with no ccmplaint,
[/code]

https://www.pedelecs.co.u...-problem.31177/
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
  
 
 
johnynl 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 38
Skąd: Tilburg
Wysłany: Sob 12 Sty, 2019   

Dzięki za odpowiedź,przynajmniej coś się wyjaśniło, a czy ktoś ma może ten wyświetlacz https://s.click.aliexpress.com/e/c4jNU3lI to jest niby nowa wersja P850C ,czy on ma już rzeczywiście 9 trybów i nie jest zblokowany znowu tak jak dpc18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group