|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MXUS XF08 przewoltowanie? |
Autor |
Wiadomość |
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Czw 24 Sty, 2019 MXUS XF08 przewoltowanie?
|
|
|
Czy macie doświadczenie z przewoltowaniem silniczka przekładniowego MXUS XF08 z 36V na 48V?
Pytam bo mam starego bafanga z 24 na 36V i działa to świetnie dając 40kmh, a procentowo to był większy przyrost napięcia
Podpinałem nawet pod 48V ale 60kmh bez obciążenia budziło strach i obawy przed eksplozją:) |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 24 Sty, 2019
|
|
|
Wyższe napięcie -> mniejszy prąd przy tej samej mocy więc tu nie ma problemu.
Ew problem jaki słusznie zauważyłeś to wzrost prędkości.
Wg mnie o ile nie będziesz przekraczał mocy nominalnej (zbytnio) to nie ma problemu.
Przy tej samej mocy pchanej w silnik przekładnie dostają tym bardziej im niższa prędkość. To jest logiczne. W danej jednostce czasu (1s załóżmy) przy dużej prędkości moc rozkłada się na kilkadziesiąt ruchów trybików. Każdy ząbek odbiera mniej mocy niż przy niższej prędkości. Ta sama moc, pół sekundy -> na każdy ząbek leci 2x więcej mocy (siły). |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Czw 24 Sty, 2019
|
|
|
czyli jesli mam na przyklad sterownik co ma napisane 350W i 36V i silnik nominalnie 24V 250W, to po prostu max taki zestaw wezmie tyle ile moze dac sterownik? oczywista w granicach rozsadku, czyli podpiecie sterownika 500W/36V moze sie skonczyc spaleniem silnika bo przy duzym obciazeniu weznie te 500W? zakladam ze aku zawsze wydala przy tych kombinacjach. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 24 Sty, 2019
|
|
|
hungalabunga napisał/a: | ..ma napisane 350W i 36V i silnik nominalnie 24V 250W,.... |
Silnik "palą" AMPERY czyli prąd. W cytacie wyżej, w obu przypadkach prąd jaki daje wyliczona moc to 10A Wynika z tego, że chwilowa moc silnika (np.w czasie startu lub pod dużym obciążeniem) może być 2 do 3 razy wyższa i nic się nie spali.Ja osobiście silnik 25V/250W przewoltowałem na 36 Volt tzn.zasilam go baterią 10s zamiast 7s i to trwa już ponad 3 lata i nic się nie spaliło, sprawdziłem jedynie elektrolity w sterowniku czy wytrzymają napięcie 42V,okazało się , że wytrzymają nawet więcej bo są na 63V. |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 25 Sty, 2019
|
|
|
Kupiłem kiedyś 2 szt Xf08. Jeden na 36V a drugi na 48V.
Nie wiem czy czymkolwiek się różnią. Mają identyczne obroty przy tej samej baterii. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2019
|
|
|
Ten na 48V mogl byc nawijany cienszym drutem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|