ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl praca

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z przekładnią - zmiana kierunku obrotu
Autor Wiadomość
hungalabunga 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 61
Wysłany: Nie 10 Lut, 2019   Silnik z przekładnią - zmiana kierunku obrotu

Posiadam przekładniowca (kabelki na 5 hali i 3 fazy), który oryginalnie miał 2 gwinty na wolnobieg po lewej i prawej stronie.
Gwint po stronie prawej jest urwany, a jak wiadomo wolnobiegi w strefie euro są montowane właśnie po prawej :)

Czy da się (i jak) zmienić kierunek obrotu koła, żeby odwrócić go i mieć ten pozostały cały gwint po stronie prawej?

Np zmieniając kolejność faz i czujników halotronowych?
  
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 846
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 10 Lut, 2019   

Uważam, że się da, gdyż pewnie taki silnik nie posiada?? sprzęgła jednokierunkowego jak większość przekładniowych. Sam posiadam taki silnik (gwint po obu stronach) w rowerku i kiedyś po "padzie" baterii,gdy przyszło mi jechać jedynie na pedałach stwierdziłem, że bez silnika praktycznie jechać się nie da.Koledzy tu z forum odsądzali mnie od "czci i wiary" gdy to stwierdziłem ale dopiero teraz zauważyłem, że zapewne taki typ silnika (gwint po obu stronach) świadczy właśnie o braku sprzęgła pozwalającego bez oporu jechać na samych pedałach.Ten post uświadomił mi znaczenie gwintu z obu stron oraz to dlaczego miałem taki wielki opór przy próbie jazdy na samych pedałach. Co do zmiany kierunku obrotów to niestety będziesz musiał zmieniać,jak sądzę fazy i halle,oczywiście zmieniając je przy podłączeniu do sterownika,bez rozbierania silnika.
  
 
 
hungalabunga 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 61
Wysłany: Nie 10 Lut, 2019   

Jechac sie da ale jest spory opór.
Czy w silniku ze sprzeglem jest jakikolwiek opor?

Sprawdze na dniach czy da sie znalezc inna kombinacje 5 halli i 3 faz i sie przekonamy czy mozna bez ingerencji w mechanike zmienic kierunek obrotow.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 846
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 10 Lut, 2019   

Gdy w przekładniowcu jest sprzęgło jednokierunkowe jedzie się praktycznie jak na normalnym rowerze, w takim jak masz ty i ja (sprawdzone) opór jest na tyle duży, że wolałem wezwać taksówkę (byłem w mieście a rower-składak) niż próbować jechać ponad 10 km wracając do domu. Inna kombinacja faz i ew.halli na 99% pozwoli na zmianę kierunku obrotów.
 
 
madejp 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 384
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 11 Lut, 2019   

Myślę, że najłatwiej wykorzystać fakt, że sprzęgło jest jednokierunkowe. Opór powinien być różny w zależności w którą stronę próbuje się kręcić. Dla zwiększenia efektu można na chwilę zewrzeć fazy.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 846
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 11 Lut, 2019   

Przyznam,że w silniku hungalabunga a na pewno w moim nie ma sprzęgła jednokierunkowego,jest tylko wolnobieg. Co do zwarcia faz to należy zaznaczyć, że można to robić wyłącznie na odłączonym zasilaniu (baterii).
 
 
hungalabunga 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 61
Wysłany: Śro 13 Lut, 2019   

Sprawdzilem wreszcie silnik i bez/z podpietym zasilaniem:
- w jedna strone kolo obraca sie bez oporu (ok, rower jest ciezki przez silnik+aku wiec wydaje sie ze jest ciezko jechac)
- w druga strone kolo ma opor, slychac szum i zatrzymuje sie po 1-2 obrotach, wyglada na to ze trybiki wtedy sa w ruchu.

Czyli jakies tam sprzeglo jest? To jest 'odwracalne' mechanicznie ?:)

Nie probowalem zmieniac kabelkow do zmiany kierunku bo nawet jesli sie to uda to bedzie musialo pokonac opor ktory tam slysze....
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group