ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Mifa Atmosphere 250W 36V
Autor Wiadomość
swistakk 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Szczecin
  Wysłany: Pią 08 Lut, 2019   Mifa Atmosphere 250W 36V

Witam,


Przeglądałem forum i widziałem kilka podobnych tematów lecz żaden nie daje pełnej informacja abym sam byl w stanie odpowiedzieć na moje pytanie. Posiadam tytułowy rower z silnikiem w tylnym kole.
W jaki sposób mógłbym go odblokować? Chciałbym znieść ograniczenie do 25 km/h.
Załączam zdjęcia sterownika i kabelka z wolna wtyczka jaki znalazłem.

20190208_233457.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 78 raz(y) 6,48 MB

20190208_214019.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 5,54 MB

20190208_213952.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 4,92 MB

 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 915
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 09 Lut, 2019   

Obawiam się, że nikt ci nic nie powie gdyż zdjęcia i informacje które zamieściłeś absolutnie nic nie dają a wróżek tu nie ma.Zrób zdjęcie roweru (całego),wyświetlacza, kabelków ze sterownika do wyświetlacza,podaj na jakie napięcie baterii działa ta MIFA,zdjęcia sterownika zrób tak aby było widać jakie elementy sterują widocznymi mosfetami i można było odczytać ich oznaczenia,sprawdź oznaczenia używanych i wolnych pinów na płytce sterownika, po prostu zadaj pytanie na tyle pełne i fachowe by można było na nie odpowiedzieć.
 
 
swistakk 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 10 Lut, 2019   

@wibi - Dzięki za info co jest potrzebne. Wrzucam zdjęcia tego o co prosiłeś...

IMG_3051 copy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 61 raz(y) 1,46 MB

IMG_3050 copy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 56 raz(y) 1,96 MB

IMG_3049 copy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 1,77 MB

IMG_3048 copy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 1,71 MB

IMG_3047 copy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 51 raz(y) 1,29 MB

IMG_3052.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 53 raz(y) 185,53 KB

 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 915
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 10 Lut, 2019   

Wprawdzie nie o takich zdjęciach pisałem wyżej ale generalnie można coś powiedzieć. Więc po pierwsze, nie sądzę by ograniczenie szybkości było powodowane sterownikiem,to raczej silnik przy tym napięciu baterii większych obrotów nie osiągnie.Aby był szybszy to trzeba zwiększyć napięcie baterii do np.48V sprawdzając jednocześnie czy sterownik to wytrzyma (napięcie na kondensatorze,ten duży powinien być na nap.63V). Gdyby było wiadomo jaki procesor zastosowano w sterowniku, można by się pokusić o zwiększenie częstotliwości (przy niektórych typach procesorów np.PIC), gdyby miał zegar sterowany kwarcem. Niestety zdecydowana większość procesorów w sterownikach albo ma częstotliwość "zegara" ustawianą programowo albo gdy są dedykowane do danego sterownika, mają tą częstotliwość ustawioną fabrycznie i zmienić jej się nie da.Pozostaje więc jedynie zwiększenie napięcia baterii co jest najprostszym i niezawodnym sposobem.
 
 
swistakk 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 10 Lut, 2019   

Dzięki! Zdjęcia samego sterownika ciężko mi zrobić bo jest zatopiony w jakby silikonie albo jakiejś gumie...
Przy zmianie baterii na większą jakiego wzrostu prędkości mogę się spodziewać? Pytam teoretycznie bo póki co chyba zostawie bez zmian..
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 915
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 11 Lut, 2019   

Wzrost prędkości w/g moich doświadczeń to tak ok.35-45%. Konkretnie to przed przewoltowaniem max. prędkość na I stopniu wspomagania wynosiłe ok.16 km/godz, po zmianie baterii i niewielkich zmianach w wyświetlaczu na tym samym I stopniu wspomagania max.szybkość to ok.25-28 a na III stopniu,czyli najwyższym dochodzi do 40 km/godz. Rowerek to składak na kołach 20 cali. Zmiany w wyświetlaczu dotyczyły poziomu naładowania baterii.
 
 
swistakk 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 11 Lut, 2019   

Dzięki za odpowiedź... Na chwilę obecną chyba nie podejmę się zmiany baterii z 2 powodów: a) obecna jest jeszcze w bardzo dobrej kondycji, b) nie czuję się na tyle pewnie z tematow elektrycznych żeby sprawdzić samemu czy mocnjejsza bateria nie spali sterownika...
Tak się zastanawiałem czy nie byłoby opcja wymienić sam sterownik oraz wyświetlacz na taki który uda się łatwo odblokować, ewentualnie silnik?
 
 
swistakk 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 12 Lut, 2019   

Dziś jeszcze obserwowałem zachowanie rowera i wyraźnie czuć, że silnik się wyłącza przy prędkości ok 24,5 km/h więc jakaś blokada prędkości musi być... Tylko nie bardzo rozumiem gdzie i gdzie może znajdować się czujnik... Czy może on być w samym kole/silniku?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Lut, 2019   

Blokada jest na 99% w sterowniku. I wcale nie jest pewne czy mozna te blokadę w takim firmowym sterowniku zdjąc. A bez blokady na tym aku 10S5P powienien jechać nawet 35-38 km/godz
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
swistakk 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 24 Lut, 2019   

Dzieki WojtekErnest za odpowiedz. A czy move po prostu wymienic sterownik na taking ktory nie bedzie mial blokady? I jesli tak to gdzie takiego sterownika szukac?
Pozdrawiam
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lut, 2019   

Nie wiem czy w tym rowerze nie jest dedykowany display LCD który steruje tym sterownikiem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
swistakk 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 25 Lut, 2019   

WojtekErnest napisał/a:
Nie wiem czy w tym rowerze nie jest dedykowany display LCD który steruje tym sterownikiem.


Zerknij na zdjęcie IMG_3047 copy.jpg ktore załączyłem we wcześniejszym poście... Tam widać to co mam zamiast display LCD, wiec myślałem o jakimś bardziej zaawansowanym sterowniku wraz z LCD. Można coś takiego wymienić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group