 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czy można jeździć bez manetki? |
Autor |
Wiadomość |
frankfrederickk
początkujący

Dołączył: 14 Lut 2019 Posty: 21 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019 Czy można jeździć bez manetki?
|
|
|
Hej.. Zamierzam zbudować swój pierwszy ebike do spokojne jazdy z silnikiem bafang g311
I tak poznaje tajniki świata ebike...
Myślałem że to będzie działać tak że ustawie poziom wspomagania i gdy pokręce korbą to pas da sygnał do silnika żeby wspomagać.
A z tego co czytam to trzeba Jeszce trzymać manetkę co wydaje mi się mało wygodne...
Czy jest taki system bez manetki? Że gdy kręcę to wspomaga a gdy naciśnięciu hamulca silnik się rozłącza? Tak by było chyba najwygodniej dla spokogo cruisera do jazdy po chodniku.. |
|
|
|
 |
leszcz
prezes

Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
 |
wibi
szef

Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019
|
|
|
Manetka jest niezbędna (chociaż nie dopuszczona przepisami europejskimi) w wielu przypadkach, np.dla wolnej jazdy w tłumie ludzi (jadąc i pedałując z włączonym silnikiem w tłumie ludzi doprowadzisz na 100% do wypadku) gdy delikatnie dozujesz moc silnika,prowadząc rower po schodach lub pod górę gdy jechać się nie da a ty prowadzisz rower który sam jedzie właśnie korzystając z manetki, jest doskonała gdy chcesz ruszyć pod górę stojąc bezpośrednio na wzniesieniu drogi-ścieżki lub tp.Jak kol. napisał wyżej,manetka to opcja ale niesamowite udogodnienie. |
|
|
|
 |
frankfrederickk
początkujący

Dołączył: 14 Lut 2019 Posty: 21 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019
|
|
|
Może i przy jeździe wśród tłumu jest potrzebna ale wtedy można by wyłączyć silnik i jechać na pedalalch. A sytuacja że mam prowadzić rower pod górę... Bez przesady ile takich sytuacji jest i czy do tego muszę mieć silnik... Mój rower nje będzie ważyć 30kg.
A więc maneta to opcja wiec jak jej nie ma to ustawiam poziom wspomagania i gdy pas daje sygnał silnik zaczyna wspomaganie, a gdy naciśnię klamkę hamulca, silnik przestaje działać. Tak to działa?
Ten silnik g311 jeszcze nie kupiłem zamierzam kupić są dostępne chyba tylko w Kanadzie na stronie ebikes.ca
Dziwne że chińczycy ich nie sprzedają |
|
|
|
 |
borsuk
prezes


Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019
|
|
|
frankfrederickk napisał/a: |
A więc maneta to opcja wiec jak jej nie ma to ustawiam poziom wspomagania i gdy pas daje sygnał silnik zaczyna wspomaganie, a gdy naciśnię klamkę hamulca, silnik przestaje działać. Tak to działa? |
Tak, mam używam bardzo rzadko, ale jednak sie przydaje, szczególnie w górach oraz w sytuacjach awaryjnych (kiedyś jechałem na manetce i gołej obręczy 20 km).
frankfrederickk napisał/a: |
Ten silnik g311 jeszcze nie kupiłem zamierzam kupić są dostępne chyba tylko w Kanadzie na stronie ebikes.ca
Dziwne że chińczycy ich nie sprzedają |
Mnie to nie dziwi, bo silnik Bafanga, który waży niewiele więcej, czyli 3 kg, można kupić o wiele taniej, co zapewnia masową sprzedaż. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
 |
frankfrederickk
początkujący

Dołączył: 14 Lut 2019 Posty: 21 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: |
Mnie to nie dziwi, bo silnik Bafanga, który waży niewiele więcej, czyli 3 kg, można kupić o wiele taniej, co zapewnia masową sprzedaż. |
przeciez to jest silnik bafanga g311, jest to dość nowa konstrukcja , znacznie poprawiona
jestem w kontakcie z chińczykiem może mi wysłać za 200usd już z kosztem wysyłki
a co do manetki czyli to dziala tak że jade sobie spokojnie na wspomaganiu takim jak ustawie w skali od 1 do 5
a gdy chce chwilowo przyspieszyć to manetka rusza silnikiem z max siłą ,tak ? |
|
|
|
 |
leszcz
prezes

Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
 |
frankfrederickk
początkujący

Dołączył: 14 Lut 2019 Posty: 21 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019
|
|
|
leszcz napisał/a: | tak
Jaki Chińczyk? Podaj link jak możesz |
passionebikewendy@gmail.com
Jaki kontroler do tego byś brał? Coś od bmsbattery? I do tego ten najnowszy lcd8h?
A odnośnie jeszcze obsługi silnika. Czy gdzieś na kierze montuje się przycisk on off czy jakiś inny szybki wyłącznik? Czy zadanie wyłączenia ma mieć czujnik w klamce? Trochę nie pasuje mi to że w tylnej piascie nexus 8 mam hamulec w nodze... Albo bym wywalił wewnętrzne trybiki w tej piaście i pozbawił jej hamulca bo wiem że tak robią, albo zainwestował w inną piaste 3 biegowa z wolnobiegiem i podejściem pod tarczę.
Generalnie nie chce aby można było hamować nogą a silnik by dalej ciągnął bo to może być niebezpieczne może nie dla mnie ale dla innych co bym dał się gaznąć...
Jest Jeszce inna opcja. Rower mam na działce i sprawdzić na razie nie mogę ale... Do tych nożnych hamulców po lewej stronie do ramy mocowany jest taki element , takie ramię które jakby je poluzowac to będzie chodzić podczas hamowania. może tam da sie umiejscowic czujnik hamowania? Dać jakąś sprężyne odbijającą to ramię po zluzowaniu hamowania.. Hm... Muszę jechać na działkę po mój rower i temu się przyjrzeć.... |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|