Kupię manetkę do systemu Bionx |
Autor |
Wiadomość |
pinio111
początkujący
Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017 Kupię manetkę do systemu Bionx
|
|
|
Witam, poszukuje manetki do systemu Bionx, może ktoś posiada taką na sprzedaż?
|
_________________ Adam |
|
|
|
|
Grzesiek717
początkujący
Wiek: 31 Dołączył: 04 Wrz 2018 Posty: 48 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2019
|
|
|
Dołączam się do pytania? Czy po zamówieniu takiej manetki nie trzeba pedalowac? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2019
|
|
|
System Bionx nie posiada manetki!!! to co na zdjęciu powyżej to nie manetka. |
|
|
|
|
Grzesiek717
początkujący
Wiek: 31 Dołączył: 04 Wrz 2018 Posty: 48 Skąd: Bochnia
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2019
|
|
|
Sądzę, że to jakiś manipulator do wyświetlacza (+,-,Przycisk np.dzwonka?) |
|
|
|
|
tnowakow
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 21 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20 Lut, 2019 manetka
|
|
|
Tak to jest manetka i nie trzeba pedałować |
|
|
|
|
Kordian
młodzik
Dołączył: 03 Paź 2017 Posty: 62 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: Czw 21 Lut, 2019 Re: manetka
|
|
|
tnowakow napisał/a: | Tak to jest manetka i nie trzeba pedałować |
1. Tak, zgadza się to jest manetka.
2. Trzeba dokonać kalibracji z poziomu LCD albo BBI1/BBI2.
Dodatkowo można w BBI1 ustawić parametry dla manetki bo inaczej będzie ona miała "wspomaganie" do trybu "prowadzenia" roweru. To samo dotyczy minimalnej/maksymalnej prędkości przy jakiej zacznie ona działać.
2. Mam starszy model i jeżeli chodzi o odczucia to:
a. Na początku bardzo pozytywne .. szczególnie przydatne przy ruszaniu ze skrzyżowania oraz przy wychodzeniu z zakrętów.
b. Po pewnym czasie zrezygnowałem z uwagi na obciążenie baterii.
Bionx jest zoptymalizowany pod czujnik tensometryczny a nie pod manetkę. Dlatego ja na swoim pakiecie 13s3p mogę robić dłuższe dystanse Po prostu bateria nie dostaje w kość.
Jazda na czujniku tensometrycznym zamocowanym na osi jest na prawdę specyficznym doznaniem.
Nie słyszałem aby jakaś inna firma miała podobne rozwiązanie dla silnika zamocowanego na tylnym kole. |
|
|
|
|
dzikson34
początkujący Bionx d500
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: zachodnipomorskie
|
Wysłany: Pią 22 Lut, 2019 czujnik tensometryczny
|
|
|
Stromer np st1 ma tez w silniku taki czujnik. Bardzo podobne parametry jezeli chodzi o jazde. Jednak Stromer duzo ciezszy i bez amortyzatorow. Typowy pojazd na miasto. Bionx dseria naprawde niezle przyspiesza w porownaniu do 9c 10x6. Na pelnej mocy bionx do 30 rozpedza rower bardzo szybko. Po przesiadce z roweru na 9c az sprawdzalem info z konsoli z gps bo nie wiezylem ze tak potrafi sie zebrac Zaluje ze wczesniej nie zaczolem przygody z bionxem. Silnik wazy 4.5 kg i ma 50 Nm. Bez problemu mozna zregenerowac wklad bateri. Mozna nawet dac wieksza pojemnosc ale wtedy trza zaprogramowac to w systemie. |
_________________ Ulotne chwile ... |
|
|
|
|
Kordian
młodzik
Dołączył: 03 Paź 2017 Posty: 62 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: Pią 22 Lut, 2019 Re: czujnik tensometryczny
|
|
|
dzikson34 napisał/a: | Stromer np st1 ma tez w silniku taki czujnik. Bardzo podobne parametry jezeli chodzi o jazde. Jednak Stromer duzo ciezszy i bez amortyzatorow. Typowy pojazd na miasto. Bionx dseria naprawde niezle przyspiesza w porownaniu do 9c 10x6. Na pelnej mocy bionx do 30 rozpedza rower bardzo szybko. Po przesiadce z roweru na 9c az sprawdzalem info z konsoli z gps bo nie wiezylem ze tak potrafi sie zebrac Zaluje ze wczesniej nie zaczolem przygody z bionxem. Silnik wazy 4.5 kg i ma 50 Nm. Bez problemu mozna zregenerowac wklad bateri. Mozna nawet dac wieksza pojemnosc ale wtedy trza zaprogramowac to w systemie. |
No właśnie czekam na tę chwilę kiedy będę mógł przetestować swojego BIONXa D500.
Mam 4 sztuki tego modelu.
1. niestety przerobiona jeszcze nie testowałem (wypadało by Barmala kupić aby zachować równowagę energetyczną)
2. naprawiona ale na sztywną oś i nie mam blokady obrotu do tego.
3 i 4 w naprawie.
Obecnie od roku jeżdżę na silniku Bionx 3 generacji i też ma niezłego kopa i jest bardzo oszczędny i cichy i lekki
Same plusy ..
Silnik BIONX D500
20181016_090402(2).jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 273 raz(y) 596,92 KB |
|
|
|
|
|
dzikson34
początkujący Bionx d500
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: zachodnipomorskie
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2019 d500
|
|
|
Na ta chwile wymieniam korbe z 40t na 48t. Przy 35 troche za szybko sie pedaluje. Kultura pracy tego silnika naprawde robi wrazenie. Po bezdrozach bardzo fajnie sie prowadzi. Zdecydowanie czuc ze tylne kolo jest lzejsze w stosunku do 9c.
20190216_140927.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 282 raz(y) 1,57 MB |
|
_________________ Ulotne chwile ... |
Ostatnio zmieniony przez dzikson34 Sob 23 Lut, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dzikson34
początkujący Bionx d500
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: zachodnipomorskie
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2019 d500
|
|
|
Jestem bardzo ciekawy czy wytrzyma dluzej niz 9c. W bionxie d500 lozyska sa podwojne na strone mam nadzieje ze 10 k przejedzie. W ciagu 2.5 roku w kontrukcje na 9c wpakowalem tyle siana ze mial bym 2 takie rowery. Koncze zabawe w mocniejsze konstrukcje bo wrazenia sa nie wspolmierne do wydanej kasy... |
_________________ Ulotne chwile ... |
|
|
|
|
Kordian
młodzik
Dołączył: 03 Paź 2017 Posty: 62 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2019 Re: d500
|
|
|
dzikson34 napisał/a: | Na ta chwile wymieniam korbe z 40t na 48t. Przy 35 troche za szybko sie pedaluje. Kultura pracy tego silnika naprawde robi wrazenie. Po bezdrozach bardzo fajnie sie prowadzi. Zdecydowanie czuc ze tylne kolo jest lzejsze w stosunku do 9c. |
O właśnie czegoś takiego potrzebuję
A to jest rower dedykowany czy składak ?
Gdzie kupiłeś ? Widziałem takie "podobne" w ofercie Rafała z Milicza.
Jak widać na zdjęciu z tyłu sztywna oś ?
Ja też mam większy blat z przodu bo nogi latały za bardzo
Zamontuj błotniki. Szkoda takiej maszyny.
Wymieniałem łożyska w D500.
To prawda są tam 4 łożyska ale mniejsze niż 2 w poprzedniej generacji.
Jak próbowałem kupić na wymianę to gość powiedział "Panie .. takich dobrych to my nie mamy" ..
Wymiana łożysk w D500 |
|
|
|
|
dzikson34
początkujący Bionx d500
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: zachodnipomorskie
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2019 maszyna
|
|
|
Hej
Tak dzis dobrze poprzygladalem sie. Faktycznie wszedzie sa otwory z gwintem na sruby montazowe!!!
-bagaznik
-blotniki
-stopka
Z baterii jest aktywne wyjscie na 6v musze tylko instalacje poprowadzic. Mam lampe Busch & Muller Lumotec IQ2 Luxos U. Bede mial gniazdo usb do ladowania telefonu. Gdybym mial dynamo w piascie to tylne swiatlo przy zwalnianiu stopa by zalaczalo bo ma procesor ktory gwaltowny spadek obrotow piasty wykrywa.
Tak z milicza fajne rowerki ma kumaty koles.
Rower Wheeler E-Protron na dserii chyba z 2012. Tak to HT. Wlasnie oczyscilem gianta trance x3 z elektryki. Alez ten rower jest lekki. Chyba go zostawie i jak sie bionx d500 sprawdzi to gianta tez w to uzbroje
Widze ze opanowales sztuke rozbierania tego silnika. Lekkosc tej konstrukcji tez mnie zadziwia. Bardzo fajnie oddaje moment zblizajac sie do 30 km/h. Mysle ze nie dlubiac jakims zewnetrzym sterownikiem to ma szanse pojezdzic dlugo. Spokojnie mozna leciec ponad 40. Wiadomo bateria przy takiej jedzie pewnie wystarczy na max 40 km. W sumie podobnie jak w boszu na turbo. Na bionxie na 4 wspomaganiu wogole nie jezdze. Raczej 2 wystarcza zeby jechac ponad 30. Pod wiatr wlanczam 3 wspomaganie zeby ponad 30 utrzymac. Kola 27.5.
Mam boscha mk1 Hercules Roberta pro 27 v-max50 po aktualce softu w sumie to zony nie moj Na ta chwile ma przelatane jakies 6 k. Poza wymiana lancucha 1x i przesmarowaniu zebatek w silniku nic sie nie wydazylo. Zdecydowanie slabszy od bionxa d500.
Giant trance x3 zostal przerobiony na ala mocna konstrukcje niestety za ciezka. Giant 11 k wytrzymal bez wiekszych problemow. Bateria padla i ogolnie chec brniecia w tym kierunku. Za duuuuuzo kasy to pochlonelo. Niestety wrazenia nie wspolmierne do wydatkow.
pozdro |
_________________ Ulotne chwile ... |
|
|
|
|
Kordian
młodzik
Dołączył: 03 Paź 2017 Posty: 62 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: Nie 24 Lut, 2019 Re: maszyna
|
|
|
dzikson34 napisał/a: | Hej
Tak dzis dobrze poprzygladalem sie. Faktycznie wszedzie sa otwory z gwintem na sruby montazowe!!!
-bagaznik
-blotniki
-stopka
Z baterii jest aktywne wyjscie na 6v musze tylko instalacje poprowadzic. Mam lampe Busch & Muller Lumotec IQ2 Luxos U. Bede mial gniazdo usb do ladowania telefonu. Gdybym mial dynamo w piascie to tylne swiatlo przy zwalnianiu stopa by zalaczalo bo ma procesor ktory gwaltowny spadek obrotow piasty wykrywa.
Tak z milicza fajne rowerki ma kumaty koles.
Rower Wheeler E-Protron na dserii chyba z 2012. Tak to HT. Wlasnie oczyscilem gianta trance x3 z elektryki. Alez ten rower jest lekki. Chyba go zostawie i jak sie bionx d500 sprawdzi to gianta tez w to uzbroje
Widze ze opanowales sztuke rozbierania tego silnika. Lekkosc tej konstrukcji tez mnie zadziwia. Bardzo fajnie oddaje moment zblizajac sie do 30 km/h. Mysle ze nie dlubiac jakims zewnetrzym sterownikiem to ma szanse pojezdzic dlugo. Spokojnie mozna leciec ponad 40. Wiadomo bateria przy takiej jedzie pewnie wystarczy na max 40 km. W sumie podobnie jak w boszu na turbo. Na bionxie na 4 wspomaganiu wogole nie jezdze. Raczej 2 wystarcza zeby jechac ponad 30. Pod wiatr wlanczam 3 wspomaganie zeby ponad 30 utrzymac. Kola 27.5.
Mam boscha mk1 Hercules Roberta pro 27 v-max50 po aktualce softu w sumie to zony nie moj Na ta chwile ma przelatane jakies 6 k. Poza wymiana lancucha 1x i przesmarowaniu zebatek w silniku nic sie nie wydazylo. Zdecydowanie slabszy od bionxa d500.
Giant trance x3 zostal przerobiony na ala mocna konstrukcje niestety za ciezka. Giant 11 k wytrzymal bez wiekszych problemow. Bateria padla i ogolnie chec brniecia w tym kierunku. Za duuuuuzo kasy to pochlonelo. Niestety wrazenia nie wspolmierne do wydatkow.
pozdro |
Tak, potwierdzam Rafał z Milicza to łebki gość. Uczy się w trybie geometrycznym
Od niego zaczęła się moja historia z BIONX. Podesłał mi za darmochę (gdzie inni oczekiwali dużego zysku) silnik z uszkodzonym łożyskiem , zbity LCD i co tam jeszcze było potrzebne do analizy podsystemu CAN a dalej już poleciało.
Przebiegi analagowe CAN - BIONX
Przebiegi cyfrowe CAN - BIONX
No ciekaw jestem Twoich doświadczeń i porównań kultury pracy BOSH/BIONX D500.
Muszę gdzieś kupić blokadę do sztywnej osi dla tego silnika. Z powodu bankructwa tej firmy może się to kazać trudne/niemożliwe. Oby nie powtórzyła się ta sama historia jak w przypadku Amigi500. Komputer wyprzedzający epokę a firma zbankrutowała przez marketing. |
|
|
|
|
dzikson34
początkujący Bionx d500
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: zachodnipomorskie
|
Wysłany: Nie 24 Lut, 2019 smierdzace bankructwo
|
|
|
Tez od niego zaczela sie moja historia. Szkoda ze tak pozno ...
Wedlug mojej hehe nawiedzonej opini. Jak sie ilumi.. nie podporzadkujesz to kazdy bankrutuje !!!!!!!!!! Te kur.... od wiekow dyktuja ludziom co maja robic ...
Fajny sprzecik do diagnostyki posiadasz rispekt !!! |
_________________ Ulotne chwile ... |
|
|
|
|
|