ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór sterownika po mxusa 3k i 16s10p
Autor Wiadomość
SoCraZy 
początkujący


Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 21
Skąd: Jaslo
Wysłany: Wto 19 Lut, 2019   Wybór sterownika po mxusa 3k i 16s10p

Witam. Jestem w trakcie konstruowania roweru pakiet jaki zmiesze to 16s10p (na ogniwach sanyo GA- 35AH), silnik na jaki sie zdecydowałem to mxus 3k turbo. Ogólne przeznaczenie roweru- 2 cele: 1- wygłupy, tj. jazda na jednym kole, szybkie przyspieszanie itp. (gładkie opony 90% to będzie asfalt reszta lekki teren typu szosy, trawa..) 2 przeznaczenie roweru to czasem mam takie natchnienie na dłuższe trasy np. dojazd do dziewczyny na studia- 90km w jedną stronę.

Sterowniki jakie biore pod uwagę.

Lh1500
GT1500
(co do tych dówch to nie widze różnicy poza samoukiem i tempomatem ii chyba w jednym z nich jest wyjście na PAS, jeśli jest ich więcej to proszę o informacje :) )

KT60v 45A ( tutaj najkorzystniej dla przeznaczenia nr2 tj. wspomaganie tempomat licznik kilometrów ogólnie wszystkie funkcje wyświetlacza )

I ostatnio doszedł Sabvoton ML60( Nie ma go nigdzie na internecie, wpisująć sabvoton ML60 wyskakuje tylko i wyłącznie nexun, nawet nie ma gdzie opini poczytać :/
najmocniejszy z całej czwórki, najlepszy do przeznaczenia nr1 lepsza reakcja na manetkę, ale praktycznie zero funkcji przydatnych przy dłuższych trasach, nie wiem jak działa tempomat, możnaby go ustawić na troche mniejszą prędkość niż zamierzamy jechać i będzie nam tylko pomagał w trakcie jazdy ? dobrze rozumiem ? )

Proszę o pomoc w wyborze, ewentulanie jeśli ktoś ma któryś z tych sterowników to prosiłbym o plusy minusy ewentualnie jak wyrywa się na jedno koło i sprawuje się na dłuższych trasach :) ( do tego fjanie by było podać wagę i rozmiar koła )

I prosiłbym o jakieś dane, wszystkie funkcje sterownika ML60, można do niego podłączyć czujnik pas aby wspomagał podczas jazdy ?

Chyba już ostatnie pytanie, jak sobie radzić z pomiarami watów, temp na silniku, prędkości jazdy, ilości pozostałego zasięgu/ prądu na akumulatorze w sterownikach typu właśnie GT1500, ML60, widziałem dużo wyświetlaczy ale wszystkie były samoróbkami, nie ma nic gotowego co można podłączyć pod instalacje ? najlepiej wszystko w jednym, nie lubie miliona rzeczy na kierownicy.
 
 
Mateusz787 
młodzik
Mathew


Wiek: 22
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Czw 21 Lut, 2019   

Z moich obserwacji i informacji, zauważylem w praktyce to że sterownik sinus ma "opóźniony" Start, natomiast blokowiec i wektorowy ma natychmiastowy, zauważysz to jak będziesz chciał szarpać na koło
 
 
SoCraZy 
początkujący


Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 21
Skąd: Jaslo
Wysłany: Czw 21 Lut, 2019   

Wybór już praktycznie padł na wektorowy, ale mało o nich wiem , nie mogę nic znaleźć na internecie żeby poczytać,gdzieś jeszcze pisało o sterownikach FOC

Zastanawia mnie jeszcze jak wyglądają długie trasy przy prędkości 20-30km/h że sterownikiem wektorowym bo po pierwsze nie ma pas, a po drugie wyczytałem że tempomat lubi wariować
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 25 Lut, 2019   

Mateusz787 napisał/a:
Z moich obserwacji i informacji, zauważylem w praktyce to że sterownik sinus ma "opóźniony" Start, natomiast blokowiec i wektorowy ma natychmiastowy, zauważysz to jak będziesz chciał szarpać na koło

Niedokładnie tak. Generalnie jest kilka typów komutacji. O blokowym nie piszę. Sinus U czyli jak blokowy ale z wygenerowanym sinusem na fazie. Ten ma najczęściej dołożony SVM (space Vector Modulation) aby obroty była większe, zbliżone do blokowego. Ale też wektorowy. No i stan techniki obecnej czyli FOC (Field Oriented Control) czyli sterowanie polem.
W necie jest masa wiadomości na ten temat: klik
Sinus bez FOC postawi na koło jak blokowy i reguluje manetką obroty. FOC natomiast reguluje prąd fazy. Stąd też płynniejszy start.
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Wto 26 Lut, 2019   

Podobno ML60 sabvoton steruje tempomatem jak zwykły sinus. Jestem w trakcie podłączania tego sterownika więc jak nie zapomnę to napisze jak jest naprawdę.
PAS jako wspomaganie możesz ogarnąc poprzez CA3 (cycle analyst) i w dodatku będzie pełnił funkcje komputera rowerowego z watomierzem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group