ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Asysty w Bafang 750w
Autor Wiadomość
z1oma1 
początkujący
bafang 750w


Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: z daleka
Wysłany: Śro 12 Gru, 2018   Asysty w Bafang 750w

Siemanko wszystkim :)

Kupilem Bafanga 750w i baterie 48v 13s7p panasonic :)
Piekna sprawa, pieknie to chodzi :) Mam nastawione na 3 asysty, bo tak mi najlepiej pasuje :) Wyswietlacz 850c ktory pokazuje mi moc jaka jest podawana w watach. Zauwazylem ze wspomagania wygladaja nastepujaco:

1 Asysta - 750w do 11km/h
2 Asysta - 750w do 19km/h
3 Asysta - 750w do 25km/h

Hmmm myslalem ze wspomagania beda wygladaly inaczej, np.

1 Asysta - 250w do 25km/h
2 Asysta - 500w do 25km/h
3 Asysta - 750w do 25km/h

Dlatego mysle nad kupieniem kabla do programowania i przeprogramowac go wlasnie na takie asysty. Uwazam ze jesli silnik na 1 asyscie bedzie dawal tylko te 250w to bateria starczy mi na dluzej i dystans sie zwiekszy, mam racje? Jest w ogole mozliwosc, zeby to tak przeprogramowac? jakie moga byc tego skutki? Zaszkodzi to w jakis sposob silnikowi lub baterii?

Pozdrawiam :)
_________________
bafang 750w
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

Zapoznaj się z programem do programowania sterownika,zrób-zmontuj kabelek do programowania (koszt ok.15-20zł) lub kup (koszt ok.200zł) odczytaj co zaprogramowano w twoim sterowniku i porównaj z tym co obecnie widzisz na wyświetlaczu i próbuj tak przeprogramować aby uzyskać pożądany wynik.Wszystko o czym piszę znajdziesz tu na forum, od widoku stron programu i parametrów które można ustawiać jak i o tym jak taki kabelek zmontować.
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   Re: Asysty w Bafang 750w

z1oma1 napisał/a:
Siemanko wszystkim :)

Pozdrawiam :)


Podane na tacy:

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022#113022

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7383

https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
z1oma1 
początkujący
bafang 750w


Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: z daleka
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019   

oki dorwalem kabelek i sczytalem parametry silnika, tak to wyglada:

DSC_0059.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 1,11 MB

DSC_0058.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 363 raz(y) 1,23 MB

DSC_0057.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 1,33 MB

_________________
bafang 750w
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Pon 07 Sty, 2019   

z1oma1 napisał/a:
oki dorwalem kabelek i sczytalem parametry silnika, tak to wyglada:


Czy zapoznałeś się z tematami powyżej?
Czy jesteś w stanie korzystać z materiałów w języku angielskim?

Dwa wątki z forum do przeczytania.

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=9283
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7383&start=15


Czy jesteś w stanie podać jakieś propozycje nastawów?
Czy jesteś w stanie określić swoją ulubioną kadencję?
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
z1oma1 
początkujący
bafang 750w


Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: z daleka
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

Czytalem to wszystko ale straszna mieszanina, kazdy ma co innego.

Czy ktos po prostu moze mi napisac jak to ustawic ?
_________________
bafang 750w
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

z1oma1 napisał/a:
Czytalem to wszystko ale straszna mieszanina, kazdy ma co innego.

Czy ktos po prostu moze mi napisac jak to ustawic ?



Cytat:
1 Asysta - 250w do 25km/h
2 Asysta - 500w do 25km/h
3 Asysta - 750w do 25km/h

Dlatego mysle nad kupieniem kabla do programowania i przeprogramowac go wlasnie na takie asysty. Uwazam ze jesli silnik na 1 asyscie bedzie dawal tylko te 250w to bateria starczy mi na dluzej i dystans sie zwiekszy, mam racje? Jest w ogole mozliwosc, zeby to tak przeprogramowac?


To spróbujemy - ja u siebie bym to zrobił tak:
Założenie 1: posiadasz BBS02B 750 W sterowany 850C
Założenie 2: obroty nominalne korbowodu to 134 obr/min
Założenie 3: masz dostępne 3 poziomi asysty z 9 możliwych: czyli programujemy
asysty 1 5 9. asysty 2,3,4,6,7,8 będą ignorowane.

1. Najpierw w zakładce "basic settings" zmień opcję [current limit] na 18A - zabezpieczenie sterownika przed przepaleniem.
2. Potem w zakładce "Pedal assist" zmień wartość opcji [start current] na 10 % oraz opcję [current decay] na 6 - to ma wpływ na płynność dołączania i rozłączania napędu.
3. Potem w zakładce "Pedal assist" zmień wartość opcji [speed limit] na "by display's command"
4. Potem z zakładce "throttle handle" zmienić:
[start voltage] na 11
[end voltage ] na 42
[mode] na speed
[designated assist level] na 9
[speed limit] na "by display's command"
[start current] 10 % - zabezpiecza przed przeciążeniem sterownika
pozostałe parametry odblokowują pełen zakres pracy przepustnicy i polepszają jej dozowalność

Nastawy robię dla kadencji 75
Ponieważ parametr [speed limit] będzie ograniczał zarówno obroty nominalne jak i prędkość maksymalną - trzeba będzie w wyświetlaczu zmienić [speed limit] na 45 km/h

Dla asysty 0 wpisać (odblokowanie przepustnicy w trybie asysty 0)
[current limit%] = 1 [speed limit %] = 1

Dla asysty 1 wpisać
[current limit%] = 29 [speed limit %] = 56
bo moc = 18A x 29% x 48V = 250W
bo kadencja = 56% x 134 obr/min = 75
bo ograniczenie prędkości = 56% x 45 km/h = 25 km/h

Dla asysty 5 wpisać
[current limit%] = 58 [speed limit %] = 56
bo moc = 18A x 58% x 48V = 501W
bo kadencja = 56% x 134 obr/min = 75
bo ograniczenie prędkości = 56% x 45 km/h = 25 km/h

Dla asysty 9 wpisać
[current limit%] = 87 [speed limit %] = 56
bo moc = 18A x 87% x 48V = 752W
bo kadencja = 56% x 134 obr/min = 75
bo ograniczenie prędkości = 56% x 45 km/h = 25 km/h

Te nastawy są typowe do wspomagania, silnik po osiągnięciu zadanej kadencji / prędkości będzie ustępował ze wspomaganiem.

Zmiany są robione na własną odpowiedzialność.

Niemniej wydaje mi się, że asysta 1 i asysta 5 nie będą żadnym problemem dla sterownika.
Ale też uważam, że przyrost mocy i prędkości korbowodu powinny iść ze sobą w parze.
Dlatego sugeruję, aby asysta 9 była wykorzystywana jako "chwilowe turbo" - unikać długotrwałej jazdy na ustawieniach asysty 9 - może grzać się sterownik
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
z1oma1 
początkujący
bafang 750w


Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: z daleka
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019   

Troche kombinowalem ze swoimi ustawieniami i srednio mi to wyszlo, dlatego postanowilem wgrac orginalne ustawienia jeszcze raz.
Czy to normlane ze bafang 750w daje chwilowa poczatkowa moc ponad 1000W ?? chyba tego na poczatku nie zauwazylem. bateria 48V x 25A = 1200W :shock: Myslalem ze jak jest silnik 750W to maxymalnie dla takiego silnika moze byc te 750w a nie ponad 1000w, silnik sie moze przepalic wtedy hmmm. Najlepiej zauwazalne to jest na osttaniej asyscie gdzie moc jest i predkosc ustawione na 100%.
_________________
bafang 750w
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019   

750w ten silnik ma znamionowo. Moc maksymalna zawsze jest większa. Uzywajac chwilowo tej mocy nic sie nie stanie. Bafang bbshd ma moc znamionowa 1000w a moc maks 1600w pobiera z aku.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019   

z1oma1 napisał/a:
Czy to normlane ze bafang 750w daje chwilowa poczatkowa moc ponad 1000W ??


Tak. I to sporo ponad 1000W. Dlatego szybko kupiłem kabelek i zmiejszyłem prąd do 15A oraz zmiękczyłem start przez ten parametr delta czy coś takiego, nie pamiętam, że mocy przybywa z czasem. Super to jest.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
z1oma1 
początkujący
bafang 750w


Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: z daleka
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019   

Siemanko :) długo nie pisałem, bo testowałem co i jak. Najpierw chce napisać jak są przyporządkowane asysty 9, 5 i 3.


9-----5-----3-

0------0-----0
1---------------
2-------1------
3--------------1
4-------2-------
5---------------2
6-------3--------
7-----------------
8-------4--------
9-------5-------3

Tak to wygląda :)

Zmieniłem pobór prądu z 25A na 21A
I teraz mam 21A*48V= 1008W wcześniej miałem ponad 1200W i było to trochę dla mnie za dużo. Miałem tak na każdej asyście i mogłem zrobić na baterii 20,3Ah tylko około 70km :/

Kupiłem kabel i przeprogramowalem go w ten sposób:

1.15% czyli 3A*48V=150w
2. 25% 5A*48V= 250w
3. 37% 7,5A*48V=375w
4. 50% 10,5A*48V=500w
5. 80% 17A*48V=800W

Teraz nie daje mi tak dużej mocy jak wcześniej :)
I jestem ciekaw, czy jeżdżąc na niskich asystach, gdzie pobór prądu jest znacznie mniejszy bateria starczy mi na dłużej, na więcej kilometrów?

Co myślicie? Może tak być? :)
_________________
bafang 750w
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019   

Ostatnio testowałem wspomaganie na dłuższych płaskich odcinkach.
Ustawiłem podtrzymanie prędkości jako priorytet:
- leciałem odcinek 35 km
- wspomaganie do 30 km/h
- przełożenie 44T/14T przy kadencji ok. 78
- start current 10%

Efekt taki, że:
- napęd po przekroczeniu 30 km/h przechodził w stan spoczynku i musiałem sam utrzymywać prędkość
- jak spadłem do 29 km/h napęd bardzo łagodnie dołączał - zaczynał od 25W do 250 W w razie potrzeby
- na odcinku 104 km napięcie baterii spadło z 54,4V do 47,3V. Glebor twierdzi, że przy 39V BMS odetnie prąd. Czyli zużyłem ok. połowy energii baterii na odcinku 104km...
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group