ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryfikacja roweru
Autor Wiadomość
projekcjusz 
początkujący


Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 4
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019   Elektryfikacja roweru

To mój pierwszy post na forum Witam wszystkich.

Jestem w trakcie elektryfikacji roweru, skrzynka już zbudowana.

Do skrzynki wejdzie 105 ogniw i sterownik, chcę zbudować baterię 15s7p na Sanyo NCR18650GA 3500mAh


Czy do takiego pakietu sterownik gt1500 45A będzie ok, wiem że z wyliczeń wychodzi trochę więcej niż zalecane 5A na ogniwo (6,4A) ale słyszałem że w rzeczywistości ten sterownik nie pobiera takiego prądu tylko 30A -35A- czy to prawda nie wiem, proszę o radę w tej kwestii.

Drugi dylemat to silnik, zastanawiam się nad:
Mxus 30H (10x6) Tył KASETA
lub
Mxus 30H (7x9) Tył KASETA

Który wybrać?
Jazda najczęściej w terenie lasy małe pagórki, czasami asfalt.

Rower jaki będzie przerabiany to trek 3900 jest to hardtail amortyzacja tylko z przodu, hamulce tarczowe mechaniczne, koła 26".

Będę wdzięczny za rady i uwagi.
 
 
Mateusz787 
młodzik
Mathew


Wiek: 22
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019   

Słuchaj
ze mówią ze strownik pobiera 30-35 amper to bzdura, pewnie oglądałeś rower bikel pl on coś wspominał, ale jego watomierz był w wersji beta.
Mo pokazuje 43-44 amper.

Druga sprawa, zastanów sie nad predkosciami, ponieważ:
Silnik 10x6 to około 1km/h na kazdy 1v bateri
Silnik 7x9 to około 0.75km/h na kazdy 1v bateri
Sam sb odpowiesz, kosztem predkosci masz przspieszenie
 
 
projekcjusz 
początkujący


Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 4
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019   

Mateusz787 napisał/a:
Druga sprawa, zastanów sie nad predkosciami, ponieważ:
Silnik 10x6 to około 1km/h na kazdy 1v bateri
Silnik 7x9 to około 0.75km/h na kazdy 1v bateri
Sam sb odpowiesz, kosztem predkosci masz przspieszenie


Nie zależy mi na dużych prędkościach wystarczy 45km/h
wolę mieć większe przyspieszenie dlatego bardziej skłaniał bym się ku 7x9, tylko czytałem -gdzieś na forum - Tas się chyba wypowiadał na ten temat - że wolniejsze silniki nie zbyt dobrze znoszą teren - pytanie czy taki silnik nie będzie się grzał przy wolniejszej jeździe w terenie - i czy 10x6 nie będzie bardziej optymalnym wyborem.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019   

10x6 relatywnie łatwo gotuje się na 42A i 14S - wystarczy trochę polatać po mieście, hamowanie, przyspieszanie i 120 stopni zaczyna migać na wyświetlaczu
7x9 ma cieńsze przewody fazowe - zagotuje się jeszcze łatwiej


ja bym wziął 3k na 45A :)
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019   

Sterownik 45A maxymalnie może pobrać 45A z baterii. Natomiast ile faktycznie pobiera, zależy jak prędko jedziesz i co ustalisz manetką.

Co do palenia się wolnych silników - jeśli dasz 50A (*) w silnik wolny i szybki, to wcześniej spali się silnik wolny bo wolny ma cieńsze kable, a tym samym większy opór czyli straty. Ale będzie miał też o 1/3 większy moment. Inaczej mówiąc, żeby uzyskać ten sam moment, to na szybkim silniku potrzebujesz 1/3 więcej prądu - a że straty są proporcjonalne do kwadratu prądu, to przy tym samym momencie szybciej zagrzeje się silnik szybki!

(*) Prąd fazowy != prądowi z baterii - zazwyczaj jest wyższy

Ale że Ci zależy na przyspieszeniu, to jeszcze na jedno zwrócę uwagę. W silnikach BLDC moment zaczyna spadać ok ok połowy maksymalnej prędkości - efekt jest taki, że, gdy mój rower rozpędza się do 40/km/h to już tak od 25-30 znacząco wolniej przyśpiesza. A że te 30 km/h bardzo szybko osiąga, to jest niedosyt. ;) Więc jeśli zależy Ci na wrażeniach, zapewnij sobie maksymalną prędkość trochę większą niż taką z jaką chcesz jeździć. I po uwzględnieniu tego, lepszym rozwiązaniem może się okazać jednak szybszy silnik. :mrgreen:

P.S Wolny = 7x9, szybki = 10x6
 
 
projekcjusz 
początkujący


Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 4
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: Pon 25 Mar, 2019   

A co sądzicie o silniku RAPID M3000 3T (podobno to jest zamiennik Mxus 3k) - będzie to dobrze działać ze sterownikiem GT1500?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group