|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
@wibi: zgadzam się że mid bije na głowę huba we wszystkim poza 1 rzeczą - zużyciem napędu. Jak ktoś kupuje żeby napierdzielać kilosy dzień w dzień, ile fabryka dała a nie 100W (po co wtedy 1500W pod maską??) to niestety ten aspekt przeważa. Dlatego ja wybrałem huba. Cisnę na maksa, dzień w dzień a jeszcze łańcucha nawet nie założyłem bo nie mam nogi sprawnej
@vwrafi: ja nawet bez imadła na stole ją zrobiłem Pręt z castoramy 12zł 10mm x 10mm. Tylko śruba musi być bardzo twarda, hartowana czy coś takiego. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | wibi zachwala na lewo i prawo midy ale jakos zawsze zapomina wspomniec że mid ma swoje minusy takie rozwiązanie na tyle poważne że niektórzy zamienili mida na na tego przebrzydłego huba |
Dotyczy to tylko tych, którzy jeżdzą wyłącznie na manetce. Do wspomagania pedałowania, zwłasza w górach nic lepszego od mida na razie nie wymyślono.
Podsumowując dyskusję (chociaz juz po herbacie ):
Hub dużej mocy dla "motocyklistow",
hub małej mocy delikatne wspomaganie na płaskim,
mid wspomaganie w górach, w terenie |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
@vwrafi: ja nawet bez imadła na stole ją zrobiłem Pręt z castoramy 12zł 10mm x 10mm. Tylko śruba musi być bardzo twarda, hartowana czy coś takiego.[/quote]
Tak, tylko u pana tak się złożyło, że pręt był równoległy do ramy. U mnie, będę musiał wygiąć dłuższą część, żeby móc ją przytrytytkować do ramy. Tak więc imadło i młotek w ruch pójdą.
W weekend zakładam, że przejadę te 150km na rowerze z manetką. 10 weekend'ów i mam już 1500km. Także trochę tego będzie, a 10 weekend'ów to raptem 2 miesiące, a sezon trwa tak z 5 miesięcy ( zależnie od pogody ). Także wszystko fajnie w MID'zie, ale musiałbym założyć jakiś pancerny łańcuch, zmienić kasetę na 7 ( czyli grubszą ) czyli to też jakieś wydatki. Ja generalnie chcę traktować mój pojazd nie jak rower, ale jak skuter z możliwością wjechania na trawę i wszędzie tam, gdzie motorem nie można. Pedałowanie jest nie dla mnie. |
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
No i dobra decyzja, będzie spokój z wymianą napędu i chrzęszczeniem łańcucha po przejażdżce w piachu. Ewentualnie raz na 5 -10 tys. km przegląd przekładni, wymiana białego smaru dedykowanego do przekładni z tworzyw sztucznych, może co 20 tys. wymiana kół zębatych. Mnie osobiście przeszkadzała by jeszcze w konwersji na napęd Bafanga obecność silnika poniżej suportu i wizja przeprawy przez tory kolejowe z perspektywą jego rozbicia o szynę. Dlatego bardzo ciekawa wydaje się być ta niemiecka rama z silnikiem powyżej suportu. Jeśli dało by się ją kupić gdzieś osobno, to warto przełożyć resztę gratów z posiadanego roweru, a ramę sprzedać. Cenowo konwersja wyszła by podobnie, a funkcjonalność na pewno większa. Swoją drogą chętnie obejrzał bym tego Rex propetha z Bafangiem na żywo. Jakby któregoś dnia w grę wchodziło spotkanie ebikami np. w Myślęcinku, albo gdzieś w trasie, to się na to piszę. |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
Wojtek napisał/a: | No i dobra decyzja, będzie spokój z wymianą napędu i chrzęszczeniem łańcucha po przejażdżce w piachu. Ewentualnie raz na 5 -10 tys. km przegląd przekładni, wymiana białego smaru dedykowanego do przekładni z tworzyw sztucznych, może co 20 tys. wymiana kół zębatych. Mnie osobiście przeszkadzała by jeszcze w konwersji na napęd Bafanga obecność silnika poniżej suportu i wizja przeprawy przez tory kolejowe z perspektywą jego rozbicia o szynę. Dlatego bardzo ciekawa wydaje się być ta niemiecka rama z silnikiem powyżej suportu. Jeśli dało by się ją kupić gdzieś osobno, to warto przełożyć resztę gratów z posiadanego roweru, a ramę sprzedać. Cenowo konwersja wyszła by podobnie, a funkcjonalność na pewno większa. Swoją drogą chętnie obejrzał bym tego Rex propetha z Bafangiem na żywo. Jakby któregoś dnia w grę wchodziło spotkanie ebikami np. w Myślęcinku, albo gdzieś w trasie, to się na to piszę. |
Ja tam mogę się spotkać. Bywałem już na takich mini zlotach ( mówią na to spoty ) właścicieli samochodów. Pod Tesco oraz na Łuczniczce. Z tymże moim elektrycznym skuterem dopiero pod koniec kwietnia, bo jeszcze paczki do mnie idą z Aliexpress. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: | Dotyczy to tylko tych, którzy jeżdzą wyłącznie na manetce. Do wspomagania pedałowania, zwłasza w górach nic lepszego od mida na razie nie wymyślono | otóz nie zgodze sie bo tak naprawde chodzi tu o system pas midy maja czujnik tensometryczny zamontowany i to on robi dobra robote nie typ napedu tymczasem huby zazwyczaj maja czujnik obrotu korby który działa delikatnie mówiac"średnio" rozważ sytuacje hub z czujnikiem pas tensometrycznym a mid z czujnikiem obrotu korby |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
No jeśli rzeczywiście cała zaleta MID'ów leży w PAS'ie, to dla mnie w ogóle nieprzydatne. Co prawda do swojego przekładniowego silnika zamówiłem PAS, ale to tylko dlatego, że był za 14$ oraz żebym w razie złapania przez policję mógł się jakoś wytłumaczyć ( oooo, proszę spojrzeć, mam PAS, więc jestem legalny ). Cała zabawa dla mnie z rowerem elektrycznym to manetka i jazda bez pedałowania. |
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
Witam
To nie jest reklama tej sprzedaży ale dokładnie ten typ ramy posiadam. Z Bafang 750W współpracuje wyśmienicie.
https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-ful-27-5-testowy-rex-48v-deore-7879314720
Znacznie solidniejsze mocowanie silnika - dodatkowa śruba zabezpieczająca przed obracaniem się silnika w suporcie. Szeroka rama w której można poprowadzić wszystkie kable. Miejsce na dużą baterię. Ja mam 17,5 Ah.
Wymieniłem przednią zębatkę na 36T tył na 8rz 11-32T oraz przerzutkę 8rz SRAM-a. |
|
|
|
|
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019
|
|
|
dar.k napisał/a: | 1. Można od razu, ale taka jazda jest na dłuższą metę nudna
4. Jak kupisz teraz, to w znanych sklepach powinna być najnowsza wersja - z osobnym 3 wejściem pod gear sensor.
Nie wiem czemu chcesz kupować w tym sklepie co podałeś, na ali z cashback planetplus jest taniej, a ponadto często są dodatkowe kupony na zakupy.
|
Świeżo zamówiłem z PSWPOWER BBS02B 750W (błyskawiczna wysyłka) i mają tylko wersję bez gear sensor (dla mnie lepiej bo planuje zamontowanie go pod górną rurą ramy czyli kabelek z klamek)
Dziś przyszła paczka tylko zastanawia mnie że jest na niej naklejka BBS01 48V i silnik też ma naklejkę BBS01-48V...ktoś tak miał?
Nie mam jeszcze kabelka żeby podłączyć i sprawdzić w programie jakie wyświetli info (a może ktoś z Warszawy ma na wypożyczenie?)
2019-03-15 12.01.25.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 277 raz(y) 107,75 KB |
2019-03-15 12.00.58.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 278 raz(y) 107,13 KB |
|
|
|
|
|
TomaszKon
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019
|
|
|
AdrianJ napisał/a: | dar.k napisał/a: | 1. Można od razu, ale taka jazda jest na dłuższą metę nudna
4. Jak kupisz teraz, to w znanych sklepach powinna być najnowsza wersja - z osobnym 3 wejściem pod gear sensor.
Nie wiem czemu chcesz kupować w tym sklepie co podałeś, na ali z cashback planetplus jest taniej, a ponadto często są dodatkowe kupony na zakupy.
|
Świeżo zamówiłem z PSWPOWER BBS02B 750W (błyskawiczna wysyłka) i mają tylko wersję bez gear sensor (dla mnie lepiej bo planuje zamontowanie go pod górną rurą ramy czyli kabelek z klamek)
Dziś przyszła paczka tylko zastanawia mnie że jest na niej naklejka BBS01 48V i silnik też ma naklejkę BBS01-48V...ktoś tak miał?
Nie mam jeszcze kabelka żeby podłączyć i sprawdzić w programie jakie wyświetli info (a może ktoś z Warszawy ma na wypożyczenie?) |
Jakie masz kable które wychodzą z silnika ? Zrób zdjęcie. |
|
|
|
|
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019
|
|
|
Widok co pod naklejką i kabelki. Może to jakiś importowy/prawny zabieg(wysyłka była z DE), BBS01 ma chyba 250W...
2018 - listopad - 22. Silnik nr 0288.
Gdzieś na endless pisali jak czytać nr seryjny. Czyli jest to też w miarę świeża wersja. Ta druga posiada jeszcze kabelek od lampki 6V zapalanej z przycisku od regulacji PA ale też mnie to nie pociągało bo korzystam z tego:
XANES - 3 poziomy świecenia, można zabrać jako przenośną latarkę i ładowanie z gniazda USB (które jest w wyświetlaczu 850C). Tylko ta plastikowa stopka nie robi najlepszego wrażenia ale póki co trzyma
2019-03-16 07.06.35.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 276 raz(y) 102,49 KB |
|
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019
|
|
|
Dla mnie już wybrałem napęd, jeszcze kwestia roweru żony i córki ( w razie gdyby im się spodobało to co ja będę miał ). Żona posiada rower Medano Artist Sally 26 ( hamulec torpedo z tyłu, przerzutka 3 w piaście, z przodu hamulec taki niby tarczowy ) a córka Medano Artist Cocco 24 ( z tyłu torpedo, przerzutka 3 w piaście, z przodu v-brake ).
Czy do rowerów z tak małą ilością przełożeń, nada się napęd MID? Czy silnik Bafang 750W można tak ograniczyć, żeby dawał tylko 250W mocy ( żeby nie rozerwać łańcucha )? Woałbym kupić 2 silniki po 750W i je ograniczyć, niż kupować 250W silniki, gdyż potem może być łatwiej z odsprzedażą mocniejszego silnika. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019
|
|
|
moc silnika definiuje w zasadzie i w praktyce sterownik jesli zastosujesz sterownik lub ograniczysz moc sterownika do dajmy na to 250W i zapodasz te moc na silnik 750W to jak myslisz jaka moc rozwinie silnik? zgadłes 250W! w druga strone tez to działa jesli w silnik 750W wpompujesz 1kW to silnik przyjmie te moc tyle że wiecej pójdzie w ciepło. |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | moc silnika definiuje w zasadzie i w praktyce sterownik jesli zastosujesz sterownik lub ograniczysz moc sterownika do dajmy na to 250W i zapodasz te moc na silnik 750W to jak myslisz jaka moc rozwinie silnik? zgadłes 250W! w druga strone tez to działa jesli w silnik 750W wpompujesz 1kW to silnik przyjmie te moc tyle że wiecej pójdzie w ciepło. |
Dziekuje za odpowiedz. Zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o to, czy w tym konkretnym silniku z tytulu posta, dam rade zmienic natezenie pradu. Ogolna zasade znam, gdyz bede skladac rower z silnikiem w kole. Ale ten zestaw MID ma sterownik wbudowany i nie wiem jakie ma mozliwosci konfiguracyjne.
Dalsza czesc pytania nadal aktualna ( czy MID nadaje sie do przerzutki z 3 biegami w piascie tzw. planetarnej ). |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019
|
|
|
napewno da sie ograniczyć moc ale jak tego nie wiem słaby mid taki 250W raczej krzywdy przekładni planetarnej nie zrobi ale tez głowy za to nie dam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|