|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kolejny problem z innym rowerem. |
Autor |
Wiadomość |
czak45
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 03 Sty, 2019 Kolejny problem z innym rowerem.
|
|
|
Cześć.
Na początek napiszę, że już długo walczę z problemem i kombinuje. Ale bez rezultatu.
Silnik Mxus 3K Turbo
Sterownik Kt60 Sinus 60V
Plus wyświetlacz.
Rower do dojazdów do pracy 30 km.
I w czym problem.
Do pracy jadę na początku przez miasto prędkość do 35 km/h.
Jak wyjeżdżam z miasta jadę serwisówką koło autostrady 3 km. prostej drogi.
I tu manetka na maxa bez pedałowania 54 km/h.
Jak dojeżdżam do końca tej prostej to odcina prąd i zaczynają się problemy.
Zawsze w tym samym miejscu.
Słychać takie ciche głuche "baaammm"
Odpuszczam manetką i znów naciskam i tak łapie nie łapie. Generalnie męczarnia.
Pomaga odczekanie czyli spadek temperatury pewnie.
I nie są to czujniki temperatury bo pierwszy raz jak jechałem to były odłączone i też się tak działo. Zresztą czujnik temperatury odłączyłby zasilanie sterownika, a tak się nie dzieje.
Wyświetlacz działa.
Skrzynka na baterie ma wlot z przodu jak na zdjęciu i dodatkowo zrobiłem jeszcze otworu z boku i nadal to samo. A jeździć rowerem zaczynałem na jesieni. Już chłodnawo było.
Dzisiaj nawet przy - 1 tak się działo i to pierwszy raz w mieście jak trochę agresywniej jechałem (ścieżki rowerowe puste) Ale nie jechałem z prędkością max.
Wymieniłem manetkę na nową. Silnik taki sam mam w drugim rowerze bardziej MTB ze sterownikiem GT i nic się nie dzieje mimo że prędkość czasami większa i styl jazdy bardziej agresywny (po wydmach)
Zauważyłem też że przy wyłączonym hamowaniu regeneracyjnym itp. silnik jakby po odpuszczeniu hamulca i tak hamuje, ale objawy takie czasem są czasami ich nie ma. I też słychać takie ciche bammm.
Obstawiam sterownik. Może jakiś słaby lut lub za cienki kabel. W zasadzie to nie znam się na sterownikach.
Jakie jest Wasze zdanie? Gdzie szukać co robić?
Proszę o pomoc.
|
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
Moim zdaniem 3k turbo nie zagrzejesz przy prędkości 55km/h jadać po płaskim. ZUżycie prądu przy tej prędkości będzie 1000-1500W. To żaden wyczyn dla tego silnika.
Ja tak jeżdżę czasami na 9C 10X6 i nie ma szans go zagotować jadać tą prędkością - zbyt wysoka sprawność silnika jest.
Obstawiam sterownik. Był gdzieś temat, że część tych sinusów 60V była wadliwa i działy się cuda. Obstawiam sterownik - tak jak ty.
A te dziury w skrzynce są dobre - do pierwszego ostrego deszczu
Pozdro |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
czak45
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
Dzięki za potwierdzenie przypuszczenia.
Skrzynka docelowo będzie inna.
Rozwierciłem ponieważ chciałem sprawdzić czy faktycznie chłodzenie z wlotem z przodu nie jest za słabe. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
Najlepiej byłoby zamontować inny sterownik pożyczony i sprawdzić przed zakupem, ale wskazuje to na sterownik.
Jak byś przegrzal niezabezpieczony sterownik to juz by dalej nie pojechał. Coś wariuje po nagrzaniu do temperatury.
Ja miałem tak z zestawem voliamart od Glebora, że wywala błąd hali po nagrzaniu do pewnej temperatury z silnika. Po ostudzeniu jeździł dalej.
Okazalo się, że jeden z hali po nagrzaniu wywala błąd. Po wymianie hali wszystko grało. |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
czak45
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
W silniku jest drugi zestaw Halli. Może przelutuje i sprawdzę czy jest tak samo? |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2019
|
|
|
Jak będą hale to wywali Ci błąd na wyświetlaczu - "błąd silnika" albo "błąd hali". |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
Jak dla mnie to ewidentnie problem z napięciem na baterii. Przy czym u Ciebie odcina sterownik, bo BMS po odcięciu już nie da napięcia, aż nie zaczniesz ładować (chyba, że masz cyfrowy BMS( z bluetooth)), a sterownik przywróci, jak napięcie wzrośnie. A napięcie po zdjęciu obciążenia rośnie. Pytanie jakie masz napięcie baterii, gdy Ci sterownik odetnie zasilanie? Jeśli ok 50V (zakładam, że masz baterie 16S), tzn, że bateria słaba, jeśli więcej, to sterownik ma źle ustawione napięcie odcięcia. |
|
|
|
|
czak45
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019
|
|
|
Właśnie Taz kazał mi też sprawdzić bms, czy się nie grzeje i dodatkowo przywrócić ustawienia do domyślnych. Zmieniałem też już wcześniej wartości odcięcia w sterowniku, ale to raczej nie to.
Wczoraj przejechałem 75 km.
Jak wracałem to znów objaw odcięcia taki jak zawsze, ale z tą różnicą, że po chwili wszystko padło. Nawet oświetlenie które nie ma nic wspólnego z czujnikami temperatury.
Jakieś 5 km. dojechałem na samych pedałach. Sprawdzałem i do samego domu zasilanie nie powróciło. W domu sprawdziłem napięcie baterii i było właśnie coś ok 54V (bateria 16 s 60 V)
Generalnie problem wystąpił po ruszeniu ze świateł. Ruszyłem szybko żeby nie blokować samochodów. Napięcie z 22% spadło na 1% (przy takim dynamicznym ruszeniu)
W domu podłączyłem pakiety modelarskie i rower działa.
Jeszcze jedna może istotna uwaga.
Ładowarka po zakończeniu ładowania na chwile ucichła i za chwilę zaczęła ładować ponownie.
Pierwszy raz z takim zjawiskiem się spotkałem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019
|
|
|
czak45 napisał/a: | ..
Wczoraj przejechałem 75 km.
Jak wracałem to znów objaw odcięcia taki jak zawsze, ale z tą różnicą, że po chwili wszystko padło. ...
Jakieś 5 km. dojechałem na samych pedałach. ....W domu sprawdziłem napięcie baterii i było właśnie coś ok 54V (bateria 16 s 60 V)
Generalnie problem wystąpił po ruszeniu ze świateł. Ruszyłem szybko żeby nie blokować samochodów. Napięcie z 22% spadło na 1% (przy takim dynamicznym ruszeniu)
W domu podłączyłem pakiety modelarskie i rower działa.
. |
Tak nie wolno jeździć... 22% aku, dajesz gazu zostaje 1%. Masz 54 V w domu, jak nie jest obciążony i zagrzany. Przeciez naladowany na full powinien miec ok 67V. Po prostu zarzynasz aku. Ile on ma P i na jakich ogniwach ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
czak45
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019
|
|
|
Nie wiem ile ma p i na jakich ogniwach. Robiony na zamówienie. Podałem jaki sterownik (45A) i jaki silnik i tyle. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019
|
|
|
99% wg mnie to problem z sposobem eksploatacji aku, szczególne zimą, gdy wydajność aku spada o ok 25%. A nadto prawdopodobnie juz BMS nie jest w stanie wyrownac aku, bo tak eksploatowany spowodowalo jego duze rozbalansowanie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
czak45
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18 Mar, 2019
|
|
|
Zmieniłem sterownik na GT 1500. Problem zniknął. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|