|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
żywotność |
Autor |
Wiadomość |
mrox
początkujący
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 20 Skąd: z podlasia
|
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: | które maja na szywno podłączony kontroler |
Właśnie. Może problem leży tutaj. O ile BMS konsumuje znikome ilosci prądu rzędu 30 mikroamperow, to np. moj sterownik 48V 22A wspomina o konsumpcji "<2W" cokolwiek mialo by to znaczyć. A konsumpcja rzędu 2W skutecznie może rozjechać sekcje w pakiecie na przestrzeni czasu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019
|
|
|
Również displaye pobierają prądu w stanie czuwania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019
|
|
|
mrox napisał/a: | Co wy na to? Niemcy zatrudnili niekompetentnych ludzi? A może BOSH przebadał pakiety (stać ich) bo robi je sam i sam za nie odpowiada gwarancją? Podobnie jak Gazelle czy inne marki. |
Link do instrukcji: https://rower.com.pl/download/instrukcja-napedow-bosch.pdf
Zalecają aby przed zimą wyładować aku do 50% a następnie CO MIESIĄC ładować aku 2-3h ładowarką 2A. Przetłumaczę to na liczby. Co miesiąc dobijać do aku 4-6Ah, do aku NIE UŻYWANEGO.
Październik: koniec sezonu, 50% naładowania
Listopad: Doładowanie do pełna 100%
Grudzień: 100%
Styczeń: 100%
Luty: 100%
Marzec: 100%
Kwiecień: otwieramy sezon
I znów osoby z wiedzą zalecają inaczej niż zaleca producent. Teoria vs Praktyka |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019
|
|
|
Tak jest w instrukcji:
"1. Jeśli bateria wymaga przechowania przez dłuższy okres czasu jej stan powinien być utrzymywany w okolicach 50% naładowania (albo ładować baterię 2-3 godziny po używaniu), i powinna być przechowywana w suchym, wentylowanym pomieszczeniu. Bateria powinna być doładowywana przez 2-3 godz w miesięcznych cyklach"
Ciekawe jak połaczyć utrzymywanie 50% z doładowywaniem. To jakiś bełkot. Prawdopodobnie nieudolne tłumaczenie z języków obcych.
Z tej samej instrukcji:
"By zapobiec uszkodzeniu baterii, nie narażaj jej na nadmierne wibracje, intensywne wstrząsy..."
czyli jazda rowerem wykluczona |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019
|
|
|
borsuk napisał/a: |
Ciekawe jak połaczyć utrzymywanie 50% z doładowywaniem. To jakiś bełkot. Prawdopodobnie nieudolne tłumaczenie z języków obcych.
|
Po prostu, nie piszą bezpośrednio że rower/akumulator w stanie czuwania również pobiera prąd, więc piszą pośrednio doładowuj co miesiąc....
Jak tego nie zrobisz i przyjdziesz do serwisu/sklepu na wiosnę że Ci aku nie działa/nie można naładować, to Twoja wina.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | borsuk napisał/a: |
Ciekawe jak połaczyć utrzymywanie 50% z doładowywaniem. To jakiś bełkot. Prawdopodobnie nieudolne tłumaczenie z języków obcych.
|
Po prostu, nie piszą bezpośrednio że rower/akumulator w stanie czuwania również pobiera prąd, więc piszą pośrednio doładowuj co miesiąc....
Jak tego nie zrobisz i przyjdziesz do serwisu/sklepu na wiosnę że Ci aku nie działa/nie można naładować, to Twoja wina.... |
Ile razy mozna pisac to samo?
Bosch w swojej fabrycznej instrukcji zaleca, aby baterię do przechowania zdjąć z roweru i wtedy utrzymywać obniżone napięcie. Natomiast jak bateria pozostaje w rowerze trzeba ją systematycznie doładowywać. Mam nadzieję, że to jest dla wszystkich jasne. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019
|
|
|
Jasne, ale nie dla wszystkich. Nawet w tym forum, forum przynajmniej teoretycznie obeznanych z elektrycznością na podstawowym poziomie ludzi. Motoryzację spalinową mamy ponad 100 lat, a na stacjach nadal można spotkać zdezorientowane indywidua nie wiedzące co wlać do baku. Nie wspominając już o słynnym filmiku z youtube, gdzie pewna pani próbowała dopasować pistolet z dystrybutora paliwa do gniazda ładowania w Tesli. Pdf-y producentów akumulatorów opisują jednoznacznie sposoby przechowywania ich produktów. I co z tego? Ano, jeżeli po ponad wieku historii motoryzacji dwa dystrybutory z paliwem, to dla niektórych rebus nie do rozwikłania, to wykresy, tabelki z pdf-ów akumulatorów są czarną magią. Prościej jest powiedzieć: ładuj do pełna, aż zaświeci się zielona lampka i zostaw. Będzie mniej szkód niż by zostawić baterię rozładowaną. Producenci renomowanych, choćby elektronarzędzi, tak piszą. I robią tzw. dedykowane ładowarki ładujące do np. 4,16V. I pan budowlaniec jest zachwycony trwałością produktów markowych, bo te z dyskontu, z nadrukiem na akumulatorku 18650 8000mAh, ładowane załączoną ładowarką do 4,27V kończą żywot w zastraszającym tempie. W skrócie: ustalmy co to znaczy ładować do pełna - do pojemności cyrkulacyjnej czy znamionowej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|