ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kótry zestaw Tongshenga wybrać?
Autor Wiadomość
bs47G 
początkujący


Dołączył: 22 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 01 Lut, 2019   Kótry zestaw Tongshenga wybrać?

Hej,

Po głębszym zastanowieniu się, mój wybór padł na wersję TSDZ2 48V (więcej watogodzin które można zmieścić w bidonie). Poza różną mocą (jak rozumiem softwarową) w ofertach, mamy jeszcze do wyboru wyświetlacz i opcjonalne czujniki hamowania.

Zastanawia mnie, czy warto wymienić obecne klamkohamulce od moich tracz mechanicznych na te z zestawów oraz czy VLCD5 jest mniej awaryjny od XH18 bądz też bardziej funcjonalny. 850C też trochę kusi możliwościami, ale budzi wątpliwość czy soft odczytuje większość funkcji wyświetlacza. Sprzedawca odpisuje twierdząco, ale jakoś nie mam przekonania ("I'm sure it's ok.")

Co można kupić na obecną chwilę na Ali:

Ebird:
[48V, 500W/750W, XH18/VLCD5, brak manetki, brak klamek z czujnikami]
https://www.aliexpress.co...ping-TONGSHENG-
TSDZ2-Central-Motor-36-48V-52V-250w-350-500W-750W-Mid/1971954_32834396446.html

OKfeet:
[48V, 350W/500W, +manetka, +klamki z czujnikami]
https://www.aliexpress.co...2855807186.html

Eunorau:
[48V, 500W, 850C display - niespotykany u innych, +manetka, +klamki z czujnikami]
https://www.aliexpress.co...2821670861.html

Alternatywna, polska droższa dystrybucja e-Biker'a
[brak informacji o napięciu, VLCD5, +manetka, +klamki z czujnikami]
https://www.e-biker.pl/pl...Rapid-MID250/39
https://www.e-biker.pl/pl...Rapid-MID750/99
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Pią 01 Lut, 2019   Re: Kótry zestaw Tongshenga wybrać?

bs47G napisał/a:
Hej,

Po głębszym zastanowieniu się, mój wybór padł na wersję TSDZ2 48V (więcej watogodzin które można zmieścić w bidonie).


Więc tak. Na poniższym forum jest 23 użytkowników Bafanga BBS i 1 użytkownik TSDZ ,

przy czym ten ostatni twierdzi... że chyba to wywali w kosmos...
szukam linka. :mrgreen:

summitsvift napisał/a:
Obecnie napęd od pół roku świruje :cry: :cry: :cry: doprowadza mnie do szału. Wymieniłem sprzęgło na metalowe bo nylonowe się ukręciło , obecnie juz metalowe padło. Dwa wymieniłem kontroler bo był błąd E3. Nowy kontroler pomógł na chwilę , dziś znów powrót bez napędu.


Nie mam już siły do tego chińskiego złomu


https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8271&highlight=tongsheng

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie twierdzę, że TSDZ jest zły,
tylko, że opinia zebrana od poniższego grona może być.... rzekłbym..... mało obiektywna.

:lol:
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 01 Lut, 2019   

Od Tongshenga TSDZ2 wolałbym Bafanga,nawet BBS01 który ma większy moment obrotowy (70 nm wobec 50 nm TSDZ2) ale..rozwój TSDZ2 idzie bardzo szybko (softu) i obecnie jego możliwości porównywalne są z Boschem a możliwości konfiguracji oprogramowania przekraczają "wyobraźnię". Aby móc w pełni korzystać z tych "możliwości konfiguracji" zestaw powinien być wyposażony w wyświetlacz albo KT LCD3 albo 850C (chociaż przy 850C nie wszystko jeszcze zaimplementowano chociaż prace trwają i posuwają się szybko). Dla wyświetlacza VLCD5 (6 i 18 również)też wiele opcji ustawień istnieją ale..są nieco bardziej skomplikowane, gdyż tylko część podstawowa dostępna jest z poziomu wyświetlacza a chcąc korzystać z większej ich ilości należy odpowiednio przeprogramować (i wgrać) soft na komputerze,skompilować i wgrać (sflaszować sterownik). W przyszłym tygodniu mój sąsiad ponownie dostarczy mi swój TSDZ2 celem właśnie przeprogramowania i będę mógł coś wiecej na temat tego "rozwoju" softu napisać. Czytając opinię obecnych użytkowników "zmodyfikowanego softu" można odnieść bardzo pozytywne wrażenia.
 
 
maciek2121 
początkujący


Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 29 Mar, 2019   

wibi napisał/a:
Od Tongshenga TSDZ2 wolałbym Bafanga,nawet BBS01 który ma większy moment obrotowy (70 nm wobec 50 nm TSDZ2) ale..rozwój TSDZ2 idzie bardzo szybko (softu) i obecnie jego możliwości porównywalne są z Boschem a możliwości konfiguracji oprogramowania przekraczają "wyobraźnię". Aby móc w pełni korzystać z tych "możliwości konfiguracji" zestaw powinien być wyposażony w wyświetlacz albo KT LCD3 albo 850C (chociaż przy 850C nie wszystko jeszcze zaimplementowano chociaż prace trwają i posuwają się szybko). Dla wyświetlacza VLCD5 (6 i 18 również)też wiele opcji ustawień istnieją ale..są nieco bardziej skomplikowane, gdyż tylko część podstawowa dostępna jest z poziomu wyświetlacza a chcąc korzystać z większej ich ilości należy odpowiednio przeprogramować (i wgrać) soft na komputerze,skompilować i wgrać (sflaszować sterownik). W przyszłym tygodniu mój sąsiad ponownie dostarczy mi swój TSDZ2 celem właśnie przeprogramowania i będę mógł coś wiecej na temat tego "rozwoju" softu napisać. Czytając opinię obecnych użytkowników "zmodyfikowanego softu" można odnieść bardzo pozytywne wrażenia.

Którego byś wybrał?
 
 
bs47G 
początkujący


Dołączył: 22 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 29 Mar, 2019   

Skorzystałem z informacji od wibi, zgłębiłem temat i zakupiłem standardowy zestaw TSDZ2 z VLCD5 (ale 8-pin), dokupując do niego KT-LCD3, fleshując oprogramowanie wyświetlacza i kontrolera, domontowując czujniki hamulców. Wszystko przebiegło sprawnie, opensourcowy projekt ma dobrze przygotowane opisy oraz można się wspomóc filmami na YT od jbalatutube. Przewód od VLCD5 (ucięty, polutowany) wykorzystałem do podłączenia do KT-LCD3.

Dla zainteresowanych, kupiłem zestaw 48V od E-bird store (wersja mocy nie jest ważna, kontroler otrzyma nowe oprogramowanie):
https://www.aliexpress.co...2834396644.html

KT-LCD3 od E-bird store:
https://www.aliexpress.co...2788662464.html

Czujniki hamulców do podlutowania od Bafanga od E-bird store:
https://www.aliexpress.co...2794811566.html

Przewód do pocięcia i wygodnego flashowania kontrolera na silniku od E-bird store:
https://www.aliexpress.co...2833464583.html

Lampka tylna (przednia jest w zestawie) od Onature:
https://www.aliexpress.co...2966062796.html

Do tego już w Polsce (Allegro) zakupiłem programator ST-LINK. Koszt kilkanaście złotych + około 1,50zł za dodatkowe przewody.

Wybierając przesyłkę kurierską, E-bird store wysyłał główny zestaw z Hiszpanii, był w 6 dni kalendarzowych w Polsce, natomiast pozostałe drobiazgi dotarły w 13 dni kalendarzowych z Chin. Obie przesyłki były trakowalne. Można wrzucić wszystkie towary do koszyka na Ali i poprosić o zredukowanie opłaty za przesyłkę tylko do tej jednej za przesyłkę kurierską od głównego zestawu.

Akumulator 48V 17,5Ah + ładowarka 3A od Glebora w bidonie:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8868

Akumulator fizycznie wygląda dobrze, jak się spodziewałem. Akumulator ma zaklejoną zaślepkę portu USB (co ustaliliśmy). Przewód wyprowadzony z obudowy bidonu poza obwodem czerwonego, dużego wyłącznika i szyny. Wyłącznik nie działa - trzeba rozłączać zasilanie na złączach bądź dorobić sobie wyłącznik poza obudową. Akumulator zakończony był dobrze przylutowanym złączem XT-90, w zestawie również zakończenie na silnik do przytulowania jak i zestaw kilku innych złącz XT, w zależności od potrzeby i oczekiwań (na plus).

Cały zestaw oczekuje właśnie na zamontowanie na rower. Już teraz cieszę się że zdecydowałem się na Opensource'owe rozwiązanie. Podstawowy wyświetlacz miał tylko kilka opcji konfiguracji. KT-LCD3 na TSDZ2 ma ich na ten moment kilkadziesiąt, projekt jest rozwijany. Podobno silnik też przyjmniej pracuje a oprogramowanie wydłuża jego żywtność. Opis całego projektu znajduje się tutaj:
https://github.com/OpenSource-EBike-firmware/TSDZ2_wiki/wiki
 
 
bs47G 
początkujący


Dołączył: 22 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 29 Mar, 2019   

Jeśli ktoś byłby realnie zainteresowany opensource'owym oprogramowaniem, wyjaśniam dodatkowo:

W ofercie od E-bird store są dołączone są klamki z czujnikami - powinny być one ok jeśli chcemy zastosować do hamulców na linkę. Dokupiłem czujniki od Bafanga gdyż mój rower na którym ma być zamontowany zestaw ma hamulce hydrauliczne. Zarówno od jednych jak i drugich czujników należy odciąć złącza i przylutować do odpowiednich przewódów opisanych na stronie projektu.

Manetka. Też można ją przylutować jak w opisie. Osobiście zrezgynowałem gdyż nowe oprogramowanie poza konfigurowalną manetką ma możliwość podłączenia i wyświetlania pomiaru temperatury i ograniczania / odcinania mocy, na tym samym złączu. Niebawem zainstaluję (koszt czujnika poniżej 10-ciu złotych). Można też pomyśleć o jakimś fizycznym przełączniku na przewody który będzie przełączał miedzy funkcją czujnika a manetki (w ustawieniach KT-LCD3 należy wybrać co jest podłączone). Nowe oprogramowanie ma również funcję tempomatu, jako pewną alternatywę dla manetki (załączany przy min. 9km/h).

Lampki. Nowe oprogramowanie również sobie z nimi radzi. Nie trzeba przepinać instalacji.

Odradzam poszukiwanie zestawu pod Opensource bez wyświetlacza w sprzedaży, gdy chcemy go połączyć z KT-LCD3 (a TSZDZ2 z KT-LCD3 nie znajdziemy). Jakikolwiek wyświetlacz w zestawie wydaje się gratis (w momencie zakupu nie znalazłem tańszego zestawu).

Jedną z też ciekawych opcji opensourcowego oprogramowania jest korekta wahań naładowania akumulatora podczas obciążenia. To wprowadzało mnie w błąd przy innych fabrycznych midach z silnikiem Bosha które dotychczas wypożyczałem. Należy wprowadzić wartość w miliomach według wzoru do konfiugracji (dla wybranego akumulatora od Glebora to wartość 104). Czy Bafangi też mają coś podobnego?

Jest też funkcja boostera do ruszania. Opcje czasu wraz z fade'rem są konfigurowalne.

Pomiar naładowania akumulatora w procentach.

Poziomy asysty. Ustala się mnożnik siły właśnej x wartość. Np. bieg 1 - siła własna x 0.3, bieg 9 - siła własna x 3.0.

Konfigurowalny tryb offroad, który przy każdym ponownym włączeniu zestawu jest wyłączony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group