ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
KTM Veneto Power Bionx - schemat instalacji
Autor Wiadomość
kris85 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 33
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: Pią 29 Mar, 2019   KTM Veneto Power Bionx - schemat instalacji

Witam, wpadł mi w ręce rower KTM Veneto Power z systemem BIONX. Rower przedstawiony na załączonym zdjęciu. Ktoś kupił go uszkodzonego i próbował coś w nim grzebać, ale bezskutecznie.
Po pierwsze: padnięta była ładowarka - bezpiecznik na wejściu uszkodzony. Naprawiłem i działa.
Po drugie: bateria miała cele wyładowane praktycznie do zera, bateria o napięciu nominalnym 36V, li ion, ogniwa 18650. Miałem jakiś sprawny pakiet na testy, podmieniłem i bateria wystartowała i ładowarka ją ładuje. Podładowała się, gdzieś do 38V i podłączyłem pod rower. Nic się nie pojawiło na wyświetlaczu, próbowałem wciskać różne guziki na wyświetlaczu, zakręcić pedałami. Nic się nie włącza. Popatrzcie na zdjęcia - przy złączu bateria - rower chyba było coś grzebane. Może coś jest podłączone źle. Płytka w baterii to smart connect 5.2. Wydaje mi się, że coś gdzieś jest źle połączone, dlatego proszę o pomoc.
Od siebie mogę tylko dodać, że znalazłem na niemieckim forum temat:
https://www.pedelecforum....ng-warum.44383/
i wg niego zwarłem na chwilę w złączu baterii pin A1 z pinem 3, bateria wydała jakieś dźwięki i na ok. 10 sekund pokazało się na pinach A1 i A2 napięcie równe napięciu pakietu ogniw.
Jeśli ktoś ma schemat połączeń licznik - bateria i silnik - bateria i inne schematy dla tego systemu to proszę o pomoc.
W załączeniu zdjęcia.

7.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 336 raz(y) 2,87 MB

6.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 331 raz(y) 2,34 MB

5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 368 raz(y) 2,06 MB

4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 282 raz(y) 1,92 MB

3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 393 raz(y) 2,57 MB

2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 1,98 MB

1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 382 raz(y) 4,01 MB

 
 
klimkr 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Mar, 2019   

Na cytowanym forum pedelecforum.de jest rysunek wyprowadzeń na złączu baterii.
Złącza Hirose to magistrala CAN i wszystko jest połączone równolegle:
Pin 1 +5V
Pin 2 CAN Low
Pin 3 GND
Pin 4 CAN GND
Pin 5 Wake UP
Pin 6 CAN High
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Mar, 2019   Re: KTM Veneto Power Bionx - schemat instalacji

kris85 napisał/a:

Po drugie: bateria miała cele wyładowane praktycznie do zera, bateria o napięciu nominalnym 36V, li ion, ogniwa 18650. Miałem jakiś sprawny pakiet na testy, podmieniłem i bateria wystartowała i ładowarka ją ładuje. Podładowała się, gdzieś do 38V i podłączyłem pod rower. Nic się nie pojawiło na wyświet.....

No i nie orgyginalny aku bez modułu komunikacji, (tylko plus i minus) działać raczej nie będzie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kris85 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 33
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: Sob 30 Mar, 2019   

Nie podłączyłem tylko plus i minus, tylko wymieniłem ogniwa które były podpięte pod płytkę smart connect 5.2, czyli oryginalna komunikacja została. Co do kabli, prześledziłem ścieżki i jeden kabelek z tego złącza hirose, który idzie do konsoli był przerwany. Szukałem jeszcze różnych wpisów na forum pedelecforum i znalazłem ten wątek:
https://www.pedelecforum....ng.24234/page-2
Zobaczcie post #34 i jego zdjęcia. GND z konsoli był urwany przy złączu baterii, więc podłączyłem go do A1. Czy może tam ma iść jakaś inna masa ? Wszystko teraz podłączone jak na obrazkach, bateria będąc w rowerze wpięta wydaje 4 "bipy" w odstępach może 10 minut.
Konsola G2 wpięta w swoją podstawkę, wciskam różne jej przyciski, ona nie wstaje. Żadnej reakcji. Konsola uszkodzona ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   

Oryginalna komunikacja została, ale pozostały i zapisy starej baterii. Teraz pewnie jest z tego powodu zablokowany. Być moze serwis to może ponownie aktywować.
Przy okazji na serwer producenta idą pełne dane roweru....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kris85 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 33
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

Dzięki za informacje, a chciałem tylko zapytać, czy istnieje możliwość żeby jakoś wystartować tą konsolę G2 poza jej podstawką, zobaczyć czy w ogóle się włącza ? Może ona jest uszkodzona ? Chciałbym ją przetestować jak się da zewnętrznie. Mam zasilacz laboratoryjny jakby co.
Jeśli się nie da to pozostanie chyba przerobić silnik i całą instalację.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group